abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70997144
Hoi!
Ik en een vriendin willen graag een vlucht boeken met Vueling. Nou wil het zo dat zij drie voornamen heeft. Deze zijn aardig lang passen niet in het hokje 'Naam' bij het boekingsprocess. De klantenservice van Frankrijk (waar we op dit moment zijn ligt eruit en bellen naar Nederland is belachelijk duur) Heeft iemand een oplossing, of het verplicht is alle namen in te vullen ofdat *eerste voornaam* *tweede voornaam* *eerste letter derde voornaam* volstaat?

Alvast bedankt
pi_70997339
Ik zou gewoon net zo veel in dat vakje typen tot het moment dat er niet meer in past. Stel dat ze Anna Maria Jacoba Gerardina Saraber heet, dan krijg je dus zoiets: Anna Maria Jacoba Gera.
pi_70997341
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:36 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Hoi!
Ik en een vriendin willen graag een vlucht boeken met Vueling. Nou wil het zo dat zij drie voornamen heeft. Deze zijn aardig lang passen niet in het hokje 'Naam' bij het boekingsprocess. De klantenservice van Frankrijk (waar we op dit moment zijn ligt eruit en bellen naar Nederland is belachelijk duur) Heeft iemand een oplossing, of het verplicht is alle namen in te vullen ofdat *eerste voornaam* *tweede voornaam* *eerste letter derde voornaam* volstaat?

Alvast bedankt
De eerste voornaam alleen volstaat. Ik geef nooit ergens mijn tweede voornaam op (en reis meerder malen per week).
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_70997380
De eerste voornaam die vermeld staat in het paspoort is voldoende.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_70997426
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:44 schreef HuHu het volgende:
Ik zou gewoon net zo veel in dat vakje typen tot het moment dat er niet meer in past. Stel dat ze Anna Maria Jacoba Gerardina Saraber heet, dan krijg je dus zoiets: Anna Maria Jacoba Gera.
Dat lijkt me niet ideaal. Liever gewoon enkel de eerste voornaam, dat lijkt met duidelijker dan uit moeten leggen waarom er "Gera" staat ipv "Gerardina". Leuke naam trouwens
  woensdag 15 juli 2009 @ 12:48:33 #6
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_70997464
Eerste naam is voldoende bij alles.

Heb zelf ook vier namen en gebruik alleen de eerste.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_70999007
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:48 schreef Gewoonik het volgende:
Eerste naam is voldoende bij alles.

Heb zelf ook vier namen en gebruik alleen de eerste.
Is dit zo? Ik weet het niet hoor, maar ik krijg elke keer te horen dat de namen die je opgeeft precies zo moeten zijn zoals het in je paspoort staat.

Vanzelfsprekend gaat het hierbij niet om je doopnamen, maar echt als je een dubbele voornaam hebt (zoals bv. Jan Pieter)
Live to ride, ride with your heart
pi_70999282
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:38 schreef Boost het volgende:

[..]

Is dit zo? Ik weet het niet hoor, maar ik krijg elke keer te horen dat de namen die je opgeeft precies zo moeten zijn zoals het in je paspoort staat.

Vanzelfsprekend gaat het hierbij niet om je doopnamen, maar echt als je een dubbele voornaam hebt (zoals bv. Jan Pieter)
Een dubbel voornaam wellicht, maar wie heeft er nu een dubbele voornaam die niet in het formulier past? Het topic gaat over doopnamen...
pi_70999619
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:47 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Een dubbel voornaam wellicht, maar wie heeft er nu een dubbele voornaam die niet in het formulier past? Het topic gaat over doopnamen...
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:36 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Hoi!

Alvast bedankt
Ik lees toch echt dat het over voornamen gaat en niet over doopnamen....Al lijkt het mij ook sterk dat iemand 3 voornamen heeft (ik ken iig niemand die er 3 heeft), staat het er in dit geval toch echt...

En zoals ik ook al aangeef hoef je doopnamen niet in te vullen, voornamen wel!
Live to ride, ride with your heart
  woensdag 15 juli 2009 @ 14:03:57 #10
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_70999834
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:38 schreef Boost het volgende:

[..]

Dit zijn niet mijn doopnamen maar mijn voornamen. Bij examens, tentamens etc. of ze door school of de staat werden afgenomen mijn namen stonden er nooit compleet op.

Ik heb nog nooit problemen gehad.

Dubbele voornaam is ook zoon onzin. Ik verwacht ook niet van mensen dat ze al mijn namen ff oproepen.

e.r.t.m.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_70999842
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:57 schreef Boost het volgende:

[..]

[..]

Ik lees toch echt dat het over voornamen gaat en niet over doopnamen....Al lijkt het mij ook sterk dat iemand 3 voornamen heeft (ik ken iig niemand die er 3 heeft), staat het er in dit geval toch echt...

En zoals ik ook al aangeef hoef je doopnamen niet in te vullen, voornamen wel!
Ik denk dat jij met enige zekerheid ook wel zult begrijpen dat hier doopnamen bedoeld worden. In je paspoort heet zoiets trouwens nog steeds "voornaam", de term "doopnaam" is behoorlijk achterhaald. Verder kan niemand dus aan je paspoort zien wat je "voornaam" is en wat je "doopnaam" is, dus dat onderscheid bestaat niet.
pi_70999871
Eerste voornaam in je paspoort is voldoende, dat moesten wij opgeven toen we een reis boekten bij het reisbureau
pi_71000069
Eerste voor of doopnaam is voldoende. Ik heb er drie en die zouden ook nooit passen. Nog nooit problemen mee gehad.
  woensdag 15 juli 2009 @ 16:55:04 #14
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_71005997
De enige goede manier is de eerste voornaam zoals die in het paspoort staat.
Dus voor iemand die Annemarie als roepnaam heeft en bij wie in het paspoort de voornamen Anna Maria staan, vul je in: Anna
Zo moet het en niet anders, als je mogelijke problemen wilt vermijden.
It's not a lie, if you believe
pi_71015795
Dankjewel, de vliegtickets zijn geboekt.
Is het nodig extra informatie uit te printen voor de vlucht?
pi_71016083
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 22:08 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Dankjewel, de vliegtickets zijn geboekt.
Is het nodig extra informatie uit te printen voor de vlucht?
Nee, aan je paspoort of id kaart hebben ze genoeg
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_71019311
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 22:15 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Nee, aan je paspoort of id kaart hebben ze genoeg
Gelukkig, anders hadden we hier ook nog een internetcafé moeten opzoeken.

Bedankt allemaal, ik laat weten hoe het is afgelopen!
pi_71024448
Bevestigingsnummer schrijf ik ook altijd op, vragen ze nog weleens om. Ticket hoef je niet eens uit te printen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')