of omdat sommig brood van dusdanig slechte kwaliteit is dat het snel schimmelt.quote:Op donderdag 16 juli 2009 03:11 schreef TheThirdMark het volgende:
Omdat er in Nederlands brood niet zoveel troep zit wat het langer houdbaar maakt.
Ik zou je maar laten testen op AIDS na dit incidentquote:Op donderdag 16 juli 2009 06:05 schreef Mirjam het volgende:
[..]
of omdat sommig brood van dusdanig slechte kwaliteit is dat het snel schimmelt.
ik had laatst bedorven witte bolletjes.
bedorven?
ja, bedorven
na 2 dagen. zagen er perfect uit, had er 1 gegeten, en toen kwam ik erachter dat dce troep bedorven was![]()
hoe ze dat voor elkaar krijgen weet ik niet, maar ik koop ze nooit meer.
kun jij dan een test nemen voor algehele domheid?quote:Op donderdag 16 juli 2009 06:07 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ik zou je maar laten testen op AIDS na dit incident!!
je gaat ook echt serieus op brood besparen?quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:01 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik heb hier ook weleens brood gehad (van Euroshopper denk ik) dat na twee weken ofzo nog steeds niet beschimmeld was. Dat vond ik toch wel een beetje eng.
Niet weggooien!quote:Op donderdag 16 juli 2009 07:54 schreef Flurry het volgende:
Euh, in veel landen is het brood maar één dag eetbaar, daarna is het droog en hard en wordt het weggeflikkerd.
quote:Panzanella is a refreshing Tuscan summer bread salad. Panzanella is quick to make, requires no cooking, and is the perfect thing to enjoy on a hot summer day, especially at a picnic or cookout. To serve 4 (perhaps):
Prep Time: 20 minutes
Ingredients:
* 1 pound (500 g) several-days-old Tuscan white bread, sliced
* 6 leaves basil
* 3 ripe tomatoes, peeled, seeded, and sliced
* 1 small sweet red onion, sliced (optional)
* 1 cucumber, sliced (optional)
* 1/4 pound (100 g) canned tuna fish, crumbled (optional)
* Minced parsley (optional)
* 1 or 2 hard boiled eggs, cut into eighths (optional)
* 1 teaspoon vinegar or more, to taste
* 3 or more tablespoons good olive oil
* Salt and pepper to taste
Preparation:
Though the basic ingredient in panzanella is bread, there’s a great deal of room for improvisation. I have one friend who insists the bread should be seasoned with just olive oil, vinegar, and basil, and another who throws in a host of ingredients including tuna fish and raw onions. So if there’s something you don’t like in the ingredient list, feel free to change it or leave it out.
Dip the bread in cold water, then carefully pat it dry with a towel (don't crush it to a pulp). Put the bread in a salad bowl and mix in the remaining ingredients. Let the panzanella stand for ten minutes to give the bread time to absorb some flavor, and serve.
The wine? Something light, perhaps a Rosato di Bolgheri (or del Salentino).
Waarom niet? Koop zelf eigenlijk altijd oerbrood ed (ik ben verslaafd aan zwaar donker brood) maar het scheelt aardig.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:12 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
je gaat ook echt serieus op brood besparen?
ff een gokje, euroshopper brood 0,60 cent ofso, gewoon normaal brood 1,20??
voor die 0,60 cent ga je toch geen smerig brood lopen eten
Staat er volkoren op jouw oerbrood? Zoniet dan heb je grote kans dat het gewoon witbrood is met gebrande mout als kleurstof.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:17 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Waarom niet? Koop zelf eigenlijk altijd oerbrood ed (ik ben verslaafd aan zwaar donker brood) maar het scheelt aardig.
Ik betaal 2.30 per brood. En eet een brood per dag. In vergelijking tot goedkoop brood scheelt dat op week basis een hoop geld, laat staan op jaar basis.
intrigerend concept, salade met oud brood... ga ik proberen!quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:16 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Niet weggooien!
Toscaanse broodsalade![]()
[..]
Normaal gesproken doe ik dat ook niet nee, maar ik doe vaak aan het einde van de dag boodschappen en dan is er niet veel keus meer. Maar goed, deze koop ik dus ook niet meer, dat mag duidelijk zijn.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:12 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
je gaat ook echt serieus op brood besparen?
ff een gokje, euroshopper brood 0,60 cent ofso, gewoon normaal brood 1,20??
voor die 0,60 cent ga je toch geen smerig brood lopen eten
Wees maar niet bang, ik weet wel wat ik in huis haal =)quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:21 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Staat er volkoren op jouw oerbrood? Zoniet dan heb je grote kans dat het gewoon witbrood is met gebrande mout als kleurstof.
Bijdehandje 1 meldt zichquote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:22 schreef Zelva het volgende:
Waar haal jij broden voor 0,6 cent? Die kan je echt met vette winst doorverkopen dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |