Dat ligt een beetje aan je studie, er zijn meer dan genoeg studies waarbij je meer uren per week kan werken.quote:Op woensdag 15 juli 2009 22:20 schreef Sinceria het volgende:
Ik ken het probleem, weet ook geen andere oplossing dan lenen. Ik ga wel werken ernaast, maar meer dan 8 uur per week is niet zo goed voor je studie.
Ik heb een tijd 24 uur in de week gewerkt. Dat is geen enkel probleem zolang je het maar in de weekenden houd en niet la te vaak uit wil in die tijd.quote:Op woensdag 15 juli 2009 22:20 schreef Sinceria het volgende:
Ik ken het probleem, weet ook geen andere oplossing dan lenen. Ik ga wel werken ernaast, maar meer dan 8 uur per week is niet zo goed voor je studie.
Misschien kan het wel, maar ik ga om te beginnen niet meer dan 8 uur werken. Ik kom er dan vanzelf wel achter of het meer kan worden.quote:Op woensdag 15 juli 2009 22:22 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat ligt een beetje aan je studie, er zijn meer dan genoeg studies waarbij je meer uren per week kan werken.
Ik vind 8 uur zelfs weinig trouwens, maar dat ben ik dan weer. Werkte zelf rond de 16 uur per week (2 ochtenden voordat ik naar college moest en op zaterdag).quote:Op woensdag 15 juli 2009 22:23 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Misschien kan het wel, maar ik ga om te beginnen niet meer dan 8 uur werken. Ik kom er dan vanzelf wel achter of het meer kan worden.
Aan de andere kant, wat kan de IB groep er aan doen dat je ouders niet meebetalen. Niet dat ik je geen hogere stufi gun, maar zo wordt er wel geredeneerd. Hebben je ouders nog een reden dat ze niet willen bijdragen of zitten ze zelf krap bij kas?quote:Op woensdag 15 juli 2009 22:29 schreef stoepkrijtje het volgende:
Ik weet niet waarom mijn ouders niet willen bijdragen maar het is hun goed recht. Ik vind het alleen belachelijk dat ik daarop word afgestraft door de IBgroep. Ik kan daar toch niets aan doen?
Kan alleen in hele uitzonderlijke gevallen. Denk niet dat je daarvoor in aanmerking komt. Maar kan je niet met de dokter en het uwv omtafel?quote:Op woensdag 15 juli 2009 22:29 schreef stoepkrijtje het volgende:
Ik heb nu wel een baantje dat trek ik redelijk goed. Ik werk of 1 dag in het weekend of beide dagen.
Als ik straks elke dag naar school ga trek ik dat echt niet meer. Ik ga het wel proberen. Je mag geloof ik 25% bijverdienen. En anders word ik een stukje gekort. Dat maakt me niet zoveel uit.
Maar ik denk niet dat ik dat ga redden. ook mijn arts denkt dat ik dat op dit moment niet trek.
Ik weet niet waarom mijn ouders niet willen bijdragen maar het is hun goed recht. Ik vind het alleen belachelijk dat ik daarop word afgestraft door de IBgroep. Ik kan daar toch niets aan doen?
http://www.ib-groep.nl/pa(...)toelage%20als%20giftquote:Aanvullende toelage als lening
Weigeren je ouders bij te dragen in je schoolkosten? En ben je uitwonend? Dan kun je ons verzoeken om het niet toegekende deel van de aanvullende toelage toch te laten toekennen. Je krijgt je tegemoetkoming in de schookosten niet als gift, maar in de vorm van een rentedragende lening uitbetaald. Deze lening moet je later terugbetalen. Je kunt er ook voor kiezen om alleen de basistoelage uitwonend aan te vragen.
Dan kan je toch net zo goed een gewone lening aanvragen? Of zie ik wat over het hoofd?quote:Op woensdag 15 juli 2009 22:32 schreef Ada. het volgende:
[..]
http://www.ib-groep.nl/pa(...)toelage%20als%20gift
Gewoon hetzelfde als de lening van IB dus?quote:Op woensdag 15 juli 2009 22:32 schreef Ada. het volgende:
[..]
http://www.ib-groep.nl/pa(...)toelage%20als%20gift
Tja, hangt denk ik af hoe hoog de rente is van een gewone lening en van bovengenoemde lening.quote:Op woensdag 15 juli 2009 22:33 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan kan je toch net zo goed een gewone lening aanvragen? Of zie ik wat over het hoofd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |