Ja dus, lees de reactie van F_H nog 'ns, daar staat het gewoon in. Een nieuwbouwwoning betaal je in delen, dus ook al als je er nog niet woont.quote:Op zaterdag 26 september 2009 20:02 schreef portabel het volgende:
Je hebt het over tekenen bij de notaris, begin je met betalen. Het gebouw wordt pas eind 2010 opgeleverd. Maar ik betaal dan alvast die hypotheek terwijl ik er niet woon?
Houdt er rekening mee dat je nieuwe huis hoogstwaarschijnlijk kaal wordt opgeleverd (keuken, badkamer en toilet zullen wel betegeld zijn, maar verder zijn alle muren en vloeren kaal. Je zult dus geld achter de hand moeten houden om te behangen, vloerbedekken, schilderen. Minder hypotheek is (meestal) gunstiger, maar of dat in jouw situatie het geval is kun je alleen in 'n gesprek met 'n hypotheekadviseur bepalen. Die kan je ook vertellen of het ueberhaupt wel haalbaar is in jouw situatie, dus het zou zeker verstandig zijn om nu al 'n orienterend gesprek te hebben met zo'n adviseur (maar vergeet niet dat die adviseur in de eerste plaats zijn eigen bottomline bekijkt en daarna pas de jouwe, ga dus niet blind op het advies van de eerste af)quote:Een parkeerplaats is 12k. Kan ik die parkeerplaats ook uit eigen geld betalen? En wat houd 't in als je zelf geld inbrengt? Is dat beter, of juist niet? Op de formulier van de makelaar willen ze dat ik aangeef als ik eigen geld in ga inbrengen. Ik heb 18k aan spaargeld, dit aangeven?
Wat ik nu van je lees, dan denk ik het volgende:quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:46 schreef portabel het volgende:
Heb gisteren een gesprek gehad met een hypotheekadviseur.
Ik kan het bedrag wat ik nodig heb, max 120.000 krijgen, dat is geen probleem. Hij zei wel dat het verstandig is om de bouwrente uit eigen zak te betalen, omdat dat goedkoper is. Mocht ik 't huis willen hebben, dat ik dan zo snel mogelijk het contract teken bij de notaris, omdat de bouwrente hoger is wanneer ik langer wacht. Had er wel een goed goed gevoel bij.
Verder kwamen wij uit bij een spraarhypotheek, of banksparen. Banksparen moet ik mij nog in verdiepen. Als ik een deel aflossingsvrij neem dan heb ik lagere maandlasten. Ben ook niet over uit of ik 100% sparen neem, heb ik wel hogere maandlasten.
Waarom precies? Volgens mij beperk je je daarmee juist in het zoeken naar...quote:Op zaterdag 14 november 2009 09:28 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
Ik wil graag en hypo bij 1 van de 5 grote banken,
... die beste voorwaarden. Die beste voorwaarden zijn verder voor een groot deel afhankelijk van jouw situatie. De beste voorwaarden bestaan niet. Het beste kun je met 'n paar hypotheekadviseurs gaan babbelen (onafhankelijke, bij voorkeur). Die hebben applicaties waarmee ze de belangrijkste voorwaarden van een paar geselecteerde hypotheken naast elkaar kunnen zetten, daaruit kun je vervolgens de beste kiezen.quote:Weet iemand welke de beste voorwaarde heeft
Nee, de kosten voor polissen e.d. (daarnaast hanteert WU een tweesporig rentebeleid)quote:Op zaterdag 14 november 2009 09:28 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
bedoel jij maandelijkse koste?
Onze financieel advieseur laat zien dat westland nu de goedkoopste is namelijk en
ik las al op inet dat bij het oversluiten naar een andere bank de "boete" erg hoog is.
Zoals gezegd, 'de beste' voorwaarden bestaan niet. Waarom in hemelsnaam bij één van de vijf grote banken? Bang voor een faillissement? Dan hoef je je hypotheek niet af te lossen, hoor.quote:Ik wil graag en hypo bij 1 van de 5 grote banken,en westland is onderdeel van ing dacht ik.
Maar als de voorwaarde slecht zijn hoeft het ook niet natuurlijk!
Weet iemand welke de beste voorwaarde heeft
O ja?quote:Op zaterdag 14 november 2009 16:46 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Bang voor een faillissement? Dan hoef je je hypotheek niet af te lossen, hoor.
Een hypothecaire lening is 'n asset, dus die zal een curator in de meeste gevallen gewoon kunnen verkopen en dus niet gaan opeisen (wat hoogstwaarschijnlijk minder zal opleveren)quote:
Whehehe... Bij t faillissement van DSB had dat een leuk feestje opgeleverd dan de afgelopen maandenquote:
Volgens mij kopen ze niets meer, omdat ze denken dat de HRA afgeschaft wordt voor ons allemaal...quote:
Op uw verzoek:quote:Op woensdag 25 november 2009 20:30 schreef capricia het volgende:
Niemand meer die een hypotheek wil?
Of die er over wil praten...
In 'de markt' hoor ik juist geluiden dat de markt weer wat aantrekt Mensen hebben de koop lang uitgesteld in de hoop dat de prijzen zouden dalen, maar je kunt niet eeuwig blijven wachten. Of dat regiogebonden is, weet ik niet.quote:Op woensdag 25 november 2009 20:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij kopen ze niets meer, omdat ze denken dat de HRA afgeschaft wordt voor ons allemaal...
Post dan hier eens je scherpste aanbieding en wat voor hyp je wilt?quote:Op woensdag 25 november 2009 20:53 schreef testje318 het volgende:
[..]
Op uw verzoek:
Ik ben wel bezig met het verkrijgen van een hypotheek, maar volgens mij heb ik alles wel in beeld wat ik belangrijk vind (dus ook of ze een 2-sporig rentebeleid hebben) en daarnaast de kosten van de aanbieders erbij per maand.
Ben bij 4 banken geweest en 'de Hypotheekshop' maar daar heb ik (nog) geen goed gevoel bij. De beste man bleef maar opscheppen over hun geweldige service en kosten, terwijl ik nog niet één aanbod heb gezien. Maargoed, we hebben nog een tweede poging op het programma staan, vooralsnog zonder kosten.
Ik post liever niet mijn gehele financiele situatie, maarruhm het komt neer op het volgende:quote:Op woensdag 25 november 2009 21:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Post dan hier eens je scherpste aanbieding en wat voor hyp je wilt?
En dat de voorwaarden bij rabo bij oversluiten om van te janken zijn (excuus voor de wijze van uitdrukken).quote:Op donderdag 26 november 2009 23:56 schreef Five_Horizons het volgende:
Je weet dat je bij Rabo alleen kunt banksparen?
Wat dan?quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:10 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
En dat de voorwaarden bij rabo bij oversluiten om van te janken zijn (excuus voor de wijze van uitdrukken).
Wanneer je gaat verhuizen passen ze de rente aan (in jip en janneke taal).quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |