Voor alle spaceliefhebbers: Op de site van VPRO staan verschillende videos en toebehoren over de Apollo missies ter ere van 40 jaar maandlanding: http://geschiedenis.vpro.nl/artikelen/42238578/
De produktie van Saturnus V raketten werd stopgezet omdat de NASA verwachtte dat de kosten om een kilogram lading in de ruimte te brengen met de Spaceshuttle 3x zo laag zouden zijn, en een Shuttle na 2 weken alweer startklaar kon zijn. De moderne techniek zou ook de veiligheid vergroten. In werkelijkheid is de Shuttle per kilogram 15x zo duur, is het 6 maanden werk om deze startklaar te maken en heeft de Shuttle het leven gekost aan 14 astronauten.
Autocorrect (zelfst. naamw.) Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
Op zondag 19 juli 2009 11:22 schreef Darklight het volgende: Astronauten zijn weer bezig met een ruimtewandeling
Morgen pas weer, toch? Vandaag gaan ze alleen maar wat met de robotarmen spelen.
The difference between the three Abrahamic religions: - Christianity mumbling to the ceiling, - Judaism mumbling to the wall, - Islam mumbling to the floor.
Even opgezocht, volgens deze Timeline is er om de dag een wandeling, alleen bij de laatste zit er 2 dagen tussen.
The difference between the three Abrahamic religions: - Christianity mumbling to the ceiling, - Judaism mumbling to the wall, - Islam mumbling to the floor.
Oh shit, de plee in Destiny is stuk. Nu moet de ene helft op een russische pot en de andere in Endeavour
Zou het kunnen dat het ISS net over Nederland te zien was? Ik zag toen ik in bed lag een heldere 'ster' over de hemel voortbewegen. Omdat het object in een rechte lijn vloog en ik geen knipperlichten kon ontdekken dacht ik gelijk aan het ISS.
Vanavond is het ISS met Endeavour weer te zien om 2200 LT. Helaas bewolkt...
Hebben jullie net trouwens het 8 uur journaal gezien? Daar had Philip Freriks op het einde een prachtig exclusief boek over het Apollo-programma. Kosten: 750 euro en maar 1969 versies geproduceerd. Er zijn ook 10 versies met een stukje maansteen erbij die voor minimaal 50.000 euro van de hand gaan...dus sla je slag!
Vanavond is de ontkoppeling van de Shuttle van het ISS. Om 19.26 begint de procedure. De flyaround geeft meestal erg mooie beelden en die begint om 19.55
Ach, over 9 dagen gaat de volgende alweer, Atlantis. Ze hebben haast