Onzin, het enige verschil met trouwens is dat de vader de kinderen moet erkennen....quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:03 schreef Soohr het volgende:
Een geregistreerd partnerschap heb je eigenlijk ook niks aan, juist omdat dit niks regelt met betrekking tot kinderen.
Dan kan je net zo goed zonder poespas even gaan trouwen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:05 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Onzin, het enige verschil met trouwens is dat de vader de kinderen moet erkennen....
Verder is het inhoudelijk zowat gelijk aan een huwelijk, als je later wilt trouwens is dit ook alleen een administratie handeling
Juist... dat is toch wat hij zegt, dat het niets regelt mbt kinderen. Als je niet getrouwd bent, moet je erkenning en gezag regelen. Ongeacht of je nu een samenlevingscontract, een geregistreerd partnerschap of helemaal niets hebt.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:05 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Onzin, het enige verschil met trouwens is dat de vader de kinderen moet erkennen....
Verder is het inhoudelijk zowat gelijk aan een huwelijk, als je later wilt trouwens is dit ook alleen een administratie handeling
Dat wil ze toch niet?quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:07 schreef Soohr het volgende:
[..]
Dan kan je net zo goed zonder poespas even gaan trouwen.
Weet je zeker dat alles goed geregeld is.
Euh nee... ga je aan kinderen beginnen, dan zul je alsnog erkenning en gezag moeten regelen. Dat kost overigens niet veel meer dan twee uitreksels burgerlijke stand en wat tijd. En als je dan je zaken mbt voogdij en erven goed wilt regelen, ook een testament. Dus voor kinderen heeft een geregistreerd partnerschap totaal geen nut...quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:21 schreef pinkydinky het volgende:
Soohr: Het is de bedoeling om het geregistreerd partnerschap gratis af te sluiten op maandagmorgen.
Tevens denk ik niet dat we er ooit vanaf willen. Tenzij we uit elkaar gaan, maar ja een scheiding kost ook geld, dus dat is het verschil niet.
Lienekien: inderdaad, we willen (nog) niet trouwen. In mijn ogen trouw je 1 keer en doe je het goed. Maar ik weet nog niet hoe ik het wil vandaar dat we dat pas later willen doen.
Sjeen: dat vind ik dus zoveel. een samenlevingscontract, testament en dan nog erkenning/gezag. En t kost ook nog eens veel geld, terwijl geregistreerd partnerschap gratis kan.
Lezen... Ze wil fifty fifty, dus dat is niet nodig.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:41 schreef DoctorB het volgende:
Als je gaat trouwen kosten de huwelijkse voorwaarden tussen de 800 en 1000 euro.
Even zien... je wilt dezelfde rechten en plichten ten aanzien van elkaar én evt. kinderen als trouwen en dan is een geregistreerd partnerschap het weer net nietquote:Op woensdag 15 juli 2009 14:09 schreef Sjeen het volgende:
Persoonlijk vind ik geregistreerd partnerschap het net niet... In mijn ogen is het een soort van "ik wil wel maar ik kan niet'-trouwen. Doe het goed of doe het niet... Wij hebben het dus niet gedaan, alles is afgedekt met samenlevingscontract, testament en erkenning/aangevraagd ouderlijk gezag.
Dan zijn huwelijkse voorwaarden nog steeds nodig.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:45 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Lezen... Ze wil fifty fifty, dus dat is niet nodig.
Als je allebei gewoon in loondienst bent en zo verstandig om geen grote schulden aan te gaan zonder het elkaar te vertellen dan is er niks aan de hand.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:50 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Dan zijn huwelijkse voorwaarden nog steeds nodig.
Trouwen in gemeenschap van goederen is echt heul dom!
Iets met aansprakelijkheid etc. lalalala.
quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:50 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Dan zijn huwelijkse voorwaarden nog steeds nodig.
Trouwen in gemeenschap van goederen is echt heul dom!
Iets met aansprakelijkheid etc. lalalala.
Situaties kunnen veranderen en wie garandeerd dat je partner tot in lengte van dagen eerlijk tegen je zal blijven? Hoeveel je ook van elkaar houd, huwelijkse voorwaarden lijken me altijd verstandig.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:54 schreef Soohr het volgende:
[..]
Als je allebei gewoon in loondienst bent en zo verstandig om geen grote schulden aan te gaan zonder het elkaar te vertellen dan is er niks aan de hand.
en mocht de noodzaak na enkele jaren ontstaan voor de huwelijkse voorwaarden dan kan je die alsnog opstellen.
Je man/vrouw krijgt last van een gok verslaving. Gaat een lekker schuld aan zonder je medeweten en plots wordt je huis onder je reet uit verkocht.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:55 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die zijn nodig? En hoeveel van de mensen die op huwelijkse voorwaarden zijn gehuwd zitten jaarlijks rond de kerst alle inkomsten/uitgaven bij elkaar op te tellen? Precies..... (verder roep je zelf al: iets met aansprakelijkheid etc. lalalalala.... wat bedoel je daar exact mee, in plaats van wat 'hearsay' neer te plempen)
Jawel hoor, alleen moet het dan via de rechtbank.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:05 schreef DoctorB het volgende:
[..]
oh ja, en NA je huwelijk kun je GEEN huwelijkse voorwaarden meer afsluiten. Jammerdebammer.
Precies de reden waarom ik het dus wel zou doen. Je weet maar nooit wat de toekomst brengt.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:05 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Je man/vrouw krijgt last van een gok verslaving. Gaat een lekker schuld aan zonder je medeweten en plots wordt je huis onder je reet uit verkocht.
Met huwelijkse voorwaarden kun je in ieder geval de helft van je huis redden. Misschien niet genoeg om er te blijven wonen maar genoeg om niet op straat te hoeven wonen.
Bij gokverslaving kun je ook invullen:
iemand aanrijden met net een glaasje alcohol teveel op en allerlei andere onverkwikkelijke aansprakelijkheidszaken.
Zo zijn er nog veel meer dingen te verzinnen waarom het vooraf regelen met een kleine investering achteraf een hoop ellende kan voorkomen.
Overigens geen hearsay maar gewoon in je omgeving rondkijken. DoctorB en vrouw zijn getrouwd op huwelijkse voorwaarden. Ook eigen ervaring dus.
oh ja, en NA je huwelijk kun je GEEN huwelijkse voorwaarden meer afsluiten. Jammerdebammer.
Dus je trouwt wel met iemand, maar gaat er van te voren vanuit dat ie mogelijk wel even iets heel doms kan doen waar je dan nix mee te maken wel hebben? Dus das trouwen in voor- en ... voorspoed? Kun je er dan ook makkelijker vanaf als je partner terminaal ziek wordt ofzo? Ik zeg, ik zie kansenquote:Op woensdag 15 juli 2009 15:05 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Je man/vrouw krijgt last van een gok verslaving. Gaat een lekker schuld aan zonder je medeweten en plots wordt je huis onder je reet uit verkocht.
Met huwelijkse voorwaarden kun je in ieder geval de helft van je huis redden. Misschien niet genoeg om er te blijven wonen maar genoeg om niet op straat te hoeven wonen.
Bij gokverslaving kun je ook invullen:
iemand aanrijden met net een glaasje alcohol teveel op en allerlei andere onverkwikkelijke aansprakelijkheidszaken.
Zo zijn er nog veel meer dingen te verzinnen waarom het vooraf regelen met een kleine investering achteraf een hoop ellende kan voorkomen.
Overigens geen hearsay maar gewoon in je omgeving rondkijken. DoctorB en vrouw zijn getrouwd op huwelijkse voorwaarden. Ook eigen ervaring dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |