abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:56:15 #1
184439 Vinsjuh
die Vinsjuh ook altijd
pi_71049045
Goed, zit nog al met een flink probleem...

Ben zelf huurder van een flat met 2 kamers. Nou is het zo dat ik 1 van die kamers verhuur aan een ander.
Waar ik hem normaal regelmatig zag heb ik nu al 6 weken niks meer van hem gehoord. Hij is dan nu ook al 2 weken te laat met het betalen van zijn huur aan mij :S

6 Weken geleden is dus jongen dus vertrokken onder het mom van "ik ga 10 dagen op vakantie naar mijn ouders". Hij heeft toen zo'n beetje alle belangerijke spullen meegenomen, en behalve wat oude kleren, een matras en een kast is de kamer zo goed als leeg.

Nou ben ik ook niet de minste, maar er van uitgaande dat hij niks meer van zich laat horen, en gewoon weer vertrokken is naar zijn vaderland (waar hij altijd al heeft gewoond), gaat mij dit gewoon handen vol geld kosten :S

Nou vroeg ik mij af wat hierin mijn mogelijkheden zijn. Ik heb natuurlijk een contract met hem opgesteld. Wel voor onbepaalde tijd en de voorwaarde dat hij netjes op tijd zal betalen. Het laatste wat ik wil is hem er "uit schoppen" om hem vervolgens een dag later tegen te komen onder het mom van " mijn vakantie liep uit".

Maar ik moet heel eerlijk zijn, ik begin hem nu toch al te knijpen, en vanaf het moment dat hij met koffers en al vertrok had ik al zo'n vermoedens dat ik hem niet meer terug zou zien. Ondertussen kost mij dit gewoon een hele hoop geld

Daar naast is een vriendin van mij nu met spoed op zoek naar een kamer, zij zou per direct bij mij kunnen in wonen. Mits de kamer natuurlijk vrij is.

Bvd,
Op donderdag 6 januari 2011 00:22 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Vinsjuh begint wel 'een van de goede' users te worden moet ik beamen _O_
Goed topique ^O^
pi_71049182
Mag jij onderverhuren van je verhuurder?
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:00:32 #3
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_71049203
Ik zou zeggen door verhuren en dikke pech voor hem..
  PR/Manusje van alles donderdag 16 juli 2009 @ 23:00:57 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_71049217
Je moet dan wel z'n spullen bewaren.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:02:42 #5
184439 Vinsjuh
die Vinsjuh ook altijd
pi_71049277
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:00 schreef Bill_E het volgende:
Maar is dit ook zo maar mogelijk ? Hij heeft natuurlijk nog een sleutelbos, dus ik zou de sloten moeten vervangen. En daarnaast is er natuurlijk een contract getekend. Kan ik hem gewoon uitschrijven onder het mom van het feit dat hij niet betaald en tevens niet gebruik maakt van de woning ?

En ja, ik mag gewoon een kamer verhuren van de woningbouw

Zijn spullen zal ik dan in mijn hok stallen, mocht hij ooit nog wat van zich laten horen.

Tevens is het ook zo dat zijn werk nu al een aantal keer, dmv van brieven, geprobeerd heeft om contact met hem te krijgen. Ik kan me alleen maar voorstellen dat dit is omdat hij niet op werk aanwezig is en tevens niet telefonische bereikbaar is.

[ Bericht 19% gewijzigd door Vinsjuh op 16-07-2009 23:04:42 (toevoegen tekst) ]
Goed topique ^O^
pi_71049290
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:00 schreef Bill_E het volgende:
Huurders zijn beschermd. Je kunt niet zomaar mensen op straat zetten.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:04:50 #7
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_71049360
dit moet ik volgen
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:05:27 #8
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_71049389
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:02 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Dat dat kan in Nederland!
pi_71049419
Heb je geen telefoonnummer/mailadres van hem?

Lastig.. Als ie zegt dat ie 10 dagen op vakantie gaat, moet ie nioet opeens 6 weken wegblijven en alles meenemen.
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_71049434
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:05 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Dat valt me van je tegen.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:08:17 #11
184439 Vinsjuh
die Vinsjuh ook altijd
pi_71049501
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:02 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Dit dus... Maar stel dat hij echt nooit meer iets van zich zal laten horen, dat hij gewoon weer in zijn eigen land is gaan wonen?!? Het geld dat ik hierdoor zal mis lopen zal snel stijgen, en enige hoop om het terug te krijgen is erg klein onder deze omstandigheden :S

Uiteindelijk hebben we een contract opgesteld voor onbepaalde tijd, met een maand opzegtermijn. Kan ik het er niet op gooien dat de huurder niet tijdig betaald ?

