PIJNACKER - Eigenaar Marcel kan er een dag later nog niet over uit. Hoe is het mogelijk dat nota bene een vaste klant van zijn cafetaria Nicky’s Place om twee frikandellen speciaal zó door het lint gaat?
![]()
Frikandellen.
Maandag sloeg de 52-jarige klant een 17-jarige medewerker van de snackbar in Pijnacker neer. Ook schopte hij de jongen vol op zijn lichaam.
De reden: de klant had zijn bestelde frikandellen speciaal niet gekregen. „Hij ging helemaal uit zijn dak. Begon ons vreselijk uit te schelden. Ik zou waardeloos personeel hebben en ik zou een slechte eigenaar zijn. Toen een medewerker zei dat-ie een beetje rustig moest doen, ging-ie uit zijn dak en haalde hij uit.’’
Verbaasd is de eigenaar des te meer, omdat de klant al jaren iedere week in zijn zaak komt en nooit eerder vanwege agressief gedrag was opgevallen. Ook maandag had de klant met zijn vrouw een halfuur aan een tafeltje zitten eten, voordat hij tijdens het afrekenen ruzie ging maken.
„Dit heb ik in de acht jaar dat ik hier zit, niet eerder meegemaakt. Natuurlijk heb je wel eens een meningsverschil. En echt, ik vergeet wel vaker een frikandelletje. Maar dit slaat alles.’’
De klant heeft van maandag op dinsdag een nachtje op het politiebureau moeten doorbrengen. Gisteren deed de eigenaar aangifte van de mishandeling en sprak hij met de politie ook nog over een eventueel ‘snackbarverbod’ voor de agressieve man.
„Ik weet nog niet hoe ik hiermee om moet gaan,’’ verzucht eigenaar Marcel. „Na zijn uitbarsting kalmeerde de klant wel en had hij erge spijt. Hij zei ook nog: ‘Nu kan ik hier nooit meer komen.’ Tja. Als hij over een maand of wat toch komt opdagen, zal ik in elk geval eerst een hartig woordje met hem spreken, voordat ik beslis of hij nog in mijn zaak mag komen.’’
bronWellicht met het verkeerde been uit bed gestapt