Ik denk dat dat het geval is want ik ken zoveel mensen met een yahama neo en die hebben wel een gele kentekenquote:Op woensdag 15 juli 2009 15:08 schreef mvdejong het volgende:
Je hebt in Nederland veel snor-fietsen die feitelijk brom-fietsen, of zelfs lichte motor-fietsen, die afgeknepen zijn op snor-fiets-niveau. Die zijn natuurlijk best in de bedoelde configuratie terug te bouwen zonder gevaar. Maar dan is er gewoonlijk in Nederland ook wel een type-goedkeuring voor de brommer/motor-fiets uitvoering.
Keuring: veel.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:33 schreef PetervTegen het volgende:
En hoeveel kost een keuring? en een prop eruit halen?
Gebruik dit argument bij de RDW en het zo goed als rond!quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:11 schreef PetervTegen het volgende:
Ik denk dat dat het geval is want ik ken zoveel mensen met een yahama neo en die hebben wel een gele kenteken
Bij dit framenummer staat al een blauw kenteken geregistreerd, en om er dus een nieuw geel kenteken bij te registreren moet ie opnieuw gekeurd worden.quote:Op woensdag 15 juli 2009 18:14 schreef mvdejong het volgende:
Als het een type is waarvan in Nederland zowel een snor- als een brom-versie worden verkocht, dan is er een type-goedkeuring voor beide versies, en dan zou een keuring niet nodig moeten zijn.
Als jij jouw spulletjes overschroeft is daar niks illegaals aan hoorquote:Op donderdag 16 juli 2009 15:51 schreef PetervTegen het volgende:
lekker legaal, betaal jij me boetes?
Ja, en die keuring is nou juist zo stervensduurquote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:10 schreef PetervTegen het volgende:
Als de brom- of snorfiets in gebruik is genomen na 31 december 1997 kunt u deze ombouwen als de brom- of snorfiets kan voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen.
In de praktijk betekent dit dat de brom- of snorfiets in omgebouwde toestand overeen moet komen met een bestaande typegoedkeuring. De RDW adviseert om eerst bij de fabrikant van de brom- of snorfiets of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland na te vragen of er een dergelijke typegoedkeuring bestaat en of de brom- of snorfiets in gewijzigde uitvoering overeenkomt met de typegoedkeuring. Als dit het geval is zal er een Certificaat Van Overeenkomst (CVO) worden verstrekt. Deze moet u bij de keuring tonen. Tijdens de keuring wordt onder andere nagegaan of de brom- of snorfiets overeenkomt met de overlegde typegoedkeuring, wordt de maximum constructiesnelheid gemeten op een snelheidsmeetbank en wordt de geluidsproductie gemeten.
bron: RDW
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |