abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71032112
1) TNT post stuurt me een rekening voor inklaringskosten en BTW.
Ik ken het pakket niet, dus bel op, zeg dat ik dat pakket niet ken. Ze zullen het uitzoeken, tot die tijd niet betalen. Dit speelt in oktober 2008. Nooit meer wat gehoord, dus dat klopt helemaal met mijn beeld van de administratie bij TNT.

2) juni 2009: post van een incassobureau (Flanderijn Bouwman). Wil geld zien voor die rekening, plus extra kosten. Weer gebeld, gevraagd om bewijs dat ik het pakket ontvangen heb, want ik ken het pakket niet.

3) Flanderijn / Bouwman stuurt kopie factuur op. Weer gebeld, dat ik weet dat er een factuur is, maar dat ik betwist dat ik het pakket ontvangen heb

4) Flanderijn / Bouwman stuurt een brief, waarin letterlijk staat '... hebben wij contact gehad met onze client en die bericht ons als volgt: voor deze verzending hoeft er geen handtekening gezet worden waardoor er geen ontvangsbevestiging is ... de vordering blijft derhalve van kracht'.

Nogal hardleers dus. Ik heb ze nog een keer gebeld, uitgelegd dat ik de vordering betwist omdat ik betwist het pakket ontvangen te hebben. Zullen ze weer uitzoeken.
Ondertussen TNT gebeld, die wisten zeker dat je voor een pakket met inklaringskosten altijd moest tekenen. Helaas (uiteraard) konden klanten niet de afdeling die het incassobureau aanstuurt spreken.

Ik denk dat ik morgen mijn standpunt (geen handtekening van mij = geen bewijs van ontvangst = geen vordering, dus opzouten) nog even netjes in een fax zet naar het incassobureau.

Daarmee is het dan toch klaar hoop ik? Of moet ik meer doen, bijvoorbeeld naar TNT toe?

Ik heb geen zin in gezeik op mijn werk of bij een rechter, maar wil me ook niet laten intimideren tot betalen, eigenlijk.
unieke geschenken, exclusieve cadeaus uit de mooiste Nederlandse bomen:
handgemaakte houten vazen http://www.hetmooistehout.nl
handgemaakte houten schalen http://www.houtenschalen.nl
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:42:43 #2
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_71032204
tvp!

Flanderijn heeft een, zacht uitgedrukt, matige reputatie...
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:55:10 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71032614
Voor incassobureaus die onterecht geld komen halen (ik heb ze nog nooit terecht aan de deur gehad) ben ik heel simpel: ze zoeken het maar uit! Als ze iets van je willen, zullen ze moeten bewijzen dat ze er recht op hebben. Lukt dat ze niet? Pech!
censuur :O
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:57:33 #4
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_71032684
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 13:39 schreef JurriaanK het volgende:
4) Flanderijn / Bouwman stuurt een brief, waarin letterlijk staat '... hebben wij contact gehad met onze client en die bericht ons als volgt: voor deze verzending hoeft er geen handtekening gezet worden waardoor er geen ontvangsbevestiging is ... de vordering blijft derhalve van kracht'.

Nogal hardleers dus. Ik heb ze nog een keer gebeld, uitgelegd dat ik de vordering betwist omdat ik betwist het pakket ontvangen te hebben. Zullen ze weer uitzoeken.
Ondertussen TNT gebeld, die wisten zeker dat je voor een pakket met inklaringskosten altijd moest tekenen. Helaas (uiteraard) konden klanten niet de afdeling die het incassobureau aanstuurt spreken.
Staat een beetje haaks op elkaar. Lijkt me dat je op het schrijven kunt reageren door de info die jij van TNT hebt onvangen, weer te geven.
quote:
... ik heb contact gehad met TNT en die bericht mij als volgt: voor deze verzending moet bij ontvangst een handtekening gezet worden waardoor er een ontvangsbevestiging aanwezig moet zijn ... de vordering blijft derhalve betwist.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')