Maar is dit ook zo maar mogelijk ? Hij heeft natuurlijk nog een sleutelbos, dus ik zou de sloten moeten vervangen. En daarnaast is er natuurlijk een contract getekend. Kan ik hem gewoon uitschrijven onder het mom van het feit dat hij niet betaald en tevens niet gebruik maakt van de woning ?quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:00 schreef Bill_E het volgende:
Ik zou zeggen door verhuren en dikke pech voor hem..
Huurders zijn beschermd. Je kunt niet zomaar mensen op straat zetten.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:00 schreef Bill_E het volgende:
Ik zou zeggen door verhuren en dikke pech voor hem..
Dat dat kan in Nederland!quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:02 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Huurders zijn beschermd. Je kunt niet zomaar mensen op straat zetten.
Dit dus... Maar stel dat hij echt nooit meer iets van zich zal laten horen, dat hij gewoon weer in zijn eigen land is gaan wonen?!? Het geld dat ik hierdoor zal mis lopen zal snel stijgen, en enige hoop om het terug te krijgen is erg klein onder deze omstandigheden :Squote:Op donderdag 16 juli 2009 23:02 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Huurders zijn beschermd. Je kunt niet zomaar mensen op straat zetten.
Natuurlijk zijn huurders beschermd in Nederland, dat weet ik ook wel. Maar wat moet TS dan!quote:
En hij heeft er nog eigendommen staan. Het is heel goed mogelijk dat hij na een tijd weer bij TS op de stoep staat. (Voor de kamer)quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:10 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn huurders beschermd in Nederland, dat weet ik ook wel. Maar wat moet TS dan!
Door niet te betalen pleegt de huurder toch al contract breuk? Zeker als hij met de noorderzon vertrokken is. Zoveel moeite is 1 telefoontje ook weet niet.
De 2 optie's die er nog zijn:
Ook contact opnemen met zijn werk en vragen of zij iets meer weten
Opgeven als vermist bij de politie. ( In feite is hij dat ook )
Klopt, de man betaald met een voorschot, tot op heden heb ik dan ook nog niet veel geld moeten "bijleggen". Tot 6 weken geleden is er altijd netjes betaald, en heeft hij tot 2 weken terug gebruik mogen maken van de kamer.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:13 schreef Pulsy het volgende:
Als het goed is heb jij een voorschot gekregen op het moment dat hij ging huren, en dat voorschot betaalt de tijd huur die jij verliest als hij niets meer laat horen. Als hij na de tijd die in het contract staat nog steeds geen huur betaald heeft, is zijn voorschot van jou geworden en kan je een nieuwe huurder zoeken. Op die manier ben jij geen geld kwijtgeraakt. Hij heeft zijn laatste maand dan ook netjes betaald doordat hij nu zijn voorschot kwijt is.
...je hebt toch een voorschot gekregen hoop ik?
Wat op een totaal van zo'n 1500 euro zal komen (huur+huurtoeslag) die ik zal missen, en ook nooit meer terug zal zien als hij gewoon weer in zijn eigen land is gaan wonen...... :Squote:Op donderdag 16 juli 2009 23:17 schreef Cracka-ass het volgende:
Staat mij overigens iets bij dat je pas na 3 verstreken betaaltermijnen actie kunt ondernemen.
Wat heb je met hem afgesproken toen hij erin ging dan? (precies)quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:21 schreef Vinsjuh het volgende:
[..]
Wat op een totaal van zo'n 1500 euro zal komen (huur+huurtoeslag) die ik zal missen, en ook nooit meer terug zal zien als hij gewoon weer in zijn eigen land is gaan wonen...... :S
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |