toevallig in het mca? welke dokter?quote:Op woensdag 15 juli 2009 18:13 schreef lisettebooy het volgende:
N.a.v. Is een schouder operatie erg pijnlijk? #2 maar even een nieuwe geopend omdat ik zo ook aan de beurt ben.
+- 2,5/3 jaar geleden is me schouder voor het eerst geknakt (noem het altijd knakken aangezien hij niet uit de kom gaat). Iig dit is nu ondertussen weer 4x gebeurt. Vorig jaar nog fotos laten maken maar niks te zien. En in oktober 2008 was het weer zo ver. Dus 2 weken geleden mri-scan gehad. Een week door een hel gegaan door die prik met contrastvloeistof. Maar er is eindelijk wat uit gekomen. Er is nu dus wel iets gescheurd en ik moet nu worden geopereerd.
Hoe en wat weet ik verder nog niet precies, de man die me gaat opereren is nu op vakantie.
Heb me zo verheugd op een operatie omdat het dan hopelijk eindelijk over gaat. Maar besefte me net pas echt dat ik dan straks +-8 weken in mitella zit. Lekker dan, ga naar een nieuwe school. Elke dag met de trein. Heb er zin in
.
Ben verder wel benieuwd naar jullie verhalen/tips en dergelijke.
Ja. Quist maar ken hem nog niet. Daar word ik nu naartoe verwezen voor een gesprek en dan operatie. Hoe lang zijn die wachtlijsten ongeveer?quote:Op woensdag 15 juli 2009 18:52 schreef -o0tijgertjuh0o- het volgende:
[..]
toevallig in het mca? welke dokter?
quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:34 schreef -o0tijgertjuh0o- het volgende:
[..]
die is idd niet aanwezig!!!
ja kan ik niet zeggen het ligt er aan ook wat de dokter zegt van binnen welk termijn he tmoet gebeuren.. en de opname weten dat..
heb je daar dan geen verwijzing nodig van de orthopedische chirurg? en die krijg je alleen als de orthopedische chirurg je daar naar toe stuurt (meestal doen ze dat ook hoor)quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:56 schreef IBAZ het volgende:
Mijn orthopedisch chirurg zei ook al dat de schouder operaties relatief bij de pijnlijkste behoren.
Die pijn is over het algemeen wel vrij snel over. Dat is weer een groot voordeel.
Belangrijk is in ieder geval om de beweeglijkheid er zo snel mogelijk weer in te krijgen.
Zodra het kan/mag van de dokter, je schouder gebruiken. Zorgen dat het niet stijf wordt. Ga naar een goede fysiotherapeut. Ik ken mensen die daar wat lui mee geweest zijn en die nu met een "stiff shoulder" opgescheept zitten.
TIP: ik mocht via mijn zorgverzekering, standaard, maar een beperkt aantal malen naar de fysiotherapeut.
Ik heb daar over gebeld en de situatie uitgelegd, in dit soort gevallen mag je het label "chronisch" gebruiken. Dat betekent dat je onbeperkt kan afspreken. In mijn geval dus 3 maal per week, vijf maanden lang. Ook de chiropractor werd 100% vergoed.
Heb jij ook een kijkoperatie gehad, hoe heb je de revalidatie ervaren? Kun je nu alles weer doen met de schouder?quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:21 schreef IBAZ het volgende:
Ik ben nog steeds dik tevreden. Operatie is nu 2,5 geleden uitgevoerd.
Mijn schouder is nog steeds 100%. Geen enkel probleem meer gehad.
Heb alleen spijt dat ik het niet 3 jaar eerder heb laten doen.
Geen kijkoperatie, was in eerste instantie wel de bedoeling maar de orthopeed besloot meteen tot actie over te gaan.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:06 schreef superoffie80 het volgende:
[..]
Heb jij ook een kijkoperatie gehad, hoe heb je de revalidatie ervaren? Kun je nu alles weer doen met de schouder?
FF opnieuw een schopje, operatie is inmiddels uitgevoerd. Via een kijkoperatie is het kapsel teruggezet aan de kraakbeenrand van de kom. Deze was afgescheurd tijdens een val op de vlakke arm bijna 10 jaar geleden. De operatie en de pijn vielen enorm mee, ben blij dat ik het uiteindelijk toch heb gedaan.quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:41 schreef superoffie80 het volgende:
Bij deze geef ik dit onderwerp even een schop, ben benieuwd hoe het nu met jullie gaat.
Krijg binnen een aantal maanden zelf een operatie waar ik nu al erg tegenop zie. De afgelopen 10 jaar is mijn schouder gemiddeld gezien 1 keer per jaar uit de kom geschoten, wat erg pijnlijk is. Laatst was het weer zo ver en toen is een operatie aangeraden. Ze willen mijn schouder gaan stabiliseren via een kijkoperatie.
Aangezien er al een tijdje geen reacties meer zijn geweest in dit topic, ben ik benieuwd hoe jullie achteraf de operatie bekijken. Viel het mee of tegen? En zijn jullie nu van de problemen af?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |