abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 21 juli 2009 @ 18:40:45 #26
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_71188904
Dit geintje heb je ook met Heemskerk - Amsterdam. De normale lijn gaat zonder overstappen via Beverwijk en Haarlem, maar is langer dan de route via Uitgeest. De kostprijs is dus de route over Uitgeest, maar iedereen reist via Beverwijk en Haarlem.

Het kaartje Beverwijk - Amsterdam is zelfs duurder dan Heemskerk - Amsterdam, dus iedereen in Beverwijk koopt een kaartje Heemskerk - Amsterdam. Heb nog nooit opmerkingen van conducteurs gehoord hierover. En ook niet over eerst uitstappen in Haarlem en daar even de stad in gaan alvorens de reis te vervolgen naar Amsterdam. Dat is geen enkel probleem.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_71194213
En, een kameraad kocht altijd een kaartje naar Eijsden als hij maar in Maastricht moest zijn. Maar met 6 minuten vertraagde aankomst kreeg ie dan altijd de hele mik terug, want dan mistte hij zijn "aansluiting" op de trein naar Luik, die toen nog in Eijsden stopte.

Dit werkt niet meer, maar naar Groningen werkt het nog wel: neem een kaartje tot Groningen Europapark, je hebt in Groningen centraal 5 minuten overstaptijd, dus met 5 minuten vertraging krijg je het allemaal terug. In Leeuwarden werkt het ook, moet je daar zijn neem dan een ticket tot Deinum. Als de trein 9 minuten te laat aankomt mis je de trein naar Deinum en krijg je je geld terug.

Dit werkt dus als je moet overstappen op een uurdienst en de aansluiting niet al te ruim is. Nu wachten de treinen vaak wel een tijdje, maar ja.. (vul dit zelf maar in). Nee, ik keur dat niet goed, maar om mijzelf weer rein te verklaren: mijn OV-voordeelurenkaart heb ik er de laatste jaren niet meer uit gehaald. Extraatje dus voor NS, alstublieft.

Groeten,

Sil de Strandjutter.

[ Bericht 20% gewijzigd door Frank__NL op 21-07-2009 21:17:14 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')