abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71016002
Ik wil in september starten met een HBO opleiding.
Daarom heb ik recht op studiefinanciering. Volgens de IB rekenhulp heb ik recht op 260 euro omdat mijn ouders veel verdienen.
Het probleem is alleen dat mijn ouders niets willen bijdragen aan mijn studie. Maar ik word daar dus wel op gekort.
Zijn er mogelijkheden om toch het bedrag van 492 euro te ontvangen?
Ik ben chronisch ziek en ontvang een wajong uitkering. Dit is net genoeg om mijn vaste lasten te dekken. Ik kan dus hiervan geen geld gebruiken voor mijn studie.
Lenen wil ik liever niet omdat ik niet weet hoe mijn situatie later is.
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
pi_71016147
Nee, dat wordt lenen.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_71016181
Even voor de duidelijkheid, je bent uitwonend?
pi_71016191
Apart bedrag (die 260) als je ouders veel verdienen, of ben je uitwonend?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_71016207
Ja ik ben uitwonend.
pi_71016234
Dan zal het vrees ik toch lenen worden.
pi_71016256
Dan wordt het toch lenen, ben ik bang.

Als je later niet kunt veroorloven, is de IB-groep niet zo moeilijk.
pi_71016275
Apart dat je ouders je niet willen helpen hierbij als ze ook zoveel verdienen, maar tja. Lenen voor je studie is tenminste wel een nuttige lening.
Top 5 China producten
pi_71016286
Ik ken het probleem, weet ook geen andere oplossing dan lenen. Ik ga wel werken ernaast, maar meer dan 8 uur per week is niet zo goed voor je studie.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_71016359
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 22:20 schreef Sinceria het volgende:
Ik ken het probleem, weet ook geen andere oplossing dan lenen. Ik ga wel werken ernaast, maar meer dan 8 uur per week is niet zo goed voor je studie.
Dat ligt een beetje aan je studie, er zijn meer dan genoeg studies waarbij je meer uren per week kan werken.
  woensdag 15 juli 2009 @ 22:22:48 #11
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_71016375
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 22:20 schreef Sinceria het volgende:
Ik heb een tijd 24 uur in de week gewerkt. Dat is geen enkel probleem zolang je het maar in de weekenden houd en niet la te vaak uit wil in die tijd.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_71016401
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 22:22 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat ligt een beetje aan je studie, er zijn meer dan genoeg studies waarbij je meer uren per week kan werken.
Misschien kan het wel, maar ik ga om te beginnen niet meer dan 8 uur werken. Ik kom er dan vanzelf wel achter of het meer kan worden.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_71016477
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 22:23 schreef Sinceria het volgende:

[..]

Misschien kan het wel, maar ik ga om te beginnen niet meer dan 8 uur werken. Ik kom er dan vanzelf wel achter of het meer kan worden.
Ik vind 8 uur zelfs weinig trouwens, maar dat ben ik dan weer. Werkte zelf rond de 16 uur per week (2 ochtenden voordat ik naar college moest en op zaterdag).

Maar goed, dit is voor TS niet van belang. Ik zie, behalve lenen zo snel geen andere oplossing.
pi_71016493
Wajong uitkering = niet echt in de mogelijkheid te werken als ik mij niet vergis. Dus die mogelijkheid zal er niet zijn denk ik TS?
Top 5 China producten
  woensdag 15 juli 2009 @ 22:26:44 #15
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_71016521
IK zie net Wajong staan(overheen gelezen) IS het niet mogenlijk dat deze verhoogd wordt? Willen ze ook in veel gevallen nog wel eens doen. De uitkering staat wel te boek als loon.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_71016571
Maar je houdt toch geen (WAjong)uitkering als je stufi gaat ontvangen
pi_71016609
Goed uitkijken dat als je erbij werkt niet over die limiet gaat van de ib-groep. Wajong is loon namelijk.

maare, heb je dan wajong+studiefinanciering? of 1 van beide?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_71016645
Ik heb nu wel een baantje dat trek ik redelijk goed. Ik werk of 1 dag in het weekend of beide dagen.
Als ik straks elke dag naar school ga trek ik dat echt niet meer. Ik ga het wel proberen. Je mag geloof ik 25% bijverdienen. En anders word ik een stukje gekort. Dat maakt me niet zoveel uit.
Maar ik denk niet dat ik dat ga redden. ook mijn arts denkt dat ik dat op dit moment niet trek.

Ik weet niet waarom mijn ouders niet willen bijdragen maar het is hun goed recht. Ik vind het alleen belachelijk dat ik daarop word afgestraft door de IBgroep. Ik kan daar toch niets aan doen?
pi_71016729
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 22:29 schreef stoepkrijtje het volgende:
Ik weet niet waarom mijn ouders niet willen bijdragen maar het is hun goed recht. Ik vind het alleen belachelijk dat ik daarop word afgestraft door de IBgroep. Ik kan daar toch niets aan doen?
Aan de andere kant, wat kan de IB groep er aan doen dat je ouders niet meebetalen. Niet dat ik je geen hogere stufi gun, maar zo wordt er wel geredeneerd. Hebben je ouders nog een reden dat ze niet willen bijdragen of zitten ze zelf krap bij kas?
  woensdag 15 juli 2009 @ 22:31:44 #20
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_71016730
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 22:29 schreef stoepkrijtje het volgende:
Ik heb nu wel een baantje dat trek ik redelijk goed. Ik werk of 1 dag in het weekend of beide dagen.
Als ik straks elke dag naar school ga trek ik dat echt niet meer. Ik ga het wel proberen. Je mag geloof ik 25% bijverdienen. En anders word ik een stukje gekort. Dat maakt me niet zoveel uit.
Maar ik denk niet dat ik dat ga redden. ook mijn arts denkt dat ik dat op dit moment niet trek.

Kan alleen in hele uitzonderlijke gevallen. Denk niet dat je daarvoor in aanmerking komt. Maar kan je niet met de dokter en het uwv omtafel?

Hoeveel krijg je van de wajong als ik vragen mag?
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_71016746
Het heeft weinig nut om meer te werken dan mogelijk, anders word dat gewoon ingehouden op je uitkering dus kan je die energie van je werk beter in je school steken.
Heb je al eens een begroting gemaakt om inzicht te krijgen hoeveel je extra nodig zou hebben? Lijkt me wel handig.
Top 5 China producten
pi_71016785
quote:
Aanvullende toelage als lening
Weigeren je ouders bij te dragen in je schoolkosten? En ben je uitwonend? Dan kun je ons verzoeken om het niet toegekende deel van de aanvullende toelage toch te laten toekennen. Je krijgt je tegemoetkoming in de schookosten niet als gift, maar in de vorm van een rentedragende lening uitbetaald. Deze lening moet je later terugbetalen. Je kunt er ook voor kiezen om alleen de basistoelage uitwonend aan te vragen.
http://www.ib-groep.nl/pa(...)toelage%20als%20gift
pi_71016830
quote:
Dan kan je toch net zo goed een gewone lening aanvragen? Of zie ik wat over het hoofd?
pi_71016842
quote:
Gewoon hetzelfde als de lening van IB dus?
Top 5 China producten
pi_71016867
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 22:33 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dan kan je toch net zo goed een gewone lening aanvragen? Of zie ik wat over het hoofd?
Tja, hangt denk ik af hoe hoog de rente is van een gewone lening en van bovengenoemde lening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')