abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 juli 2009 @ 21:20:37 #126
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_71229076
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:19 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Nope, want een positieve cashflow is geen garantie voor winst.
Dus jij hebt liever winst dan een positieve cash-flow?
Zoals al gezegd: winst kun je 'kunstmatig' maken en hoeft de werkelijkheid helemaal niet weer te geven.
(Beste voorbeeld: Philips )
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 22 juli 2009 @ 21:23:34 #127
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_71229184
Ik neem aan dat jij ook een kasstroom overzicht kunt opstellen. Dan ken je ook de posten die een onderneming, ondanks grote winsten, de nek om kunnen draaien.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_71229250
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:20 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Dus jij hebt liever winst dan een positieve cash-flow?
Zoals al gezegd: winst kun je 'kunstmatig' maken en hoeft de werkelijkheid helemaal niet weer te geven.
Ja hoor, je hebt gelijk als je zegt dat je winst kunstmatig kan maken. Maar dat gaat meer op voor de grotere organisaties dan de mijne. Ik doe de financiën zelf, dus ik heb geen baat bij kunstmatigheid.
En in tijden van grote groei vast houden aan een positieve cashflow is in essentie jezelf afremmen.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  woensdag 22 juli 2009 @ 21:27:33 #129
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_71229340
We hebben het over een structurele positieve cash-flow. Investeringen, mits de juiste, zijn een noodzaak om de cash-flow op gang te houden en te laten groeien. Dat hoeft niet per definitie slecht te zijn.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_71229349
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:23 schreef ManAtWork het volgende:
Ik neem aan dat jij ook een kasstroom overzicht kunt opstellen. Dan ken je ook de posten die een onderneming, ondanks grote winsten, de nek om kunnen draaien.
Yep, al te vaak gedaan in mijn leven, die kasstroomoverzichten of SHBM's. En ik heb vroeger gewerkt bij een grote Europese onderneming die ondanks inderdaad grote winsten geen cent te makken had. Leverde altijd boeiende discussies op met de CEO. Been there, done that.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  woensdag 22 juli 2009 @ 21:28:33 #131
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_71229379
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:25 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Ja hoor, je hebt gelijk als je zegt dat je winst kunstmatig kan maken. Maar dat gaat meer op voor de grotere organisaties dan de mijne. Ik doe de financiën zelf, dus ik heb geen baat bij kunstmatigheid.
En in tijden van grote groei vast houden aan een positieve cashflow is in essentie jezelf afremmen.
En tuurlijk snap ik dat jij jezelf niet voor de gek gaat houden. Maar ook jij zult aan het eind van het jaar kijken op welke manier je belasting kunt besparen (en dus je cash-outflow zult beperken).
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 22 juli 2009 @ 21:29:01 #132
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_71229396
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:27 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Yep, al te vaak gedaan in mijn leven, die kasstroomoverzichten of SHBM's. En ik heb vroeger gewerkt bij een grote Europese onderneming die ondanks inderdaad grote winsten geen cent te makken had. Leverde altijd boeiende discussies op met de CEO. Been there, done that.
Dan snap je wat ik bedoel.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 22 juli 2009 @ 21:30:41 #133
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_71229453
Kijk maar naar wat de belastingdienst op dit moment doet: die wil het ondernemen stimuleren door het geld bij de ondernemer te laten zitten. Ondernemers kunnen (onder voorwaarden en tijdelijk) een maandaangifte omzetbelasting omzetten in een kwartaal aangifte. Een tijdelijke regeling maar voor de ondernemers de mogelijkheid om te investeren en op die manier de toekomstige cash-flow te verhogen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_71229467
In mijn business is verlies beter dan (positieve) winst
pi_71229511
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:27 schreef ManAtWork het volgende:
We hebben het over een structurele positieve cash-flow. Investeringen, mits de juiste, zijn een noodzaak om de cash-flow op gang te houden en te laten groeien. Dat hoeft niet per definitie slecht te zijn.
En ik investeer structureel
Daarnaast, als investeringen noodzakelijk zijn om de cashflow op gang te houden, kunnen het alleen maar vervangingsinvesteringen zijn. In alle andere gevallen zijn het pleisters.

Maar we zijn het wel eens hoor. Alleen er zijn zoveel scenario's mogelijk inzake cashflow/investeringen/winst, dat er niet makkelijk een topic over te voeren is, want je zit al gauw op een ander scenario als de ander.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  woensdag 22 juli 2009 @ 21:33:27 #136
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_71229547
Of andersom: een ondernemer wil investeren maar krijgt geen financiering los bij de bank of onder zulke voorwaarden (aflossing en/of rente) dat er in de eerste fase van de investering geen kans is om tot een positieve cashflow te komen. Op die manier trekt de nieuwe financiering de 'oude' onderneming leeg met geld.
Ook al draait de nieuwe investering op papier winst, een onderneming gaat dat niet lang vol houden.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 22 juli 2009 @ 21:35:11 #137
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_71229605
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:31 schreef DonJames het volgende:
In mijn business is verlies beter dan (positieve) winst
In die van mij ook. De fiscale winst moet zo laag mogelijk zijn. Dat is wel duidelijk.
En de commerciële winst is voor de bank.
De 'echte' winst zit daar ergens tussen in.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_71229622
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:30 schreef ManAtWork het volgende:
Kijk maar naar wat de belastingdienst op dit moment doet: die wil het ondernemen stimuleren door het geld bij de ondernemer te laten zitten. Ondernemers kunnen (onder voorwaarden en tijdelijk) een maandaangifte omzetbelasting omzetten in een kwartaal aangifte. Een tijdelijke regeling maar voor de ondernemers de mogelijkheid om te investeren en op die manier de toekomstige cash-flow te verhogen.
Yep, maar helaas zit ik in een seizoensgebonden sector, dus die omzetting naar kwartaal zou mij niets brengen. Dat werkt alleen maar bij een stabiele afdracht.
En daarnaast, ik zit al op kwartaalbasis en de fiscus wil me niet op jaarbasis zetten
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  woensdag 22 juli 2009 @ 21:38:51 #139
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_71229742
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:32 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

