als je er geen verstand van hebt zeg dan nix...quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:05 schreef Mini_rulez het volgende:
Smoothies zijn ook makkelijk weg te werken. Het kost wel even om te maken maar je moet sowieso de tijd nemen voor je ontbijt (alle maaltijden eigenlijk), zeker als je aan het lijnen bent.
75?! WTF! Ik viel echt serieus bijna van mijn stoel af hier. Ik ben zelf dus begonnen met afvallen na de zoveelste paniekaanval (hartkloppingen, hyperventilatie) en het al jaren weinig doen aan mijn gewicht. In de tussentijd ook last van rug en knieën gekregen en ben in de absolute hoop dat, nadat ik ruim 60 kilo ben afgevallen, dat tot het verleden gaat behoren zo niet zeer wordt beperkt.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:46 schreef Sleeping_Devil het volgende:
Mijn moeder heeft ook diabetes, het was echt heel raar. Ze begon eerst heel veel over te geven, kon niks binnen houden. De volgende dag viel ze steeds flauw, begon raar te praten, wou steeds bloeddrukverlagers innemen. Toen ze steeds vaker flauw viel hebben we 112 gebeld, mijn oma heeft mijn moeder toen wakker moeten houden. Toen het ambulance personeel binnen was en haar bloedsuiker meette, was het boven de 75, ze konden het geen eens meer meten. Als we langer hadden gewacht was ze in coma geraakt.
Op het totale (maar dat is echt al een jaar of 2 geleden) woog ik rond de 144/147. Tot voor een paar weken geleden woog ik nog 141/140, laatste keer wegen was dat 135½ . Het is echt gigantisch veel dus. Maar met normale porties eten en water drinken kom je heel ver. Weinig vet, geen sauzen, alleen maar Spa en Coca Cola Zero drinken (dacht een hele tijd dat Coca Cola Light echt megagoed was, niet dus, zeer slecht voor je nieren als diabeet)quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:32 schreef mrSPLIFFY het volgende:
dude! hoeveel weeg je man...
echt als je afvalt ga je je zoveeel beter voelen
en echt als iemand weet hoe moeilijk t is ben ik t wel..
maar je moet echt een knop omzetten en ervoor gaan.. als je eigenlijk niet wilt en lekker in je vette spiraal wilt blijven zitten zal t je nooit lukken en ga je naar de klote...
maar kom op! als ik t kan... kan iedereen t !!!
Ik dacht dat je tegenwoordig met diabetes wel gewoon suiker mag eten? Anyway, een smoothie kan ook bestaan uit yoghurt, iets van Brinta ofzo en een beetje fruit...quote:Op woensdag 15 juli 2009 18:26 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
als je er geen verstand van hebt zeg dan nix...
Smoothies bevatten echt heel veel fruitsuiker en zeker als je nog niet goed ingesteld bent dan kan je glucose waarde ineens skyhigh zijn...
neem voor dit soort zaken gewoon contact met je huisarts op of diabetes verpleegkundige of je internist en laat je vooral nix wijsmaken door mensen die er echt geen verstand van hebben ( en dat is trouwens niet iedereen hierboven hoor)
Heb zelf ook type II sinds 4 jaar, ben dit jaar begonnen met sporten, meer dan 15 kg afgevallen en t gaat gelijk zoveel beter...
Dat is een diabetische ketoacidose. Een gevaarlijke complicatie van diabetes. Als iemand met diabetes zulke symptomen krijgt moet je eigenlijk direct naar een arts.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:46 schreef Sleeping_Devil het volgende:
Mijn moeder heeft ook diabetes, het was echt heel raar. Ze begon eerst heel veel over te geven, kon niks binnen houden. De volgende dag viel ze steeds flauw, begon raar te praten, wou steeds bloeddrukverlagers innemen. Toen ze steeds vaker flauw viel hebben we 112 gebeld, mijn oma heeft mijn moeder toen wakker moeten houden. Toen het ambulance personeel binnen was en haar bloedsuiker meette, was het boven de 75, ze konden het geen eens meer meten. Als we langer hadden gewacht was ze in coma geraakt.
Maar gezonde mensen zijn ook meer in beweging en verbranden al die 'hoeveelheden' suiker ook meteen weer. Teveel is teveel en op een gegeven moment gaat je lichaam gewoon 'hamsteren' waardoor je vetter en vetter wordt en je in een vast patroon klem komt te zitten.quote:Op woensdag 15 juli 2009 22:20 schreef Mini_rulez het volgende:
Voor zover ik weet heb je bij type 2, zeker in het begin, nog wel gewoon insulineproductie. Je lichaam reageert er minder goed op dus de suiker zal minder efficiënt uit het bloed gehaald worden dan normaal, maar ook weer niet zo slecht als bij type 1.
Maar goed, jezelf volstoppen met suikers is ook voor gezonde mensen natuurlijk al slecht.
MrSpliffy heeft wel een punt, de normale dieetmethoden zijn in jouw situatie misschien juist ongezond, dus als je het zeker wilt weten moet je het aan een expert vragen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |