abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71001631
Hallo

Kan ik mijn scooter (met blauw kenteken) omzetten naar geelkenteken
en moet er dan ook wat met mijn scooter gebeuren om hem dan harder te kunnen laten rijden?
pi_71001795
een snor mag geen brommer worden (frame is er niet op berekend zeggen ze) dus moet je hem opvoeren en daarna laten keuren bij de RDW ..
duur grapje, ik denk dat je beter een brom(scooter)mer kunt kopen
  woensdag 15 juli 2009 @ 14:58:12 #3
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71001828
schopje naar PTA

en tevens wat Fokker4life al zegt
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_71002078
Het is een Yamaha Neo.. zit er niet een prop in de motor ofzo dat hij zo langzaam gaat ?
  woensdag 15 juli 2009 @ 15:08:14 #5
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_71002205
Je hebt in Nederland veel snor-fietsen die feitelijk brom-fietsen, of zelfs lichte motor-fietsen, die afgeknepen zijn op snor-fiets-niveau. Die zijn natuurlijk best in de bedoelde configuratie terug te bouwen zonder gevaar. Maar dan is er gewoonlijk in Nederland ook wel een type-goedkeuring voor de brommer/motor-fiets uitvoering.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_71002309
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 15:08 schreef mvdejong het volgende:
Je hebt in Nederland veel snor-fietsen die feitelijk brom-fietsen, of zelfs lichte motor-fietsen, die afgeknepen zijn op snor-fiets-niveau. Die zijn natuurlijk best in de bedoelde configuratie terug te bouwen zonder gevaar. Maar dan is er gewoonlijk in Nederland ook wel een type-goedkeuring voor de brommer/motor-fiets uitvoering.
Ik denk dat dat het geval is want ik ken zoveel mensen met een yahama neo en die hebben wel een gele kenteken
  woensdag 15 juli 2009 @ 15:15:28 #7
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71002443
en ik denk dat terugbouwen en opnieuw laten keuren een duur geintje gaat worden zonder garantie op een succesvolle afloop, ik zou kijken of je een leuk dealtje kunt sluiten met je brommerboer
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_71002930
Alleen de prop eruit, zal toch wel voldoende zijn?
keuren moet toch sowiso als je hem overkoopt?
  woensdag 15 juli 2009 @ 15:30:56 #9
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71002959
neuh, kenteken hoort bij de brommer, dus kwestie van met de vorige eigenaar naar postkantoor gaan, brommer wordt op jouw naam gezet en rijden maar
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_71003046
En hoeveel kost een keuring? en een prop eruit halen?
  woensdag 15 juli 2009 @ 15:35:57 #11
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71003131
keuring bij rdw (www.rdw.nl), technische dingen aan je brommerboer vragen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_71003805
Het heeft geen zin. Ook al zijn er Neo's met een gele plaat, betekent dat niet dat je die van jou met blauwe plaat zomaar kan omzetten naar een gele als je je begrenzingen eruit haalt. Je krijgt er gewoon gezeik mee, en het is niet goedkoop.
  woensdag 15 juli 2009 @ 16:18:27 #13
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_71004668
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 15:33 schreef PetervTegen het volgende:
En hoeveel kost een keuring? en een prop eruit halen?
Keuring: veel.
Prop eruithalen kun je zelf met een beetje prutsen. Uitlaat eraf, prop eruit boren/hakken/zagen/slijpen/whatever, uitlaat terug (met nieuwe pakking). Verder nog varioring eruit halen. Het is een Neo's trouwens
Maar het is een onwijs simpel ding dus dat opvoeren/standaard maken dat is geen probleem.
En als je hem laat keuren dan krijg je dat echt wel voor elkaar. We zijn hier bezig om een Zundapp 50cc op motorkenteken te bouwen.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  woensdag 15 juli 2009 @ 16:19:31 #14
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_71004697
Het is denk ik goedkoper trouwens om een Neo's frame op kenteken aan te schaffen en de hele reut over te bouwen.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_71008576
Het heeft geen zin. Sneller laten lopen is niet zo'n probleem, maar om laten keuren is zoveel werk/kost zoveel (als het al niet onmogelijk is) dat het echt geen zin heeft. Kan je beter een bromNeo's kopen en deze verkopen.
Hier had uw reclame kunnen staan.
  woensdag 15 juli 2009 @ 18:14:02 #16
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_71008629
Als het een type is waarvan in Nederland zowel een snor- als een brom-versie worden verkocht, dan is er een type-goedkeuring voor beide versies, en dan zou een keuring niet nodig moeten zijn.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_71008964
In theorie zou je zeggen dat dat zo is, maar je zal hem toch echt moeten laten keuren aangezien er al een typegoedkeuring van een snorfiets opzit.
Hier had uw reclame kunnen staan.
  woensdag 15 juli 2009 @ 18:29:27 #18
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_71009064
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 15:11 schreef PetervTegen het volgende:
Ik denk dat dat het geval is want ik ken zoveel mensen met een yahama neo en die hebben wel een gele kenteken
Gebruik dit argument bij de RDW en het zo goed als rond!
  donderdag 16 juli 2009 @ 00:01:53 #19
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_71020262
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 18:14 schreef mvdejong het volgende:
Als het een type is waarvan in Nederland zowel een snor- als een brom-versie worden verkocht, dan is er een type-goedkeuring voor beide versies, en dan zou een keuring niet nodig moeten zijn.
Bij dit framenummer staat al een blauw kenteken geregistreerd, en om er dus een nieuw geel kenteken bij te registreren moet ie opnieuw gekeurd worden.
Zoek gewoon een frame met geel kenteken van een of ander in puin gereden ding, en zet het plaatje over ofzo Gaat toch helemaal nergens over, en dan heb je geen keuring, niks.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_71036630
lekker legaal, betaal jij me boetes?
  donderdag 16 juli 2009 @ 18:27:56 #21
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_71041682
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 15:51 schreef PetervTegen het volgende:
lekker legaal, betaal jij me boetes?
Als jij jouw spulletjes overschroeft is daar niks illegaals aan hoor Enkel het plaatje overslaan is illegaal
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_71057899
Als de brom- of snorfiets in gebruik is genomen na 31 december 1997 kunt u deze ombouwen als de brom- of snorfiets kan voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen.
In de praktijk betekent dit dat de brom- of snorfiets in omgebouwde toestand overeen moet komen met een bestaande typegoedkeuring. De RDW adviseert om eerst bij de fabrikant van de brom- of snorfiets of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland na te vragen of er een dergelijke typegoedkeuring bestaat en of de brom- of snorfiets in gewijzigde uitvoering overeenkomt met de typegoedkeuring. Als dit het geval is zal er een Certificaat Van Overeenkomst (CVO) worden verstrekt. Deze moet u bij de keuring tonen. Tijdens de keuring wordt onder andere nagegaan of de brom- of snorfiets overeenkomt met de overlegde typegoedkeuring, wordt de maximum constructiesnelheid gemeten op een snelheidsmeetbank en wordt de geluidsproductie gemeten.


bron: RDW
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:07:06 #23
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_71068236
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:10 schreef PetervTegen het volgende:
Als de brom- of snorfiets in gebruik is genomen na 31 december 1997 kunt u deze ombouwen als de brom- of snorfiets kan voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen.
In de praktijk betekent dit dat de brom- of snorfiets in omgebouwde toestand overeen moet komen met een bestaande typegoedkeuring. De RDW adviseert om eerst bij de fabrikant van de brom- of snorfiets of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland na te vragen of er een dergelijke typegoedkeuring bestaat en of de brom- of snorfiets in gewijzigde uitvoering overeenkomt met de typegoedkeuring. Als dit het geval is zal er een Certificaat Van Overeenkomst (CVO) worden verstrekt. Deze moet u bij de keuring tonen. Tijdens de keuring wordt onder andere nagegaan of de brom- of snorfiets overeenkomt met de overlegde typegoedkeuring, wordt de maximum constructiesnelheid gemeten op een snelheidsmeetbank en wordt de geluidsproductie gemeten.


bron: RDW
Ja, en die keuring is nou juist zo stervensduur
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_71071124
max 75 euro, en daar gaat het mij niet om. Die 75 euro is het probleem niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')