En ik investeer structureel
Daarnaast, als investeringen noodzakelijk zijn om de cashflow op gang te houden, kunnen het alleen maar vervangingsinvesteringen zijn. In alle andere gevallen zijn het pleisters.
Vervangingsinvesteringen kunnen de cash-flow ook verhogen. Denk aan een nieuwe vrachtwagen, die zuiniger is dan de oude. Deze bespaart bijv. op brandstof wat een positieve bijdrage aan zowel de winst als de cash-flow levert.
quote:
Maar we zijn het wel eens hoor. Alleen er zijn zoveel scenario's mogelijk inzake cashflow/investeringen/winst, dat er niet makkelijk een topic over te voeren is, want je zit al gauw op een ander scenario als de ander.
Dat is waar. Mogelijkheden genoeg. En overal is wel een uitzondering op te bedenken. Maar ik blijf erbij dat de cash-flow 'eerlijker' te berekenen is dan de 'winst'.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_71229762
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:35 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Yep, maar helaas zit ik in een seizoensgebonden sector, dus die omzetting naar kwartaal zou mij niets brengen. Dat werkt alleen maar bij een stabiele afdracht.
En daarnaast, ik zit al op kwartaalbasis en de fiscus wil me niet op jaarbasis zetten
Dan had je je kwartaalaangiftes maar op tijd moeten doen of minder omzet draaien, dat is ook een reden
  woensdag 22 juli 2009 @ 21:40:21 #141
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_71229799
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:35 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Yep, maar helaas zit ik in een seizoensgebonden sector, dus die omzetting naar kwartaal zou mij niets brengen. Dat werkt alleen maar bij een stabiele afdracht.
En daarnaast, ik zit al op kwartaalbasis en de fiscus wil me niet op jaarbasis zetten
Ik zeg ook niet dat het voor iedereen een oplossing is.
Dus om het voor jou wel te laten werken zul je voor het laagseizoen een cash-cow moeten gaan zoeken.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 22 juli 2009 @ 21:41:39 #142
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_71229842
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:39 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dan had je je kwartaalaangiftes maar op tijd moeten doen of minder omzet draaien, dat is ook een reden
Als je de kwartaalaangiftes te laat indient, krijg je een maandaangifte.
Werkt dus net andersom.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_71229900
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:41 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Als je de kwartaalaangiftes te laat indient, krijg je een maandaangifte.
Werkt dus net andersom.
O ja, dat was het. Vervloekte OB, ik haat je!
  woensdag 22 juli 2009 @ 21:44:02 #144
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_71229934
Ghehehe.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_71230231
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:38 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Vervangingsinvesteringen kunnen de cash-flow ook verhogen. Denk aan een nieuwe vrachtwagen, die zuiniger is dan de oude. Deze bespaart bijv. op brandstof wat een positieve bijdrage aan zowel de winst als de cash-flow levert.
[..]
Ja, en dan kijk ik weer naar winst. Want de oude was al afgeschreven en dat voordeel weegt niet op tegen een lager verbruik
quote:
Dat is waar. Mogelijkheden genoeg. En overal is wel een uitzondering op te bedenken. Maar ik blijf erbij dat de cash-flow 'eerlijker' te berekenen is dan de 'winst'.
Dat mag
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_71230302
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:40 schreef ManAtWork het volgende:
Dus om het voor jou wel te laten werken zul je voor het laagseizoen een cash-cow moeten gaan zoeken.
Daar wordt momenteel al druk aan gewerkt, maar dat vergt onderzoek(skosten) en investeringen. En ik heb net geleerd dat de cashflow positief MOET blijven, dus ik stop er maar weer mee.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  woensdag 22 juli 2009 @ 21:57:49 #147
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_71230532
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:51 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Ja, en dan kijk ik weer naar winst. Want de oude was al afgeschreven en dat voordeel weegt niet op tegen een lager verbruik
Hoho, jij had het over vervangingsinvesteringen. Die waren er volgens jou voor om de cash-flow op gang te houden. Mijn argument is dat ook vervangingsinvesteringen een bijdrage kunnen leveren aan een hogere cash-flow.
quote:
[..]

Dat mag
Jij bent lief.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 22 juli 2009 @ 21:59:35 #148
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_71230607
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:53 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Daar wordt momenteel al druk aan gewerkt, maar dat vergt onderzoek(skosten) en investeringen. En ik heb net geleerd dat de cashflow positief MOET blijven, dus ik stop er maar weer mee.
Structureel! Structureel!
Als de cash-flow door investeren een jaar negatief is geworden, hoeft dat geen probleem te zijn. Zolang de investering maar bijdraagt (of gaat dragen) en bij blijft dragen aan een positieve cash-flow.

Nu geen worden omdraaien en tegen mij gebruiken.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_71230648
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:57 schreef ManAtWork het volgende:
Hoho, jij had het over vervangingsinvesteringen. Die waren er volgens jou voor om de cash-flow op gang te houden. Mijn argument is dat ook vervangingsinvesteringen een bijdrage kunnen leveren aan een hogere cash-flow.
Ja daahaaag met je hogere cashflow. Meer geld en minder winst, ik sla even over
quote:
[..]

Jij bent lief.
Dank je
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:02:40 #150
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_71230736
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:51 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Ja, en dan kijk ik weer naar winst. Want de oude was al afgeschreven en dat voordeel weegt niet op tegen een lager verbruik
Bijna vergeten,... hogere winst, meer belasting betalen, lagere (positieve) cash-flow, druk op liquiditeit, gevaar voor de onderneming.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')