FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Scooter kenteken omzetten van blauw naar geel
PetervTegenwoensdag 15 juli 2009 @ 14:52
Hallo

Kan ik mijn scooter (met blauw kenteken) omzetten naar geelkenteken
en moet er dan ook wat met mijn scooter gebeuren om hem dan harder te kunnen laten rijden?
Fokker4lifewoensdag 15 juli 2009 @ 14:57
een snor mag geen brommer worden (frame is er niet op berekend zeggen ze) dus moet je hem opvoeren en daarna laten keuren bij de RDW ..
duur grapje, ik denk dat je beter een brom(scooter)mer kunt kopen
Klonkwoensdag 15 juli 2009 @ 14:58
schopje naar PTA

en tevens wat Fokker4life al zegt
PetervTegenwoensdag 15 juli 2009 @ 15:04
Het is een Yamaha Neo.. zit er niet een prop in de motor ofzo dat hij zo langzaam gaat ?
mvdejongwoensdag 15 juli 2009 @ 15:08
Je hebt in Nederland veel snor-fietsen die feitelijk brom-fietsen, of zelfs lichte motor-fietsen, die afgeknepen zijn op snor-fiets-niveau. Die zijn natuurlijk best in de bedoelde configuratie terug te bouwen zonder gevaar. Maar dan is er gewoonlijk in Nederland ook wel een type-goedkeuring voor de brommer/motor-fiets uitvoering.
PetervTegenwoensdag 15 juli 2009 @ 15:11
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 15:08 schreef mvdejong het volgende:
Je hebt in Nederland veel snor-fietsen die feitelijk brom-fietsen, of zelfs lichte motor-fietsen, die afgeknepen zijn op snor-fiets-niveau. Die zijn natuurlijk best in de bedoelde configuratie terug te bouwen zonder gevaar. Maar dan is er gewoonlijk in Nederland ook wel een type-goedkeuring voor de brommer/motor-fiets uitvoering.
Ik denk dat dat het geval is want ik ken zoveel mensen met een yahama neo en die hebben wel een gele kenteken
Klonkwoensdag 15 juli 2009 @ 15:15
en ik denk dat terugbouwen en opnieuw laten keuren een duur geintje gaat worden zonder garantie op een succesvolle afloop, ik zou kijken of je een leuk dealtje kunt sluiten met je brommerboer
PetervTegenwoensdag 15 juli 2009 @ 15:30
Alleen de prop eruit, zal toch wel voldoende zijn?
keuren moet toch sowiso als je hem overkoopt?
Klonkwoensdag 15 juli 2009 @ 15:30
neuh, kenteken hoort bij de brommer, dus kwestie van met de vorige eigenaar naar postkantoor gaan, brommer wordt op jouw naam gezet en rijden maar
PetervTegenwoensdag 15 juli 2009 @ 15:33
En hoeveel kost een keuring? en een prop eruit halen?
Klonkwoensdag 15 juli 2009 @ 15:35
keuring bij rdw (www.rdw.nl), technische dingen aan je brommerboer vragen
illusionswoensdag 15 juli 2009 @ 15:54
Het heeft geen zin. Ook al zijn er Neo's met een gele plaat, betekent dat niet dat je die van jou met blauwe plaat zomaar kan omzetten naar een gele als je je begrenzingen eruit haalt. Je krijgt er gewoon gezeik mee, en het is niet goedkoop.
oshirowoensdag 15 juli 2009 @ 16:18
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 15:33 schreef PetervTegen het volgende:
En hoeveel kost een keuring? en een prop eruit halen?
Keuring: veel.
Prop eruithalen kun je zelf met een beetje prutsen. Uitlaat eraf, prop eruit boren/hakken/zagen/slijpen/whatever, uitlaat terug (met nieuwe pakking). Verder nog varioring eruit halen. Het is een Neo's trouwens
Maar het is een onwijs simpel ding dus dat opvoeren/standaard maken dat is geen probleem.
En als je hem laat keuren dan krijg je dat echt wel voor elkaar. We zijn hier bezig om een Zundapp 50cc op motorkenteken te bouwen.
oshirowoensdag 15 juli 2009 @ 16:19
Het is denk ik goedkoper trouwens om een Neo's frame op kenteken aan te schaffen en de hele reut over te bouwen.
FransDeenswoensdag 15 juli 2009 @ 18:12
Het heeft geen zin. Sneller laten lopen is niet zo'n probleem, maar om laten keuren is zoveel werk/kost zoveel (als het al niet onmogelijk is) dat het echt geen zin heeft. Kan je beter een bromNeo's kopen en deze verkopen.
mvdejongwoensdag 15 juli 2009 @ 18:14
Als het een type is waarvan in Nederland zowel een snor- als een brom-versie worden verkocht, dan is er een type-goedkeuring voor beide versies, en dan zou een keuring niet nodig moeten zijn.
FransDeenswoensdag 15 juli 2009 @ 18:25
In theorie zou je zeggen dat dat zo is, maar je zal hem toch echt moeten laten keuren aangezien er al een typegoedkeuring van een snorfiets opzit.
mime_negertwoensdag 15 juli 2009 @ 18:29
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 15:11 schreef PetervTegen het volgende:
Ik denk dat dat het geval is want ik ken zoveel mensen met een yahama neo en die hebben wel een gele kenteken
Gebruik dit argument bij de RDW en het zo goed als rond!
oshirodonderdag 16 juli 2009 @ 00:01
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 18:14 schreef mvdejong het volgende:
Als het een type is waarvan in Nederland zowel een snor- als een brom-versie worden verkocht, dan is er een type-goedkeuring voor beide versies, en dan zou een keuring niet nodig moeten zijn.
Bij dit framenummer staat al een blauw kenteken geregistreerd, en om er dus een nieuw geel kenteken bij te registreren moet ie opnieuw gekeurd worden.
Zoek gewoon een frame met geel kenteken van een of ander in puin gereden ding, en zet het plaatje over ofzo Gaat toch helemaal nergens over, en dan heb je geen keuring, niks.
PetervTegendonderdag 16 juli 2009 @ 15:51
lekker legaal, betaal jij me boetes?
oshirodonderdag 16 juli 2009 @ 18:27
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 15:51 schreef PetervTegen het volgende:
lekker legaal, betaal jij me boetes?
Als jij jouw spulletjes overschroeft is daar niks illegaals aan hoor Enkel het plaatje overslaan is illegaal
PetervTegenvrijdag 17 juli 2009 @ 10:10
Als de brom- of snorfiets in gebruik is genomen na 31 december 1997 kunt u deze ombouwen als de brom- of snorfiets kan voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen.
In de praktijk betekent dit dat de brom- of snorfiets in omgebouwde toestand overeen moet komen met een bestaande typegoedkeuring. De RDW adviseert om eerst bij de fabrikant van de brom- of snorfiets of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland na te vragen of er een dergelijke typegoedkeuring bestaat en of de brom- of snorfiets in gewijzigde uitvoering overeenkomt met de typegoedkeuring. Als dit het geval is zal er een Certificaat Van Overeenkomst (CVO) worden verstrekt. Deze moet u bij de keuring tonen. Tijdens de keuring wordt onder andere nagegaan of de brom- of snorfiets overeenkomt met de overlegde typegoedkeuring, wordt de maximum constructiesnelheid gemeten op een snelheidsmeetbank en wordt de geluidsproductie gemeten.


bron: RDW
oshirovrijdag 17 juli 2009 @ 15:07
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:10 schreef PetervTegen het volgende:
Als de brom- of snorfiets in gebruik is genomen na 31 december 1997 kunt u deze ombouwen als de brom- of snorfiets kan voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen.
In de praktijk betekent dit dat de brom- of snorfiets in omgebouwde toestand overeen moet komen met een bestaande typegoedkeuring. De RDW adviseert om eerst bij de fabrikant van de brom- of snorfiets of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland na te vragen of er een dergelijke typegoedkeuring bestaat en of de brom- of snorfiets in gewijzigde uitvoering overeenkomt met de typegoedkeuring. Als dit het geval is zal er een Certificaat Van Overeenkomst (CVO) worden verstrekt. Deze moet u bij de keuring tonen. Tijdens de keuring wordt onder andere nagegaan of de brom- of snorfiets overeenkomt met de overlegde typegoedkeuring, wordt de maximum constructiesnelheid gemeten op een snelheidsmeetbank en wordt de geluidsproductie gemeten.


bron: RDW
Ja, en die keuring is nou juist zo stervensduur
PetervTegenvrijdag 17 juli 2009 @ 16:24
max 75 euro, en daar gaat het mij niet om. Die 75 euro is het probleem niet