Ross: You want me to go back to playing my Gibsons?quote:Op zondag 19 juli 2009 20:04 schreef Witchfynder het volgende:
Was wel leuk om een discussie te zien tussen Chris Bay van Freedom Call en Ross the Boss. Chris beweerde dat Ross' ESP Eclipses "like plastic" klinken en dat als je een LP wilt spelen, alleen Gibson good genoeg is. Ross reageerde met dat hij vindt dat zijn ESPs net zo goed klinken als Gibsons, maar dat hij geen zin heeft om die zware kutdingen de planeet rond te "schleppen". Ze zijn er niet uitgekomen samen.
Check GuitarPro 5.2quote:Op zondag 19 juli 2009 17:49 schreef Fip het volgende:
Zeg gitaarspelende Fokkertjes,
Ik ben een beginnend gitarist. Maar dan ook echt beginnend: ik kan akkoordjes spelen en wat simpele liedjes plukken, meer niet. Ik zou graag wat meer willen leren komen maar met willekeurig tabs van het internet plukken kom ik niet erg ver, heb ik gemerkt. Dus ben ik op zoek naar een degelijk liedjesboek, gewoon pop/rock/blues, akoestisch, liefst met tabs erbij (maar kan ook noten lezen), waarmee ik mezelf wat meer kan leren. Heeft iemand suggesties?
Tja alleen de prijs van die bakken is weer een obstakel....quote:Op zondag 19 juli 2009 22:37 schreef TeleluvR het volgende:
Go Mac!
Tell me about it...quote:Op zondag 19 juli 2009 22:39 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Tja alleen de prijs van die bakken is weer een obstakel....
Dat zou ook nog kunnen... maar toch denk ik aan een verkeerde techniek... die dude heeft eens twee weekjes een gitaar van me te leen gehad, en daar zag ik ook ineens die verschijnselen komen.quote:Op zondag 19 juli 2009 22:26 schreef TeleluvR het volgende:
Er lopen best wel wat mensen rond met verkeerde technieken. Wat ook mee kan spelen is simpelweg het gebruikte fretdraad. Ik heb in het verleden ook gitaren gehad waar ik het fretdraad zag verdwijnen terwijl ik ernaar keek, terwijl op de Gretsch al 42 jaar dezelfde frets op zitten!
Klinkt idd alsof hij gitaar speelt als een gewichthefferquote:Op zondag 19 juli 2009 22:53 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat zou ook nog kunnen... maar toch denk ik aan een verkeerde techniek... die dude heeft eens twee weekjes een gitaar van me te leen gehad, en daar zag ik ook ineens die verschijnselen komen.
Ja, bij die Yamaha van mij is dat ook, de vorige eigenaar had dat al gedaan, maar ik krijg dat niet voor elkaar. Net zoals hij maximaal een maand met een setje snaren deed omdat er elke keer een brak. Ik gebruikte toen exact dezelfde snaren op exact dezelfde gitaar en mij gebeurde dat niet...quote:Op zondag 19 juli 2009 22:26 schreef TeleluvR het volgende:
Er lopen best wel wat mensen rond met verkeerde technieken. Wat ook mee kan spelen is simpelweg het gebruikte fretdraad. Ik heb in het verleden ook gitaren gehad waar ik het fretdraad zag verdwijnen terwijl ik ernaar keek, terwijl op de Gretsch al 42 jaar dezelfde frets op zitten!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |