Volgens mij werd er op mijn lijst geen onderscheid gemaakt tussen verplichte boeken en aangeraden boekenquote:Op woensdag 15 juli 2009 17:39 schreef snorie het volgende:
Bedankt voor de antwoorden!
Ik denk dat ik alle verplicht gestelde boeken gewoon via mijn studievereniging bestel en de boeken die aangeraden worden pas bestel wanneer ze echt noodzakelijk blijken te zijn. De meeste van deze boeken zijn romans en die zou je natuurlijk prima bij de bibliotheek kunnen lenen of anders tweedehands op marktplaats.
Viking84: Heb jij het eerste jaar alles besteld, dus ook diegene die aangeraden werden?
Yup. Vandaar dus mijn bibliotheektip!quote:Op woensdag 15 juli 2009 17:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Volgens mij werd er op mijn lijst geen onderscheid gemaakt tussen verplichte boeken en aangeraden boeken.
Denk er overigens wel aan dat veel studenten zo redeneren als jij. Veel romans waren uitgeleend bij de bieb op het moment dat ik ze lenen wilde.
Dat mag ik toch hopen! Voor een studie Nederlandse taal & cultuur…quote:
Hebben wij niet hoeven lezenquote:Op woensdag 15 juli 2009 19:19 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat mag ik toch hopen! Voor een studie Nederlandse taal & cultuur…
Ik neem aan dat je het wel vrijwillig hebt gelezen?quote:
Ja op de middelbare school alquote:Op woensdag 15 juli 2009 19:21 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het wel vrijwillig hebt gelezen?
Gelukkig.quote:
Ik heb het als 14-jarige verplicht gelezen op de middelbare school... Laat ik het zo zeggen: ik snap niet waarom ze bepaalde boeken verplichten op zo'n jonge leeftijd. Toen ik het later herlas, leek ik een heel ander boek voor me te hebben.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:21 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het wel vrijwillig hebt gelezen?
Mja, dat had ik wel een beetje met m'n eerste kennismaking met Couperus, later vond ik dat echter toch wel erg mooi. Maar goed, daar doe je Nederlandse taal & cultuur voor denk ik dan, om dat toch een beetje te kunnen waarderen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:31 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb het als 14-jarige verplicht gelezen op de middelbare school... Laat ik het zo zeggen: ik snap niet waarom ze bepaalde boeken verplichten op zo'n jonge leeftijd. Toen ik het later herlas, leek ik een heel ander boek voor me te hebben.
Der Prozess op mijn 15e en Macbeth op mijn 14e waren ook al niet zo'n succes.
quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:37 schreef Iblis het volgende:
[..]
Mja, dat had ik wel een beetje met m'n eerste kennismaking met Couperus, later vond ik dat echter toch wel erg mooi. Maar goed, daar doe je Nederlandse taal & cultuur voor denk ik dan, om dat toch een beetje te kunnen waarderen.
Welke titel?quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:41 schreef Tha_Erik het volgende:
[..], ik heb me juist door een Couperus heen moeten worstelen een paar weken terug. Het heeft me niet geleerd het heel erg te waarderen.
Die moest ik. En ik vond het de hel.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:44 schreef Viking84 het volgende:
Van oude menschen blijft toch wel mijn favoriet.
Dat boek kon mij ook niet bekoren. Ik viel steeds na anderhalve bladzijde in slaap, zelfs als ik het midden op de dag probeerde te lezen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:46 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Die moest ik. En ik vond het de hel.
Al ligt dat misschien ook aan het feit dat ik me gehaast en gestresst voelde toen ik het las
Oh god, daar heb ik mijn eindexamenverslag over gemaakt, over dat boek. Ik heb het nooit gelezen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:58 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Dat boek kon mij ook niet bekoren. Ik viel steeds na anderhalve bladzijde in slaap, zelfs als ik het midden op de dag probeerde te lezen.![]()
TS, er zijn hier nog mensen die Van oude mensen... rond hebben slingeren, mocht je die nodig hebben.
Het zal per universiteit en per jaar verschillen (ze wisselen nog wel eens wat af), maar zo uit mijn hoofd kan ik iig de volgende titels noemen:quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 00:38 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Oh god, daar heb ik mijn eindexamenverslag over gemaakt, over dat boek. Ik heb het nooit gelezen.
Sorry voor de schop, maar ik ben benieuwd naar de titels (wat betreft de studieboeken) die op de boekenlijst van de studie Nederlands staan. Dus als iemand mij hierover in zou kunnen lichten zou ik dat zeer op prijs stellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |