abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71037028
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 15:57 schreef Punjab het volgende:

[..]

Nee.. Ik vraag hier om advies waarbij mensen vrijwillig antwoord geven adhv de kennis die ze bezitten. Ik heb hierbij toch geen fout gemaakt? En ik ben toch ook niet iets kwijtgeraakt?
Ja, en hij vraagt jou om informatie die je gewoon vrijwillig kunt afstaan. Mensen maken weleens fouten, en nu?
quote:
Hij heeft zijn werk gewoon niet goed gedaan, daarnaast is het niet mijn werk en word er van mij als consument alleen verwacht dat ik bekend ben met de basis. Het is toch niet aan mij om aan hem te gaan vertellen voordat alles rond is, dat hij die spullen niet kwijt moet raken, omdat ik anders voor een tweede keer een vergoeding ga vragen voor de tijd die ik erin moet steken?
In de tijd dat je hier zat, had je die gegevens al drie keer kunnen invullen. Ik zie nog steeds niet in waarom je er geld voor zou moeten vragen.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_71114721
Weet iemand of het mogelijk is om van tussenpersoon te wijzigen, terwijl je al een offerte van deze hebt ontvangen en hier gebruik van wilt maken?

Ik heb namelijk via twee verschillende financieel adviseurs een aantal offertes opgevraagd. Nu ben ik om meerdere redenen het vertrouwen in 1 van de twee adviseurs volledig verloren. Echter, ziet de offerte die ik via deze betreffende adviseur heb ontvangen er beter uit dan de offerte van de andere adviseur.

Ik zou graag verder willen gaan in proces met de ene adviseur, terwijl ik wel gebruik maak van de offerte die via de andere adviseur is geregeld.

Is dit mogelijk? Of is een offerte normaal gesproken gebonden aan de adviseur?

Er is geen tijd om een nieuwe offerte aan te vragen...
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_71115924
Ik neem aan dat het ook twee verschillende verstrekkers is gedaan? (leuk dat ze ook allebei een offerte hebben aangevraagd, zonder het volle vertrouwen te hebben , niet slim...)

Dan zul je dit via de adviseur die je wél vertrouwt schriftelijk kenbaar moeten maken.
pi_71116559
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:24 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik neem aan dat het ook twee verschillende verstrekkers is gedaan? (leuk dat ze ook allebei een offerte hebben aangevraagd, zonder het volle vertrouwen te hebben , niet slim...)

Dan zul je dit via de adviseur die je wél vertrouwt schriftelijk kenbaar moeten maken.
Verschillende geldverstrekkers inderdaad. En het vertrouwen is bij ons pas ernstig geschaad nadat de offerte bij de betreffende adviseur opgevraagd is.

Beide adviseurs zijn overigens ook op de hoogte van het feit dat er ook offertes via concurerende adviseurs zijn opgevraagd.
pi_71116598
Je 'nieuwe' adviseur kan in elk geval geen offerte 'zomaar' opvragen, aangezien er al eentje is opgevraagd met jouw gegevens. Dan moet er een intermediairswissel plaatsvinden
pi_71116682
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:44 schreef Five_Horizons het volgende:
Je 'nieuwe' adviseur kan in elk geval geen offerte 'zomaar' opvragen, aangezien er al eentje is opgevraagd met jouw gegevens. Dan moet er een intermediairswissel plaatsvinden
Ah, daar was ik naar opzoek inderdaad... Ik zal hem daar naar vragen. Zou zoiets telefonisch te regelen zijn?
pi_71116728
Meestal wordt er echt een 'akkoord' van de klant vereist, dus fax + handtekening moet ook lukken.
pi_71116838
Ok, thanks.
pi_71570028
2 vragen:

1. is dit het centrale hypotheken topic ? (ik kan via de search geen andere vinden)

2. Kan iemand aangeven wat de exacte kosten zijn gerelateerd aan de hyptoheek, behalve de woning zelf en de overdrachtsbelasting. Ik ben dan met name geïnteresseerd in het totaal percentage aan 'bijkomende kosten'?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_71577978
Ze zeggen 8 procent zonder aankoopmakelaar, 10% met aankoopmakelaar.

Denk aan (taxatierapport, NHG provisie, afsluitprovisie, notariskosten, overdrachtsbelasting, bouwkundigrapport, waarborgstelling)
  Moderator dinsdag 4 augustus 2009 @ 00:39:23 #36
236264 crew  capricia
pi_71582208
Tvp
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_71582241
Spaarhypotheek. Slotje.
  Moderator dinsdag 4 augustus 2009 @ 00:50:31 #38
236264 crew  capricia
pi_71582439
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 00:40 schreef Cahir het volgende:
Spaarhypotheek. Slotje.
??
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_71582472
Dat spaarhypotheek de beste hypotheek is die er is.
pi_71584464
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 00:51 schreef Cahir het volgende:
Dat spaarhypotheek de beste hypotheek is die er is.
voor jou misschien.

De rest van de wereldbevolking kan ik aanraden: bekijk alleen je eigen situatie en dan pas een keuze te maken voor de soort hypotheek die bij jou past.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_71585212
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 15:57 schreef Punjab het volgende:

[..]

Nee.. Ik vraag hier om advies waarbij mensen vrijwillig antwoord geven adhv de kennis die ze bezitten. Ik heb hierbij toch geen fout gemaakt? En ik ben toch ook niet iets kwijtgeraakt?

Hij heeft zijn werk gewoon niet goed gedaan, daarnaast is het niet mijn werk en word er van mij als consument alleen verwacht dat ik bekend ben met de basis. Het is toch niet aan mij om aan hem te gaan vertellen voordat alles rond is, dat hij die spullen niet kwijt moet raken, omdat ik anders voor een tweede keer een vergoeding ga vragen voor de tijd die ik erin moet steken?
Wat heb je nu precies meer moeten betalen aan onvoorziene kosten die door hem te voorzien waren?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_71586077
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 06:57 schreef Essebes het volgende:

[..]

voor jou misschien.

De rest van de wereldbevolking kan ik aanraden: bekijk alleen je eigen situatie en dan pas een keuze te maken voor de soort hypotheek die bij jou past.
Belastingvoordeel maakt hem toch echt het goedkoopst van allemaal.
pi_71586312
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:33 schreef Cahir het volgende:

[..]

Belastingvoordeel maakt hem toch echt het goedkoopst van allemaal.
Dat belastingvoordeel heb je bij elke vorm van hypotheek waarbij pas aan het einde wordt afgelost ipv tijdens de looptijd.
pi_71586347
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:45 schreef viccie het volgende:

[..]

Dat belastingvoordeel heb je bij elke vorm van hypotheek waarbij pas aan het einde wordt afgelost ipv tijdens de looptijd.
Dat spreek ik ook niet tegen.

Ik zeg alleen dat een spaarhypotheek het goedkoopst is.
pi_71586420
Even een vraagje. Bij mijn hypotheek heb ik een bouwdepot, maar dit ga ik niet helemaal opmaken (blijft ongeveer 8 a 9000 over denk ik). Ik hoef dit bedrag niet op m'n rekening te krijgen. Kan ik nu de hypotheek zeg maar met 8000 verlagen? Dus geen hypotheek van 290k maar van 282k bijvoorbeeld?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:37:21 #46
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_71588815
Ook hier een vraagje
Ik heb uitzicht op een vast contract en mijn vriendin is bijna klaar met studeren en dus uitzicht op werk. Momenteel huren wij voor 600/maand dus zal kopen interessant worden. Scheelt het veel in maximale hyotheek wanneer wij wachten tot ook mijn vriendin een vast aanstelling heeft? (gaat waarschijnlijk iets minder dan ik verdienen)
Makkelijker kan ik het niet maken, wel leuker.
pi_71588883
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:37 schreef NMGN23 het volgende:
Ook hier een vraagje
Ik heb uitzicht op een vast contract en mijn vriendin is bijna klaar met studeren en dus uitzicht op werk. Momenteel huren wij voor 600/maand dus zal kopen interessant worden. Scheelt het veel in maximale hyotheek wanneer wij wachten tot ook mijn vriendin een vast aanstelling heeft? (gaat waarschijnlijk iets minder dan ik verdienen)

Weet niet of het inmiddels makkelijker is maar zonder 2 vaste contracten was lenen op 2 salarissen niet makkelijk.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:53:15 #48
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_71589244
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:39 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Weet niet of het inmiddels makkelijker is maar zonder 2 vaste contracten was lenen op 2 salarissen niet makkelijk.
Aha, ik had altijd begrepen dat een 2e salaris minder "woog". Anders gezegd, de hoogte van een hypotheek met 2 salarissen is niet even hoog als opgeteld 2 hypotheken apart. Ik kon me dus voorstellen dat de eisen van dat 2e salaris minder "streng" zijn.
Makkelijker kan ik het niet maken, wel leuker.
pi_71592579
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:52 schreef Suijk het volgende:
Even een vraagje. Bij mijn hypotheek heb ik een bouwdepot, maar dit ga ik niet helemaal opmaken (blijft ongeveer 8 a 9000 over denk ik). Ik hoef dit bedrag niet op m'n rekening te krijgen. Kan ik nu de hypotheek zeg maar met 8000 verlagen? Dus geen hypotheek van 290k maar van 282k bijvoorbeeld?
Bij ons werd verteld dat wij dit bedrag zouden mogen aflossen, dus dan heb je inderdaad minder hypotheek over die je moet financieren. Ik denk dat het verschillend is per hypotheek/verstrekker, vraag het eens aan je contactpersoon zou ik zeggen.
pi_71594127
Vraagje:

Mijn vrouw en ik willen een huisje aan de zee kopen, als 2de woning.
Kunnen we een 2de hypotheek voor afsluiten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')