abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71113910

zondag 19 juli 2009 @ 12:17:40 #177
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_71114082
Ja precies, die!
pi_71114091
quote:
Op zondag 19 juli 2009 11:46 schreef Frollo het volgende:
De foto's van Amsterdam zijn via de bekende kanalen te bezichtigen!
Hollandse jochies. Ze zien er uit of ze Pepijn en Valentijn heten...

Die foto's van Jordanië had ik ook nog niet gezien. Ben je niet naar Petra geweest? Of de Dode Zee, of Wadi Rum?
pi_71114135
O ja, Claudia, ik vind Luc ook leuk. Niet Luuk, alhoewel dat ook best aardig is, maar Luc. Op z'n Vlaams.
  zondag 19 juli 2009 @ 12:20:24 #180
15967 Frollo
pi_71114159
quote:
Op zondag 19 juli 2009 12:17 schreef k_man het volgende:

[..]

Hollandse jochies. Ze zien er uit of ze Pepijn en Valentijn heten...
Sam en Tijs.
quote:
Die foto's van Jordanië had ik ook nog niet gezien. Ben je niet naar Petra geweest? Of de Dode Zee, of Wadi Rum?
Zeker wel (Petra en de Dode Zee tenminste, Wadi Rum niet) maar ik was halverwege gestopt met uploaden omdat het zo'n werk was.
Ik ben echter achter het bestaan van de multiuploader gekomen en dus kans is dus best groot dat de rest binnenkort komt.
  zondag 19 juli 2009 @ 13:02:25 #181
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71115276
Ik ken de kanalen niet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_71116293
quote:
Op zondag 19 juli 2009 11:45 schreef Frollo het volgende:
Hoezo?
Die grafiekjes, omdat dit sociale druk genereert en als boodschap meegeeft dat je vooral naar anderen moet kijken om je eigen prestaties af te meten. Het doel, omdat ik vind dat ouderen en bejaarden in Afrika meer prioriteit verdienen dan de kindertjes. Over 'kindertjes in Afrika' gesproken, dit gezegde maskeert ook mooi het feit dat de ouders van nu de kindertjes van toen waren en dat er in al die jaren kennelijk weinig vooruitgang is geboekt op het terrein van lokaal bestuur, agrarische methoden, infrastructuur, seksuele voorlichting en onderwijs. Misschien is Afrika meer gebaat bij hulp op het terrein van ouderdomsvoorzieningen, het stimuleren van een 'civic society' en het evenwichtiger verdelen van schaarste (lees: minder tussenpersonen tussen donateur en ontvanger). Overigens vind ik dat we nog veel meer geld moeten geven aan Afrika.
pi_71120209
Mensen van de eindredactie die artikelen online zetten met spelfouten erin toegevoegd of zinsdelen onbegrijpelijk gemaakt en dan klagen dat de schrijvers teveel zeuren. Mijn naam staat wel boven die achterlijke openingszin, ja.
  zondag 19 juli 2009 @ 15:45:08 #184
15967 Frollo
pi_71120418
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:35 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Die grafiekjes, omdat dit sociale druk genereert en als boodschap meegeeft dat je vooral naar anderen moet kijken om je eigen prestaties af te meten. Het doel, omdat ik vind dat ouderen en bejaarden in Afrika meer prioriteit verdienen dan de kindertjes. Over 'kindertjes in Afrika' gesproken, dit gezegde maskeert ook mooi het feit dat de ouders van nu de kindertjes van toen waren en dat er in al die jaren kennelijk weinig vooruitgang is geboekt op het terrein van lokaal bestuur, agrarische methoden, infrastructuur, seksuele voorlichting en onderwijs. Misschien is Afrika meer gebaat bij hulp op het terrein van ouderdomsvoorzieningen, het stimuleren van een 'civic society' en het evenwichtiger verdelen van schaarste (lees: minder tussenpersonen tussen donateur en ontvanger). Overigens vind ik dat we nog veel meer geld moeten geven aan Afrika.
Ik zal niet ontkennen dat veel hulpprojecten in Afrika onhandig aangepakt worden, de verkeerde verschijnselen bestrijden en/of krachteloos gemaakt worden door de corruptie. Maar onderwijs lijkt me nu juist een vorm van hulp die niet zoveel last heeft van die bezwaren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Frollo op 19-07-2009 15:51:24 ]
pi_71122117
Behalve dan dat de Afrikanen die goed onderwijs genoten hebben er als een speer vandoor gaan naar Europa, de VS of Azie. Afrikanen zijn niet dom, de slimmen zitten alleen niet in Afrika. Kan het ze ook niet kwalijk nemen en zodiakk heeft een goed punt: screw the children
pi_71123598
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:02 schreef Lienekien het volgende:
Ik ken de kanalen niet.
Gelukkig, ik ben niet alleen.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_71123733
De kanalen lijken voor de hand te liggen maar liggen dat niet.
Aldus.
pi_71124440
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:35 schreef zodiakk het volgende:
Misschien is Afrika meer gebaat bij hulp op het terrein van ouderdomsvoorzieningen, het stimuleren van een 'civic society' en het evenwichtiger verdelen van schaarste (lees: minder tussenpersonen tussen donateur en ontvanger). Overigens vind ik dat we nog veel meer geld moeten geven aan Afrika.
Ik huiver nu al voor de basisschooljaren die mijn kind voor de boeg heeft, het jarenlange knokken tegen de kant-en-klare meninkjes die onderdeel uitmaken van het reguliere curriculum. Afrika, dierenleed, global warming.

Het ergste is nog wel dat een zogenaamde alternatieve school geen oplossing biedt. Integendeel! Misschien kan ik beter teruggaan naar Harskamp.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 19 juli 2009 @ 18:04:50 #189
15967 Frollo
pi_71125461
quote:
Op zondag 19 juli 2009 17:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik huiver nu al voor de basisschooljaren die mijn kind voor de boeg heeft, het jarenlange knokken tegen de kant-en-klare meninkjes die onderdeel uitmaken van het reguliere curriculum. Afrika, dierenleed, global warming.
Wat kun je daar nu tegen hebben, ik snap dat écht niet. Behalve dan dat ze in het onderwijs natuurlijk vooral gewoon onderwijs moeten geven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Frollo op 19-07-2009 18:13:27 ]
pi_71126619
't Was heel erg leuk trouwens hoor, het klimbos. Druk, levendig, kindertjes, frisgeschrobde begeleiders.
pi_71126783
Lijkt me ook wat overdreven, die huiver voor 'kant en klare meninkjes'. Dat hadden wij helemaal niet zo op de lagere school, hoewel we óók aandacht aan Afrika besteedden. Ook aan de Middeleeuwen trouwens, en de Amerikaanse verkiezingen. En aan de Dolly Dots. Ouders hebben lijkt me ook kant en klare meninkjes. En ouders van vriendjes, en de trainer op het voetbalveld. En kinderen zelf, niet te vergeten. Je hebt wel wat weinig vertrouwen in het zelfstandig oordeel van je eigen walnootje.
  zondag 19 juli 2009 @ 19:03:27 #192
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_71127241
Wees blij dat je kind nog een paar jaar een kant-en-klare mening gaat hebben, Claudia. Er blijft nog meer dan genoeg tijd over voor existentiële twijfel en onzekerheid.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_71127373
Oh, en de kanalen van Frollo: ik ken ze niet.
pi_71127601
quote:
Op zondag 19 juli 2009 18:04 schreef Frollo het volgende:

Wat kun je daar nu tegen hebben, ik snap dat écht niet. Behalve dan dat ze in het onderwijs natuurlijk vooral gewoon onderwijs moeten geven.
Ik erger me aan de vanzelfsprekendheid waarmee ideeën worden gebracht, zoals dat het goed is om geld te doneren aan Afrika. Ik wil mijn kind leren kritisch te zijn en ik zou het fijn vinden als ik dat samen met school kan doen. Dat lijkt me de normaalste zaak van de wereld, dat je graag op één lijn zit met je mede-opvoeders. (Laten we wel wezen: andere kindertjes en hun ouders zijn niet je mede-opvoeders.)

Ik heb er dan ook alle begrip voor dat gelovigen hun kind naar een school met religieuze inslag willen sturen. Met die mening maak je jezelf tegenwoordig niet erg populair, want het idee heerst dat er zoiets als een neutrale kern van waarden en feiten bestaat die door de overheid aan kindertjes overgebracht behoort te worden. Dat wordt verkocht als 'recht' in plaats van 'plicht'. Afijn, ik verafschuw dat idee.
pi_71127692
't Is geen homp klei hoor Claudia, zo'n kind.
pi_71127988
Verkeerde beeldspraak - ik bedoel: een kind is geen blok marmer waar na de vormingsjaren geen spat meer aan te veranderen is en ik zou me niet zo vreselijk druk maken dat het na zijn basisschooltijd als een volledig gehersenspoeld wezen wordt afgeleverd.
pi_71128048
quote:
Op zondag 19 juli 2009 19:16 schreef Gellius het volgende:
't Is geen homp klei hoor Claudia, zo'n kind.
En het is ook geen afgerond product. Het wordt volledig geaccepteerd dat ouders hun kinderen meegeven wat zij zelf belangrijk vinden, maar het wordt ineens controversieel als ze eisen zouden willen stellen aan het soort onderwijs dat daar instrumenteel in kan zijn. Dat zal wel weer te maken hebben met dat wantrouwen waar beeer het eerder over had (over het algemeen wil men vrijheid voor zichzelf en regels voor de anderen).
pi_71128175
Ik praat bijvoorbeeld nu al met B. over hoe de afwezigheid van mijn vader uitgelegd gaat worden. Ik wil pertinent niet iets horen als 'opa Piet zit in de hemel', ookal weet ik niet zo goed wat voor alternatief geschikt is voor een kind. (Het is lastig om een 'weg' uit te leggen zonder een 'ergens naartoe'.) Ik ben blij dat B. niet zegt: 'Ach, het is maar een kind, religie slaan we er later wel uit.'
pi_71128528
Dat is toch helemaal niet zo controversieel? Natuurlijk heb je als ouder het recht om eisen te stellen, maar dat is iets heel anders dan er voetstoots vanuit te gaan dat je kind op een openbare basisschool tot een kritiekloze Terre des Hommes-donateur wordt geïndoctrineerd. Er is veel te zeggen voor wat zodiakk zegt, maar het is ook zo dat het lastig is om kinderen zo'n afgewogen oordeel te laten vellen. Zoiets komt later.
pi_71128653
Opa Piet is dood, dat lijkt me een betere optie. Opa Gellius is ook dood. Dat snappen kinderen prima hoor. Ik zeg ook niet dat het okay is om kinderen aperte nonsens te verkopen met het argument dat je dat er later wel uitslaat. dat is ook heel wat anders dan kinderen een geit bij elkaar te laten sparen voor andere kinderen in Afrika, en daar mee bezig laten te zijn, hoewel we allemaal heus wel weten dat je daar geen heel continent mee uit de problemen helpt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')