abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73133430
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:02 schreef portabel het volgende:
Je hebt het over tekenen bij de notaris, begin je met betalen. Het gebouw wordt pas eind 2010 opgeleverd. Maar ik betaal dan alvast die hypotheek terwijl ik er niet woon?
Ja dus, lees de reactie van F_H nog 'ns, daar staat het gewoon in. Een nieuwbouwwoning betaal je in delen, dus ook al als je er nog niet woont.
quote:
Een parkeerplaats is 12k. Kan ik die parkeerplaats ook uit eigen geld betalen? En wat houd 't in als je zelf geld inbrengt? Is dat beter, of juist niet? Op de formulier van de makelaar willen ze dat ik aangeef als ik eigen geld in ga inbrengen. Ik heb 18k aan spaargeld, dit aangeven?
Houdt er rekening mee dat je nieuwe huis hoogstwaarschijnlijk kaal wordt opgeleverd (keuken, badkamer en toilet zullen wel betegeld zijn, maar verder zijn alle muren en vloeren kaal. Je zult dus geld achter de hand moeten houden om te behangen, vloerbedekken, schilderen. Minder hypotheek is (meestal) gunstiger, maar of dat in jouw situatie het geval is kun je alleen in 'n gesprek met 'n hypotheekadviseur bepalen. Die kan je ook vertellen of het ueberhaupt wel haalbaar is in jouw situatie, dus het zou zeker verstandig zijn om nu al 'n orienterend gesprek te hebben met zo'n adviseur (maar vergeet niet dat die adviseur in de eerste plaats zijn eigen bottomline bekijkt en daarna pas de jouwe, ga dus niet blind op het advies van de eerste af)
pi_73223878
Heb gisteren een gesprek gehad met een hypotheekadviseur.

Ik kan het bedrag wat ik nodig heb, max 120.000 krijgen, dat is geen probleem. Hij zei wel dat het verstandig is om de bouwrente uit eigen zak te betalen, omdat dat goedkoper is. Mocht ik 't huis willen hebben, dat ik dan zo snel mogelijk het contract teken bij de notaris, omdat de bouwrente hoger is wanneer ik langer wacht. Had er wel een goed goed gevoel bij.

Verder kwamen wij uit bij een spraarhypotheek, of banksparen. Banksparen moet ik mij nog in verdiepen. Als ik een deel aflossingsvrij neem dan heb ik lagere maandlasten. Ben ook niet over uit of ik 100% sparen neem, heb ik wel hogere maandlasten.
pi_73224325
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:46 schreef portabel het volgende:
Heb gisteren een gesprek gehad met een hypotheekadviseur.

Ik kan het bedrag wat ik nodig heb, max 120.000 krijgen, dat is geen probleem. Hij zei wel dat het verstandig is om de bouwrente uit eigen zak te betalen, omdat dat goedkoper is. Mocht ik 't huis willen hebben, dat ik dan zo snel mogelijk het contract teken bij de notaris, omdat de bouwrente hoger is wanneer ik langer wacht. Had er wel een goed goed gevoel bij.

Verder kwamen wij uit bij een spraarhypotheek, of banksparen. Banksparen moet ik mij nog in verdiepen. Als ik een deel aflossingsvrij neem dan heb ik lagere maandlasten. Ben ook niet over uit of ik 100% sparen neem, heb ik wel hogere maandlasten.
Wat ik nu van je lees, dan denk ik het volgende:
Als je het kunt ophoesten, zeker doen. Je bent jong en je inkomen zal naar alle waarschijnlijkheid nog wel gaan stijgen.
Ik zou nooit 100% spaarhyp nemen. Het echte opbouwen middels rente over rente over rente is de laatste 10 jaar (van de 30) pas echt van belang. Het is je eerste huis, dus waarschijnlijk ga je er geen 30 jaar wonen (gemidd. NL woont 7 jaar in zijn huis voordat ie verhuisd.).
50/50 lijkt mij mooi (al zou ik 90/10 zelf persoonlijk perfect vinden). 50% aflossingsvrij en 50% via spaarhyp.

