abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70982555
Eerlijk gejat uit het boek De helaasheid der dingen van de Belg Dimitri Verhulst .

Men neemt het parcours van de Tour de France, deel het aantal kilometers op per 5 oid en verbind per 5 kilometer een eenheid alcohol aan die waarde. Je zou bijvoorbeeld een glas bier per 5 km kunnen doen, op de plekken van de tussensprints een shot van iets en de bergetappes kunnen opbouwen met steeds sterker spul of gewoon aan een goede whiskey oid verbinden.

De truien werken precies hetzelfde; degene die als eerste door de bergen komt (het glas whiskey als eerste op heeft) wint de bolletjestrui, degene die als eerste bij de tussensprints is de groene trui, etc. Wie alles uiteindelijk het snelst op heeft wint de gele trui!

Wie weet de optimale verdeling voor zo'n parcours? Met welke dranken is het haalbaar, met hoeveel alcohol in totaal? Is het überhaupt een mogelijkheid om in drie weken tijd zoveel alcohol achter elkaar naar binnen te jassen. Krijg je er niet een enorme vergiftiging door?

Toen ik het voor het eerst las, moest ik, naast er keihard om lachen, er wel aan denken om het een keer te doen met een stel vrienden. Drie weken vakantie, de TdF kijken en dan ondertussen lopen tanken. Maar wellicht is een biertje per 5km wel iets te veel van het goede. Bij een etappe als vandaag zou je er dan bijna 40 achterover gieten .

Wie lijkt het ook iets en zou je het in een afgezwakte vorm willen proberen? Je kan het natuurlijk verwerken in een klassieker als Parijs - Roubaix .

Andere alternatieven van de Tour de France mogen ook!
pi_70982854
Ook leuk bij de Volvo Ocean Race!
gr gr
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:11:02 #3
202348 Susi
Temple of Love
pi_70982918
Klinkt echt supertof.

En voor als je de Giro gaat doen, of juist een col neemt:
pi_70982928
Je kan het ook met drugs doen.
Dan nodig ik Yuri uit
pi_70982932
Vind dat de bolletjestrui eigenlijk alleen mag worden uitgereikt als je een tour met drugs doet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_70982962
Gaaf idee !
Hmm... did the rake slay the Orange?
pi_70983372
Klinkt leuk.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_70983426
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:11 schreef sjimz het volgende:
Je kan het ook met drugs doen.
Dan nodig ik Yuri uit
Die wint de gele trui, want hij komt als eerste over de lijn.....
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_70983464
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:28 schreef dndiek het volgende:

[..]

Die wint de gele trui, want hij komt als eerste over de lijn.....
pi_70983511
En als Tom Boonen een etappe wint moet je een lijntje snuiven?
pi_70983580
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:31 schreef GustavFTW het volgende:
En als Tom Boonen een etappe wint moet je een lijntje snuiven?
Nee, die mag niet meedoen, want anders is iedereen de (finish)lijn kwijt.
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_70983599
pi_70983637
Helaasheid der dingen
pi_71000749
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:35 schreef Ada. het volgende:
Helaasheid der dingen
Briljant boek .

Maar goed, iemand al een concreet plan met welke hoeveelheid alcohol het relatief verantwoordelijk is om drie weken lang te zuipen in de vorm van een tour de france?

Of voor Parijs - Roubaix met de kasseien?
pi_71002422
Briljant idee, dat boek staat nu op mijn todo-lijstje
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_71003990
En die gaan we eens ergens aanschaffen. Dank TS voor de tip.
75 topics = FIN
pi_71004872
Ik heb dat dus serieus een keer gedaan, maar dan in andere vorm. De "Biro". 16 Etappes gelijk aan 16 biertjes, met speciaalbieren als colletjes. Dus dan zit je gewoon een glas Atlas-bier of een Kanon weg te tikken

Van de 15 haalden het er 3 zonder kotsen
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_71004962
1. Per 25 km een flesje bier.
2. Bij elke tussensprint een vol bierglas atten (Eerste die klaar is 10 punten, 2e 8 punten, 3e 6 punten, etc.) De winnaar van de dag krijgt de groene trui uiteraard.
3. Bij elke beklimming een vol glas bier en een tequila atten (een berg beklimmen is zwaarder dan een tussensprintje natuurlijk!), (Eerste die klaar is 10 punten, 2e 8 punten, 3e 6 punten, etc.) De winnaar van de dag krijgt natuurlijk de bolletjestrui.
4. Op de finish: 2x tequila achterover slaan (nog even een laatste keer diep gaan en dan zit het er op) De winnaar draagt natuurlijk de volgende dag de gele trui. (note: of de finish een sprint is, of bergop,doet er niet toe: er zijn geen punten te verdienen voor andere truien dan de gele)
5. Het aantal kilometers van de etappe gedeeld door 2: het moment waarop er gestreden wordt voor de witte trui: het jongerenklassement! Wie als eerste een glas bier en 5 winegums opheeft (doorgeslikt en al) draagt de volgende dag de witte trui.
pi_71005052
Per 25 km... Dan moet je wel lang wachten totdat je aan het volgende flesje mag beginnen. Per 5 km is wel een mooie tijd, denk ik.

Ik zou dit wel irl willen uitvoeren!
pi_71005193
Leuk idee

Niet te vergeten bij elke passage op de champs elysees een glaasje champagne
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_71005362
5 km? Dude, dan zit je bij sommige etappes aan de 40 flessen bier, zonder dat je de tussensprintjes, de cols en het jongerenklaasment hebt gehad!
pi_71005835
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:38 schreef Felon het volgende:
5 km? Dude, dan zit je bij sommige etappes aan de 40 flessen bier, zonder dat je de tussensprintjes, de cols en het jongerenklaasment hebt gehad!
Lekker toch ? Vergeet niet dat het vaak bloedheet is en er dus wel een koud biertje ingaat
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 15 juli 2009 @ 17:07:14 #23
189777 zagevent
what's in a name
pi_71006429
Je zou dus het volgende kunnen doen:
Vlakke etappe: 1 bier om de 10 kilometer.
Heuvelachtige etappe om de 10 kilometer
Bergetappe om de 7.5 kilometer.
Bij een tussensprint en bij de aankomst van een vlakke etappe moet je om het snelst een pintje ad fundum leegdrinken. Tussensprint is een pintje van 25cl, aankomst is er eentje van 33cl.

Bij een beklimming kan je speciaalbieren doen. Hoe zwaarder de beklimming, hoe zwaarder het alcoholpercentage. Een van vierde categorie kan dus bv. een Hoegaarden worden, eentje buiten categorie een Duvel (of straffers.) Aankomsten bergop tellen dubbel dus twee keer drinken.

Je kan het nog leuker maken door een renner te kiezen en telkens hij in beeld én wordt vermeld een shotje te drinken.
pi_71007479
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 17:07 schreef zagevent het volgende:

Je kan het nog leuker maken door een renner te kiezen en telkens hij in beeld én wordt vermeld een shotje te drinken.
Of wanneer Ducrot het telkens over het nieuwe wielrennen heeft een shotje Stroh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')