Hollandse jochies. Ze zien er uit of ze Pepijn en Valentijn heten...quote:Op zondag 19 juli 2009 11:46 schreef Frollo het volgende:
De foto's van Amsterdam zijn via de bekende kanalen te bezichtigen!
Sam en Tijs.quote:Op zondag 19 juli 2009 12:17 schreef k_man het volgende:
[..]
Hollandse jochies. Ze zien er uit of ze Pepijn en Valentijn heten...
Zeker wel (Petra en de Dode Zee tenminste, Wadi Rum niet) maar ik was halverwege gestopt met uploaden omdat het zo'n werk was.quote:Die foto's van Jordanië had ik ook nog niet gezien. Ben je niet naar Petra geweest? Of de Dode Zee, of Wadi Rum?
Die grafiekjes, omdat dit sociale druk genereert en als boodschap meegeeft dat je vooral naar anderen moet kijken om je eigen prestaties af te meten. Het doel, omdat ik vind dat ouderen en bejaarden in Afrika meer prioriteit verdienen dan de kindertjes. Over 'kindertjes in Afrika' gesproken, dit gezegde maskeert ook mooi het feit dat de ouders van nu de kindertjes van toen waren en dat er in al die jaren kennelijk weinig vooruitgang is geboekt op het terrein van lokaal bestuur, agrarische methoden, infrastructuur, seksuele voorlichting en onderwijs. Misschien is Afrika meer gebaat bij hulp op het terrein van ouderdomsvoorzieningen, het stimuleren van een 'civic society' en het evenwichtiger verdelen van schaarste (lees: minder tussenpersonen tussen donateur en ontvanger). Overigens vind ik dat we nog veel meer geld moeten geven aan Afrika.quote:
Ik zal niet ontkennen dat veel hulpprojecten in Afrika onhandig aangepakt worden, de verkeerde verschijnselen bestrijden en/of krachteloos gemaakt worden door de corruptie. Maar onderwijs lijkt me nu juist een vorm van hulp die niet zoveel last heeft van die bezwaren.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:35 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Die grafiekjes, omdat dit sociale druk genereert en als boodschap meegeeft dat je vooral naar anderen moet kijken om je eigen prestaties af te meten. Het doel, omdat ik vind dat ouderen en bejaarden in Afrika meer prioriteit verdienen dan de kindertjes. Over 'kindertjes in Afrika' gesproken, dit gezegde maskeert ook mooi het feit dat de ouders van nu de kindertjes van toen waren en dat er in al die jaren kennelijk weinig vooruitgang is geboekt op het terrein van lokaal bestuur, agrarische methoden, infrastructuur, seksuele voorlichting en onderwijs. Misschien is Afrika meer gebaat bij hulp op het terrein van ouderdomsvoorzieningen, het stimuleren van een 'civic society' en het evenwichtiger verdelen van schaarste (lees: minder tussenpersonen tussen donateur en ontvanger). Overigens vind ik dat we nog veel meer geld moeten geven aan Afrika.
Ik huiver nu al voor de basisschooljaren die mijn kind voor de boeg heeft, het jarenlange knokken tegen de kant-en-klare meninkjes die onderdeel uitmaken van het reguliere curriculum. Afrika, dierenleed, global warming.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:35 schreef zodiakk het volgende:
Misschien is Afrika meer gebaat bij hulp op het terrein van ouderdomsvoorzieningen, het stimuleren van een 'civic society' en het evenwichtiger verdelen van schaarste (lees: minder tussenpersonen tussen donateur en ontvanger). Overigens vind ik dat we nog veel meer geld moeten geven aan Afrika.
Wat kun je daar nu tegen hebben, ik snap dat écht niet. Behalve dan dat ze in het onderwijs natuurlijk vooral gewoon onderwijs moeten geven.quote:Op zondag 19 juli 2009 17:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik huiver nu al voor de basisschooljaren die mijn kind voor de boeg heeft, het jarenlange knokken tegen de kant-en-klare meninkjes die onderdeel uitmaken van het reguliere curriculum. Afrika, dierenleed, global warming.![]()
Ik erger me aan de vanzelfsprekendheid waarmee ideeën worden gebracht, zoals dat het goed is om geld te doneren aan Afrika. Ik wil mijn kind leren kritisch te zijn en ik zou het fijn vinden als ik dat samen met school kan doen. Dat lijkt me de normaalste zaak van de wereld, dat je graag op één lijn zit met je mede-opvoeders. (Laten we wel wezen: andere kindertjes en hun ouders zijn niet je mede-opvoeders.)quote:Op zondag 19 juli 2009 18:04 schreef Frollo het volgende:
Wat kun je daar nu tegen hebben, ik snap dat écht niet. Behalve dan dat ze in het onderwijs natuurlijk vooral gewoon onderwijs moeten geven.
En het is ook geen afgerond product. Het wordt volledig geaccepteerd dat ouders hun kinderen meegeven wat zij zelf belangrijk vinden, maar het wordt ineens controversieel als ze eisen zouden willen stellen aan het soort onderwijs dat daar instrumenteel in kan zijn. Dat zal wel weer te maken hebben met dat wantrouwen waar beeer het eerder over had (over het algemeen wil men vrijheid voor zichzelf en regels voor de anderen).quote:Op zondag 19 juli 2009 19:16 schreef Gellius het volgende:
't Is geen homp klei hoor Claudia, zo'n kind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |