abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70998675
Wie kan mij een beetje op weg helpen in de wereld van de energieprijzen? Had al even gezocht, maar kon geen topic vinden over het vastzetten van de prijs.

Het is toch zo dat per 1 juli de tarieven flink verlaagd zijn van zowel elektriciteit en gas? En deze prijzen zakken nu toch pas aangezien de olieprijzen 2 jaar geleden al gezakt zijn (en energiemaatschappijen langlopende contracten met hun leveranciers hebben?)

Is het nu verstandig om de boel voor 3 of 5 jaar vast te laten leggen? Wij betalen op dit moment 102 euro per maand aan voorschot voor Gas en Electra. Volgens Essent mogen we dit verlagen naar 80euro om aan het eind van het jaar op 0 euro uit te komen, maar dit doe ik niet. Wil niet het risico lopen ineens bij te moeten betalen volgend jaar.

In het verleden scheen je gek te zijn als je je prijzen liet vastleggen, maar aangezien alles nu gezakt is veranderd dat de zaak toch?

Mijn vraag was dus: Is het slim om nu de energieprijzen vast te laten zetten? Want het wordt mij nog niet helemaal duidelijk

[ Bericht 7% gewijzigd door kikoooooo op 15-07-2009 13:35:33 ]
pi_70998746
TVP!

Ben me er ook in aan het verdiepen en de NEM schijnt inderdaad het goedkoopst te zijn, alleen vertrouw ik ze niet... Heb nu de NUON, groene stroom en betaal daar per definitie veel te veel volgens mij...
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_70998862
Naja, ik wil liever niet naar die prijsvechters/mauricedehondikzegdoen maatschappijtjes.

Het liefst blijf ik gewoon bij Essent, maar ook daar kan ik de prijs laten vastleggen.
pi_70999370
Zoveel scheelt het over het algemeen niet, aangezien de vaste tarieven (vastrecht e.d) en belastingen een groot deel van de prijs uitmaken.

Verder bieden al die maatschappijen natuurlijk niet voor niets al die vaste 'lage' prijzen aan. Ik weet nog wel dat een aantal jaren geleden (toen je voor het eerst mocht vastzetten), al die mensen liepen te klagen, omdat de prijzen juist zakten (en zij dus niet meezakten).
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_70999382
Niet doen! Ze bieden je alleen die mogelijkheid als bij hun informatie is binnengekomen dat de prijs de komende jaren gaat dalen!
pi_70999444
Ook even een tvp!
  woensdag 15 juli 2009 @ 14:12:33 #7
174520 BreakSpear
Sociaal & Liberaal
pi_71000128
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:51 schreef Radegast het volgende:
Ook even een tvp!
Als God het kwaad wil voorkomen maar daar niet toe in staat is, dan is hij machteloos. Als hij dat kan, maar het niet wil is hij kwaadwillend. Als hij daartoe in staat is en het ook wil, waar komt dan het kwaad vandaan?
pi_71001973
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:50 schreef Eddie-Vedder het volgende:
Niet doen! Ze bieden je alleen die mogelijkheid als bij hun informatie is binnengekomen dat de prijs de komende jaren gaat dalen!
Dat is volgens mij onzin. Dat recht heb je toch altijd? Alleen is het nu gunstig. En de olieprijs is alweer hard aan het stijgen...
  woensdag 15 juli 2009 @ 15:10:36 #9
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_71002289
Ik zou het nooit doen. precies om de reden dat je dan ook niet meedoet met eventuele dalingen. Daarnaast wat F_h ook zegt, zo heel veel verschil maakt het niet, aangezien het grootste deel van de prijs gewoon vastligt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_71018255
Je begint het vooral te merken als je meer dan 150 euro per maand kwijt bent aan gas/electra. Daaronder zijn de vaste kosten relatief zo hoog dat het risico niet opweegt tegen de besparing. Maar als je het wilt doen, doe het nu en niet over een half jaar. Over het algemeen is het zo dat zodra de energiemaatschappijen weer beginnen te schreeuwen dat je de prijzen vast moet zetten, je al veel te laat bent.
  woensdag 15 juli 2009 @ 23:24:33 #11
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_71018955
Ik heb bij een energiemaatschappij gewerkt en voor zover ik weet doen ze dat vastzetten alleen maar om de klant de illusie te geven dat ze 'zekerheid' hebben. Wat er niet bij verteld wordt, is dat ze aan de hand van analyses hebben bepaald of het voor hen veilig is.

Niet doen zou ik zeggen. Juist die variabele tarieven kunnen voordeliger uitpakken.
pi_71021183
Topic 2.343.655. UTFS!

En of het verstandig is:
Ja - als je zekerheid wil
Nee - als je lage prijs wil

Klaar, slotje.
pi_71023088
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 15:01 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Dat is volgens mij onzin. Dat recht heb je toch altijd? Alleen is het nu gunstig. En de olieprijs is alweer hard aan het stijgen...
Naieve mensen denken wellicht zo ja . Denk je dat ze hun tarieven vastzetten omdat het gunstig is voor jou als consument of omdat hun er bakken geld aan verdienen als de prijzen dalen? Denk je nou zelf
  donderdag 16 juli 2009 @ 12:57:59 #14
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_71030791
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 04:17 schreef Eddie-Vedder het volgende:

[..]

Naieve mensen denken wellicht zo ja . Denk je dat ze hun tarieven vastzetten omdat het gunstig is voor jou als consument of omdat hun er bakken geld aan verdienen als de prijzen dalen? Denk je nou zelf
Ik vind de opslag voor een vastcontract ook wel heel hoog. een 3 jarig contract met vaste tarieven heeft al snel 20% opslag.

Stel de prijs stijgt elk jaar 10% en je kiest voor variabel
1e jaar 100 euro
2e jaar 110 euro
3e jaar 120 euro.
Dan heb je 330 betaalt.

Stel je zet de prijs vast tegen 20% opslag dan heb je dus 360 betaalt. Optewel een flink stuk meer. De energieprjis zou dan jaarlijks met 20% moeten stijgen om het in 3 jaar terug te verdienen
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:50:59 #15
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_71032488
tvp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')