abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70997397
Mijn situatie:

Sinds vrijdag avond ben ik vrijwel volledig doof aan mn linker oor. Ook was mij evenwicht naar de knoppen. Dus wij naar de huisarts. Na een paar korte proeven met een stemvork kreeg ik te horen dat ik waarschijnlijk een aandoening heb genaamd sudden deafness. Dit betekent dat het gehoor zonder aantoonbare reden ineens wegvalt. Ik moet u een week lang prednison slikken en gisteren is er in het ziekenhuis bloed afgenomen en een MRI scan gemaakt. Hiermee hopen ze een oorzaak te kunnen vinden (maar ze gaan er niet van uit). Het komt er eigenlijk op neer dat de doktoren ook geen idee hebben en dat ik 50/50 kans heb dat mn gehoor ooit nog terug komt, alhoewel ik de arts niet positief vond klinken. Tevens heb ik constant een keiharde suistoon in mn oor wat dus fokking irritant is. Ik ben 21 en de 'normale' leeftijd voor deze aandoening is 30-40 jaar .

Deze aandoening komt heel weinig voor en daarom vroeg ik mij af of er toevallig fokkers zijn die dit (bij kennissen) hebben meegemaakt.

(evenwicht is inmiddels hersteld, evenwichtsorgaan zit vlak bij je oor en heeft ook vaak schade bij oorproblemen)
pi_70997436
Wat kut voor je, sterkte! Hopelijk pakt het toch nog enigszins positief uit.

Verder heb ik er zelf geen ervaring mee..
pi_70997499
Scheelt wel, kun je twee keer zo lang doen met een oordopjes.
De klaagbaak is een machine.
pi_70997532
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:50 schreef Multivitamine het volgende:
pi_70997633
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:50 schreef Multivitamine het volgende:
Haha das waar.. maar moet nu al mn muziek op mono zetten enzo.. beetje jammer.. Maarja ik denk maar zo. het had 2 letters gescheeld of ik was dood geweest
pi_70997741
Hoe merkte je het? Was het zo toen je opstond?
You dream it, I live it.
pi_70997794
De gevallen waar ik van gehoord heb (no pun intended) kwamen voort uit hevige stress enzo. Of dat iemand dan ineens blind werd. Gelukkig heb je nog aan 1 oor nog gehoor, en die andere komt vast terug

Sterkte
pi_70997886
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:57 schreef Meddo het volgende:
Hoe merkte je het? Was het zo toen je opstond?
nee het begon eigenlijk met een vrij harde 'statische toon' (je weet wel zo'n hoge frequeties van bijvoorbeeld je tv). en toen binnen een kwartier was mn gehoor weg.
pi_70998036
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:01 schreef Flogging_Molly het volgende:

[..]

nee het begon eigenlijk met een vrij harde 'statische toon' (je weet wel zo'n hoge frequeties van bijvoorbeeld je tv). en toen binnen een kwartier was mn gehoor weg.
Das kut...
pi_70998247
Ik heb dit een paar jaar geleden (ik was toen een jaar of 24) ook meegemaakt. Plotseling (binnen een paar uur) stokdoof aan mijn rechteroor. Wel flink wat lawaai en ruis. Naar het ziekenhuis gegaan, allemaal tests ondergaan - tot aan MRI scans aan toe, en geen oorzaak kunnen vinden.

Heb daar toen een week gelegen met prednisolon pillen, toen kwam het langzaam terug. Het kon eigenlijk niet terugkomen, zo zeldzaam was het. Mooi dat ik drie maanden later er weer lag Deze keer aan het infuus met een ander minder experimenteel middel.

Mijn gehoor is nu 99% terug. Ik heb alleen nog een lichte piep in mijn oor, die ik over het algemeen niet meer hoor, maar soms wat harder is en dus wel soms opvalt. Waarschijnlijk was een ontsteking aan mijn binnenoor de oorzaak. Het littekenweefsel dat is achtergebleven veroorzaakt de kleine piepen.

Het is dus weer goegekomen bij mij, ik hoop ook bij jou.
M'n ervaringen waren eigenlijk dat het best goed leefbaar was, hooguit onhandig. Al het geluid kwam namelijk van links (rechts voor jou), dus keek altijd naar links als iemand rechts van mij praatte. En ik hou van muziek, en muziek in mono is gewoon troep. Maar je waardeert je gehoor wel opeens goed.

Voordeel was wel dat mijn kamergenoot in het ziekenhuis erg snurkte. Maakte niets uit, ging ik gewoon op mijn goede oor liggen, hoorde ik niets!
.:(jourik):.
www.woordvandedag.nl
pi_70998466
@Jourik

tnx voor je reactie! Fijn om dit te horen. Maar jij moest echt een week in het ziekenhuis liggen? ik mag doen en laten wat ik wil.. zelfs alcohol, zwemmen enz. Hoe lang duurde het bij jou voordat je gehoor ging verbeteren? want na 5 dagen is er bij mij nog geen verbetering . Hebben ze uiteindelijk nog een diagnose gesteld?
pi_70998554
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:21 schreef Flogging_Molly het volgende:
@Jourik

tnx voor je reactie! Fijn om dit te horen. Maar jij moest echt een week in het ziekenhuis liggen? ik mag doen en laten wat ik wil.. zelfs alcohol, zwemmen enz. Hoe lang duurde het bij jou voordat je gehoor ging verbeteren? want na 5 dagen is er bij mij nog geen verbetering . Hebben ze uiteindelijk nog een diagnose gesteld?
Ze hebben nooit officieel een diagnose kunnen stellen helaas
Maar ik heb twee keer een week in het ziekenhuis gelegen. Als ik ergens naar toe wilde dan moest ik in de rolstoel en duwde de zuster me. Ik mocht zo weinig mogelijk bewegen - enkel in bed liggen - om zoveel mogelijk energie vrij te houden voor het herstel van mijn oor. In het geval dat het een infectie was, waarschijnlijk.
De eerste keer begon de verbetering na een dag of 5 denk ik, en duurde wel een paar weken voordat het 90% hersteld was. De laatste 10% kwamen in de maanden daarna, maar daar had ik geen last meer van.

Is er bij jou wel een oorzaak gevonden? Het kan zijn dat totale rust dan niet noodzakelijk is?
www.woordvandedag.nl
pi_70998680
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:01 schreef Flogging_Molly het volgende:

[..]

hmm.. dat heb ik ook eens in de zoveel tijd, maar dan zonder dat evenwichtsprobleem. nooit zorgen over gemaakt, t gehoor komt altijd binnen 10 minuten weer terug. m'n gehoor is voor de rest uitzonderlijk goed voor m'n leeftijd, vooral in het superhoge gebied. zou er een verband zijn?
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_70998685
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:24 schreef Jourik het volgende:

[..]

Ze hebben nooit officieel een diagnose kunnen stellen helaas
Maar ik heb twee keer een week in het ziekenhuis gelegen. Als ik ergens naar toe wilde dan moest ik in de rolstoel en duwde de zuster me. Ik mocht zo weinig mogelijk bewegen - enkel in bed liggen - om zoveel mogelijk energie vrij te houden voor het herstel van mijn oor. In het geval dat het een infectie was, waarschijnlijk.
De eerste keer begon de verbetering na een dag of 5 denk ik, en duurde wel een paar weken voordat het 90% hersteld was. De laatste 10% kwamen in de maanden daarna, maar daar had ik geen last meer van.

Is er bij jou wel een oorzaak gevonden? Het kan zijn dat totale rust dan niet noodzakelijk is?
nee ze hebben geen idee wat er loos is.. Een infectie leek de arts niet echt mogelijk aangezien mn oor/trommelvlies er perfect uitzag... mn bloed en mn mri scan worden op dit moment onderzocht. Over 3 weken moet ik terug voor een gehoortest om te kijken of de boel is verbeterd. (mn gehoor links begint nu bij 110 Decibel (heb geluid van een drilboor))
  woensdag 15 juli 2009 @ 13:35:11 #15
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_70998878
pfff, pittig hoor .

Even een kickje LIF
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_70999924
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:28 schreef Flogging_Molly het volgende:

[..]

nee ze hebben geen idee wat er loos is.. Een infectie leek de arts niet echt mogelijk aangezien mn oor/trommelvlies er perfect uitzag... mn bloed en mn mri scan worden op dit moment onderzocht. Over 3 weken moet ik terug voor een gehoortest om te kijken of de boel is verbeterd. (mn gehoor links begint nu bij 110 Decibel (heb geluid van een drilboor))
Ok.
Ik ga er vanuit dat ze er genoeg verstand van hebben om de beste treatment te geven!
Het is wel zo natuurlijk dat een infectie in je binnenoor niet zichtbaar hoeft te zijn.

Maar goed, je hebt wel pillen gekregen - dat zijn in principe medicijnen tegen ontstekingen en bacteriën enzo, en als je er snel bij was (lees: direct) dan is de kans best wel goed dat het geneest. Hoe eerder je er mee naar de dokter bent gegaan voor behandeling, hoe groter de kans op volledig herstel.
www.woordvandedag.nl
pi_71001801
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 14:06 schreef Jourik het volgende:

[..]

Ok.
Ik ga er vanuit dat ze er genoeg verstand van hebben om de beste treatment te geven!
Het is wel zo natuurlijk dat een infectie in je binnenoor niet zichtbaar hoeft te zijn.

Maar goed, je hebt wel pillen gekregen - dat zijn in principe medicijnen tegen ontstekingen en bacteriën enzo, en als je er snel bij was (lees: direct) dan is de kans best wel goed dat het geneest. Hoe eerder je er mee naar de dokter bent gegaan voor behandeling, hoe groter de kans op volledig herstel.
ja daar ga ik inderdaad ook maar van uit! ik ben die zelfde avond nog naar de dokter gegaan dus hopen maar
pi_71033604
Sterkte gewenst TS,

Ik heb al jarenlang oorproblemen en ben ook wel regelmatig ineens doof geweest aan 1 oor, al had dat een andere oorzaak. Ik weet hoe vreselijk kut het is, vooral omdat je alles ineens in mono hoort.

Gewoon rustig aan doen en veel slapen, komt vanzelf goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')