Email adres en Telefoon nummer heb ik, maar een email word niet beantwoord en zodra ik bel krijg ik direct de voicemail er voor. Al zo'n 3 weken lang. Tevens zijn al zijn vrienden ook niet te bereiken, of willen simpelweg niet opnemen....
Goed topique ^O^
pi_71049543
er is toch een contract waarin staat dat je hem uit huis mag zetten als ie niet betaald?
nou hij betaald niet, dussssss...toedeledokie..
pi_71049568
Die huurbescherming is ook echt te belachelijk.
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:10:26 #14
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_71049597
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:06 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Dat valt me van je tegen.
Natuurlijk zijn huurders beschermd in Nederland, dat weet ik ook wel. Maar wat moet TS dan!
Door niet te betalen pleegt de huurder toch al contract breuk? Zeker als hij met de noorderzon vertrokken is. Zoveel moeite is 1 telefoontje ook weet niet.

De 2 optie's die er nog zijn:
Ook contact opnemen met zijn werk en vragen of zij iets meer weten

Opgeven als vermist bij de politie. ( In feite is hij dat ook )
pi_71049687
Nieuwe huurder erin gooien, als oude huurder terug komt zeggen dat ie zelf heeft opgezegd per telefoon en blijven volhouden als ie je voor de rechter daagt enzo
pi_71049719
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:10 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn huurders beschermd in Nederland, dat weet ik ook wel. Maar wat moet TS dan!
Door niet te betalen pleegt de huurder toch al contract breuk? Zeker als hij met de noorderzon vertrokken is. Zoveel moeite is 1 telefoontje ook weet niet.

De 2 optie's die er nog zijn:
Ook contact opnemen met zijn werk en vragen of zij iets meer weten

Opgeven als vermist bij de politie. ( In feite is hij dat ook )
En hij heeft er nog eigendommen staan. Het is heel goed mogelijk dat hij na een tijd weer bij TS op de stoep staat. (Voor de kamer)
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_71049727
Als het goed is heb jij een voorschot gekregen op het moment dat hij ging huren, en dat voorschot betaalt de tijd huur die jij verliest als hij niets meer laat horen. Als hij na de tijd die in het contract staat nog steeds geen huur betaald heeft, is zijn voorschot van jou geworden en kan je een nieuwe huurder zoeken. Op die manier ben jij geen geld kwijtgeraakt. Hij heeft zijn laatste maand dan ook netjes betaald doordat hij nu zijn voorschot kwijt is.

...je hebt toch een voorschot gekregen hoop ik?
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:14:09 #18
250967 nachtdier3
1...2...3....
pi_71049737
Mja, als je alles hebt geprobeerd om m te bereiken, maar geen reactie krijgt, zou ik dus lekker besluiten om de vriendin er te laten wonen. Wel eerlijk erbij vertellen wat er speelt...
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_71049743
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_71049781
Staat mij overigens iets bij dat je pas na 3 verstreken betaaltermijnen actie kunt ondernemen.
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:17:50 #21
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_71049782
Ik ben lelijk.
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:19:48 #22
184439 Vinsjuh
die Vinsjuh ook altijd
pi_71049815
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:13 schreef Pulsy het volgende:
Als het goed is heb jij een voorschot gekregen op het moment dat hij ging huren, en dat voorschot betaalt de tijd huur die jij verliest als hij niets meer laat horen. Als hij na de tijd die in het contract staat nog steeds geen huur betaald heeft, is zijn voorschot van jou geworden en kan je een nieuwe huurder zoeken. Op die manier ben jij geen geld kwijtgeraakt. Hij heeft zijn laatste maand dan ook netjes betaald doordat hij nu zijn voorschot kwijt is.

...je hebt toch een voorschot gekregen hoop ik?
Klopt, de man betaald met een voorschot, tot op heden heb ik dan ook nog niet veel geld moeten "bijleggen". Tot 6 weken geleden is er altijd netjes betaald, en heeft hij tot 2 weken terug gebruik mogen maken van de kamer.

Maar nu komen we dus snel op het punt dat het mij geld gaat kosten, en niet zo'n klein beetje ook. Daarbij komt bij kijken dat een vriendin van mij nu ook naar een kamer op zoek is en in principe per direct er in kan. Mits ze dit tijdig weet, want ze blijft ondertussen natuurlijk wel door zoeken.
Goed topique ^O^
pi_71049829
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:05 schreef Bill_E het volgende:

[..]

quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:17 schreef PICHT het volgende:
[ afbeelding ]
Is al gepost.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:21:09 #24
184439 Vinsjuh
die Vinsjuh ook altijd
pi_71049859
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:17 schreef Cracka-ass het volgende:
Staat mij overigens iets bij dat je pas na 3 verstreken betaaltermijnen actie kunt ondernemen.
Wat op een totaal van zo'n 1500 euro zal komen (huur+huurtoeslag) die ik zal missen, en ook nooit meer terug zal zien als hij gewoon weer in zijn eigen land is gaan wonen...... :S
Goed topique ^O^
pi_71049899
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:21 schreef Vinsjuh het volgende:

[..]

Wat op een totaal van zo'n 1500 euro zal komen (huur+huurtoeslag) die ik zal missen, en ook nooit meer terug zal zien als hij gewoon weer in zijn eigen land is gaan wonen...... :S
Wat heb je met hem afgesproken toen hij erin ging dan? (precies)
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')