abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:52:04 #1
139330 TNA
For the stars that shine
pi_70982243
Soms moet je weleens even wachten op een station. Geen probleem, je gaat even zitten, koopt een biertje, whatever. Maar af en toe zijn er van die momenten waarop er non-stop berichten worden omgeroepen. Dan is er net twee keer voorgelezen dat de trein naar Vlissingen vertraging heeft waarna je alweer op de hoogte wordt gesteld van een omgekeerde rijtuigvolgorde van een internationale trein Voornamelijk irritant wanneer je aan het bellen bent en de berichten er doorheen knallen.

En sowieso, waarom altijd die vertragingen omroepen? Het staat op borden en het is niet alsof je anders alvast het spoor opwandelt omdat je denkt dat de trein er al is. "Dames en heren, de trein naar * komt over enkele minuten binnen", goh, wat een wereldnieuws!

Klacht: de eindeloze stroom omroepberichten op het station
pi_70982410
Ze flikken het ook altijd precies als ik aan de telefoon ben Ja hoi met DINGGGG DONNNNNGGGG
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:01:15 #3
91210 Gunnink
Daar heb ik jaren aan gewerkt
pi_70982577
Ik vind het eigenlijk irritanter dat ze sinds kort omroepen dat de trein over enkele minuten binnenkomt. Voorheen was het zo dat er omgeroepen werd dat de trein 5 minuten vertraging had. Hoezo een boodschap verhullen?!
... in het diepste geheim. Kijk en schrijf in mijn fotoboek, kidzzz! :)
pi_70982583
Terechte klacht
pi_70982595
Terechte klacht. Omroepberichten kunnen handig zijn, maar zeker op onder meer Utrecht is het zwaar overdreven.
Gósta dô jôgo? Do you like the gaming?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:04:04 #6
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_70982666
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:52 schreef TNA het volgende:
En sowieso, waarom altijd die vertragingen omroepen?
Omdat braille op 2 meter hoogte niet zo fijn leest. Op zich vind ik het niet vervelend wat de NS doet. Op tijd rijden is er niet bij maar ze zijn er best goed in geworden je te vertellen wanneer een trein te laat is. Als je dat vergelijkt met de HTM dan hebben die nog HEEL erg veel te leren van de NS (ik kom vrij vaak in Den Haag).
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:07:10 #7
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_70982774
Rangeerder Havermans, het plok is over!
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
pi_70982843
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:01 schreef Gunnink het volgende:
Ik vind het eigenlijk irritanter dat ze sinds kort omroepen dat de trein over enkele minuten binnenkomt. Voorheen was het zo dat er omgeroepen werd dat de trein 5 minuten vertraging had. Hoezo een boodschap verhullen?!
Sinds kort? Dat is al een jaar aan de gang...
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:11:37 #9
139330 TNA
For the stars that shine
pi_70982933
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:04 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

Omdat braille op 2 meter hoogte niet zo fijn leest. Op zich vind ik het niet vervelend wat de NS doet. Op tijd rijden is er niet bij maar ze zijn er best goed in geworden je te vertellen wanneer een trein te laat is. Als je dat vergelijkt met de HTM dan hebben die nog HEEL erg veel te leren van de NS (ik kom vrij vaak in Den Haag).
Hoor je als blinde niet vanzelf of de trein op tijd is? Precies.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:12:39 #10
91210 Gunnink
Daar heb ik jaren aan gewerkt
pi_70982974
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:08 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Sinds kort? Dat is al een jaar aan de gang...
Kun je nagaan hoe vaak ik met de NS mijzelf laat verplaatsen...
... in het diepste geheim. Kijk en schrijf in mijn fotoboek, kidzzz! :)
pi_70983077
Terechte klacht. Kut omroepen...

En als je trein dan een keer vertraagd is... of gecancelled... dan hoor je weer geen fuck.
Hmm... did the rake slay the Orange?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:19:51 #12
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_70983195
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:11 schreef TNA het volgende:

[..]

Hoor je als blinde niet vanzelf of de trein op tijd is? Precies.
Zie je als niet-blinde niet vanzelf of de trein op tijd is? Precies.

En daarbij, als je eens een keertje verder kijkt dan je neus lang is kun je zelf ook wel verzinnen dat het zelfs mogelijk is dat door de vertraging van de ene trein, de trein die er direct achteraan zou komen weleens als eerste aan zou kunnen komen... Maar dan ben jij natuurlijk wel de heer die alle blinden op het perron gaat vertellen dat ze beter even kunnen wachten. Precies hmm?

Maar boven alles gaat het daar niet eens om, het is doodnormaal dat organisaties als de NS rekening houden met blinden en slechtzienden. Het zou een fijne boel worden als blinden uitgesloten worden van openbaar vervoer.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_70983344
Omroepberichten die te laat komen zijn pas kut, dan sta je op spoor 2 op een trein te wachten, en een minuut voor vertrektijd delen ze nog even mee dat ie vandaag van spoor 16 vertrekt

Ach ja, goed voor je conditie is het wel, bekijk het positief.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:29:39 #14
139330 TNA
For the stars that shine
pi_70983448
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:19 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

Zie je als niet-blinde niet vanzelf of de trein op tijd is? Precies.

En daarbij, als je eens een keertje verder kijkt dan je neus lang is kun je zelf ook wel verzinnen dat het zelfs mogelijk is dat door de vertraging van de ene trein, de trein die er direct achteraan zou komen weleens als eerste aan zou kunnen komen... Maar dan ben jij natuurlijk wel de heer die alle blinden op het perron gaat vertellen dat ze beter even kunnen wachten. Precies hmm?

Maar boven alles gaat het daar niet eens om, het is doodnormaal dat organisaties als de NS rekening houden met blinden en slechtzienden. Het zou een fijne boel worden als blinden uitgesloten worden van openbaar vervoer.
Ik heb het hier over berichten als "De trein naar * komt over enkele minuten binnen". Boeiend. Als een andere trein voorgaat zal de eerdere trein naar een ander spoor gaan. Rekening houden met blinden en slechtzienden, fine, maar je kunt het ook overdrijven.
pi_70984036
Ik erger me overigens met name aan het omroepen van de omgekeerde volgorde van de coupe's van de ICE. In drie talen.
Gósta dô jôgo? Do you like the gaming?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')