Waarom ik persoonlijk 90/10 beter vind: Ik spaar het aflossingsgedeelte liever zelf bij elkaar...dat maakt me veel flexibeler...maar dat moet je natuurlijk wel zelf kunnen qua discipline.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74687883
zijn er mensen met ervaring bij westland utrecht?
If I don't make it in heaven I'll run shit in Hades
pi_74688192
Ja, voornamelijk duur (als in: kosten).
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_74688482
bedoel jij maandelijkse koste?
Onze financieel advieseur laat zien dat westland nu de goedkoopste is namelijk en
ik las al op inet dat bij het oversluiten naar een andere bank de "boete" erg hoog is.

Ik wil graag en hypo bij 1 van de 5 grote banken,en westland is onderdeel van ing dacht ik.
Maar als de voorwaarde slecht zijn hoeft het ook niet natuurlijk!

Weet iemand welke de beste voorwaarde heeft
If I don't make it in heaven I'll run shit in Hades
pi_74690335
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 09:28 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
Ik wil graag en hypo bij 1 van de 5 grote banken,
Waarom precies? Volgens mij beperk je je daarmee juist in het zoeken naar...
quote:
... die beste voorwaarden. Die beste voorwaarden zijn verder voor een groot deel afhankelijk van jouw situatie. De beste voorwaarden bestaan niet. Het beste kun je met 'n paar hypotheekadviseurs gaan babbelen (onafhankelijke, bij voorkeur). Die hebben applicaties waarmee ze de belangrijkste voorwaarden van een paar geselecteerde hypotheken naast elkaar kunnen zetten, daaruit kun je vervolgens de beste kiezen.
pi_74698003
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 09:28 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
bedoel jij maandelijkse koste?
Onze financieel advieseur laat zien dat westland nu de goedkoopste is namelijk en
ik las al op inet dat bij het oversluiten naar een andere bank de "boete" erg hoog is.
Nee, de kosten voor polissen e.d. (daarnaast hanteert WU een tweesporig rentebeleid)
quote:
Ik wil graag en hypo bij 1 van de 5 grote banken,en westland is onderdeel van ing dacht ik.
Maar als de voorwaarde slecht zijn hoeft het ook niet natuurlijk!

Zoals gezegd, 'de beste' voorwaarden bestaan niet. Waarom in hemelsnaam bij één van de vijf grote banken? Bang voor een faillissement? Dan hoef je je hypotheek niet af te lossen, hoor.
pi_74700650
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:46 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]
Bang voor een faillissement? Dan hoef je je hypotheek niet af te lossen, hoor.
O ja?
pi_74702633
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:25 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

O ja?
Een hypothecaire lening is 'n asset, dus die zal een curator in de meeste gevallen gewoon kunnen verkopen en dus niet gaan opeisen (wat hoogstwaarschijnlijk minder zal opleveren)
  woensdag 25 november 2009 @ 19:54:34 #161
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_74998557
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:25 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

O ja?
Whehehe... Bij t faillissement van DSB had dat een leuk feestje opgeleverd dan de afgelopen maanden
Lang leve mij! *O*
pi_74999404
Niemand meer die een hypotheek wil?
Of die er over wil praten...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74999477
Iedereen weet alles al
pi_74999497
*mikt ondernemingsplan in de hoek......
pi_74999804
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:31 schreef Five_Horizons het volgende:
Iedereen weet alles al
Volgens mij kopen ze niets meer, omdat ze denken dat de HRA afgeschaft wordt voor ons allemaal...
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 25 november 2009 @ 20:53:23 #166
229631 testje318
Test gelukt! ;)
pi_75000398
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:30 schreef capricia het volgende:
Niemand meer die een hypotheek wil?
Of die er over wil praten...
Op uw verzoek:
Ik ben wel bezig met het verkrijgen van een hypotheek, maar volgens mij heb ik alles wel in beeld wat ik belangrijk vind (dus ook of ze een 2-sporig rentebeleid hebben) en daarnaast de kosten van de aanbieders erbij per maand.

Ben bij 4 banken geweest en 'de Hypotheekshop' maar daar heb ik (nog) geen goed gevoel bij. De beste man bleef maar opscheppen over hun geweldige service en kosten, terwijl ik nog niet één aanbod heb gezien. Maargoed, we hebben nog een tweede poging op het programma staan, vooralsnog zonder kosten.
pi_75001137
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Volgens mij kopen ze niets meer, omdat ze denken dat de HRA afgeschaft wordt voor ons allemaal...
In 'de markt' hoor ik juist geluiden dat de markt weer wat aantrekt Mensen hebben de koop lang uitgesteld in de hoop dat de prijzen zouden dalen, maar je kunt niet eeuwig blijven wachten. Of dat regiogebonden is, weet ik niet.
pi_75001208
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:53 schreef testje318 het volgende:

[..]

Op uw verzoek:
Ik ben wel bezig met het verkrijgen van een hypotheek, maar volgens mij heb ik alles wel in beeld wat ik belangrijk vind (dus ook of ze een 2-sporig rentebeleid hebben) en daarnaast de kosten van de aanbieders erbij per maand.

Ben bij 4 banken geweest en 'de Hypotheekshop' maar daar heb ik (nog) geen goed gevoel bij. De beste man bleef maar opscheppen over hun geweldige service en kosten, terwijl ik nog niet één aanbod heb gezien. Maargoed, we hebben nog een tweede poging op het programma staan, vooralsnog zonder kosten.
Post dan hier eens je scherpste aanbieding en wat voor hyp je wilt?
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 26 november 2009 @ 22:37:23 #169
229631 testje318
Test gelukt! ;)
pi_75037878
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Post dan hier eens je scherpste aanbieding en wat voor hyp je wilt?
Ik post liever niet mijn gehele financiele situatie, maarruhm het komt neer op het volgende:

Ik heb een bak spaargeld
Ik wil een hypotheek
Spaargeld en hypotheek samen is precies genoeg voor nieuwbouwhuis
Ik wil een groot gedeelte aflossen, meer dan 75%, dat deel wordt spaar, de rest aflossingsvrij.

Wat ik als aanbiedingen heb:
Rabo werkt met depot en heeft rente van 5,7% (zonder NHG), maar bij hen kan ik 10k meer lenen en los ik uiteindelijk 10k meer af.
ING werkt ook met depot, met rente van 5,1% (met NHG) maar hele vervelende voorwaarden en meer aflossingsvrije hypotheek (en alle andere banken zeggen dat NHG icm een depot niet mogelijk is)
Andere banken willen alleen 'gewone' hypotheek geven, zonder depot, waardoor ze duurder uitvallen, zelfs met NHG.

Zoals het er nu naar uitziet kies ik voor Rabo, maar er is nog niets definitief.

[ Bericht 0% gewijzigd door testje318 op 26-11-2009 22:38:17 (foutje) ]
pi_75041059
Je weet dat je bij Rabo alleen kunt banksparen?
pi_75042199
Kom ik weer even aan met de website van Vereniging Eigen Huis.
www.veh.nl daar kun je heel veel hypotheken door laten rekenen gratis (ook voor niet leden).
pi_75042420
Ohja... die " onafhankelijke " club
pi_75045108
quote:
Op donderdag 26 november 2009 23:56 schreef Five_Horizons het volgende:
Je weet dat je bij Rabo alleen kunt banksparen?
En dat de voorwaarden bij rabo bij oversluiten om van te janken zijn (excuus voor de wijze van uitdrukken).
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  vrijdag 27 november 2009 @ 19:56:44 #174
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_75066579
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 09:10 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

En dat de voorwaarden bij rabo bij oversluiten om van te janken zijn (excuus voor de wijze van uitdrukken).
Wat dan?
Lang leve mij! *O*
pi_75066614
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 19:56 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Wat dan?
Wanneer je gaat verhuizen passen ze de rente aan (in jip en janneke taal).
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')