Lijkt me inderdaad dat je zulke dingen wel weet van je zelf? Een kleine roodstand-faciliteit of GSM abonnement zal je de hypotheek niet kosten..quote:Op zaterdag 3 april 2010 13:40 schreef Five_Horizons het volgende:
Wat fruityloop zegt: banken kunnen direct inzien of en zo ja, wát er geregistreerd staat. Een adviseur die bij je thuis komt of een kantoor in de buurt kan het niet.
Hoezo, eigenlijk?
bovendien kun je die gegevens zelf ook opvragen: http://www.bkr.nl/IkenBKR.aspx?pid=26quote:Op zaterdag 3 april 2010 14:29 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad dat je zulke dingen wel weet van je zelf?
Ik heb deze week een offerte laten maken, maar heb een jaar of 3 geleden een conflict gehad met een provider. Dit is uiteindelijk wel goed afgehandeld (met incassobureau).quote:Op zaterdag 3 april 2010 13:40 schreef Five_Horizons het volgende:
Wat fruityloop zegt: banken kunnen direct inzien of en zo ja, wát er geregistreerd staat. Een adviseur die bij je thuis komt of een kantoor in de buurt kan het niet.
Hoezo, eigenlijk?
Bedankt FH!! Gaat idd om een webhost provider. Ik heb nooit iets van een BKR registratie gezien.quote:Op zondag 4 april 2010 09:44 schreef Five_Horizons het volgende:
Provider als in telecomprovider? Dan kan dat een BKR-registratie hebben opgeleverd. Maar dan weet je dat, aangezien ze je moeten aankondigen dat ze je gaan aanmelden.
Gaat het om een internetprovider, dan staat dat niet geregistreerd.
Mwoah, dat ligt niet alleen aan het wel of niet aflossingsvrij.. Ik heb een aflossingsvrije hypotheek, 75% EW, variabele rente van op dit moment 1.35%quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:15 schreef DappereDodo77 het volgende:
Het probleem met een volledig aflossingsvrije hypotheek is dat het rentepercentage behoorlijk stevig is.
Weet je wat: vraag de bank om een extra opslag. Heb je nóg meer HRA.....quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:48 schreef DappereDodo77 het volgende:
Dit klinkt wel erg interessant, maar je mist wel over 31% de HRA.
Als 'ie verpand moet zijn, kun je dat zelf beleggen wel vergeten. Dat 'gemis' aan HRA zie ik eerlijk gezegd niet zo. Je rentekorting krijg je niet als je 125% leent met een verpande rekening. Dat scheelt serieus knaken (en ga dat uitgespaarde geld eens wegzetten)quote:Zou dat nog te optimaliseren zijn door een storing op een geblokkeerde rekening?
Hier staan twee compleet verschillende zaken: een BEW is een geblokkeerde beleggingsrekening en een spaarhypotheek is er eentje met een KEW en dan eentje waarbij het brutorendement dezelfde hoogte heeft als het te betalen percentage.quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:46 schreef DappereDodo77 het volgende:
maximaal aflossingsvrij en de rest spaarhypotheek (BEW).
Hmm, ik geloof je direct, maar vind het toch vreemd dat zoiets niet te regelen is incl rentekorting. Immers, het risico voor de bank is hetzelfde. Zelf beleggen op zo'n geblokkeerde rekening is misschien wel wat teveel gevraagd, maar dat kan ook een geblokkeerde spaarrekening zijn. Er blijft immers genoeg over om mee te beleggen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 23:16 schreef Five_Horizons het volgende:
Als 'ie verpand moet zijn, kun je dat zelf beleggen wel vergeten. Dat 'gemis' aan HRA zie ik eerlijk gezegd niet zo. Je rentekorting krijg je niet als je 125% leent met een verpande rekening. Dat scheelt serieus knaken (en ga dat uitgespaarde geld eens wegzetten)
BEW is toch banksparen eigen woning? Tenminste, zo begreep ik dat van de Rabo-dame.quote:Op woensdag 16 juni 2010 23:19 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Hier staan twee compleet verschillende zaken: een BEW is een geblokkeerde beleggingsrekening en een spaarhypotheek is er eentje met een KEW en dan eentje waarbij het brutorendement dezelfde hoogte heeft als het te betalen percentage.
Mja, het lijkt logisch, maar wanneer je oversluit waarbij je een polis meeneemt en de waarde daaraan verpandt, dan heb je hetzelfde: je leent nog steeds 125% v.d. EW. Dát is het criterium.quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:03 schreef DappereDodo77 het volgende:
[..]
Hmm, ik geloof je direct, maar vind het toch vreemd dat zoiets niet te regelen is incl rentekorting. Immers, het risico voor de bank is hetzelfde. Zelf beleggen op zo'n geblokkeerde rekening is misschien wel wat teveel gevraagd, maar dat kan ook een geblokkeerde spaarrekening zijn. Er blijft immers genoeg over om mee te beleggen.
Banksparen is gewoon een (misleidende) term (het is de verzamelnaam voor de BEW/SEW). Een BEW is een beleggingsrekening eigen woning. Een SEW is een spaarrekening eigen woning. Beide zijn geen spaarhypotheek, aangezien die term hoort bij de hypotheek met een daaraan gekoppelde KEW.quote:BEW is toch banksparen eigen woning? Tenminste, zo begreep ik dat van de Rabo-dame.
Ik had dit topic niet gezien. Had dus hierin gemoeten. Verder wil misschien Five_Horizons er nog iets aan toevoegen. Weet ook erg veelquote:Op donderdag 17 juni 2010 11:52 schreef DappereDodo77 het volgende:
Welk deel van het antwoord is je niet duidelijk in deze thread?
Ja, voor de fiscus is het voor zover ik weet geen vereiste dat de overlijdensdekking onderdeel van de verzekering is. De vraag is of de verzekeraar het toelaat. Immers als de dekking bij overlijden de enige dekking is, zal er na het schrappen geen sprake meer zijn van een verzekering. Er is geen risico meer voor de verzekeraar. Ook de geldverstrekker zal akkoord moeten gaan, zeker wanneer de verzekering verpand is.quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Bij TROS radar werd een poosje terug de mogelijke optie tot het schrappen van een overlijdensdekking in de kapitaalverzekering genoemd (gekoppeld aan een hypotheek). Dit zou bijvoorbeeld kunnen bij een forse overwaarde van de woning of als de spaarverzekering een heel eind is volgespaard....
Mijn vraag is: staat de fiscus dit toe? Want in beginsel kenmerkt de premie van een spaarverzekering uit 2 componenten tw. overlijdensdekking en spaarpremie.
Vraag: indien je ergens in de looptijd de overlijdensdekking laat schrappen uit de polis, kan dat tot fiscale problemen leiden als het gaat om vrijstelling van belasting bij uitkering van de polis?
Iemand?
Ik kan mij voorstellen dat er situaties zijn dat het nog te sparen bedrag slechts een fractie is van de WOZ of zelfs de overwaarde van de woningquote:Op donderdag 17 juni 2010 11:58 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ja, voor de fiscus is het voor zover ik weet geen vereiste dat de overlijdensdekking onderdeel van de verzekering is. De vraag is of de verzekeraar het toelaat. Immers als de dekking bij overlijden de enige dekking is, zal er na het schrappen geen sprake meer zijn van een verzekering. Er is geen risico meer voor de verzekeraar. Ook de geldverstrekker zal akkoord moeten gaan, zeker wanneer de verzekering verpand is.
Het kwam me al erg bekend voor.quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:52 schreef DappereDodo77 het volgende:
Welk deel van het antwoord is je niet duidelijk in deze thread?
Het gaat er meer om wat wettelijk gezien nog kwalificeert als verzekering. Er moet sprake zijn van een zeker risico voor de verzekeraar. Wanneer jij een kapitaalverzekering hebt met als enige dekking de dekking bij overlijden, en je haalt die eruit, is er dan nog sprake van een verzekering?quote:Op donderdag 17 juni 2010 12:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik kan mij voorstellen dat er situaties zijn dat het nog te sparen bedrag slechts een fractie is van de WOZ of zlefs de overwaarde van de woning? Dan is er zelf voor de verkzeraar toch geen noodzaak meer om een overlijdensverzekering langer te eisen![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |