Een tijdje terug heb ik de belofte om op mijn neefje van 8 te passen ingelost. Ik trok van zolder een paar dozen van mijn oude speelgoed om het jonge ventje te vermaken. Echte kenners zullen gelijk glunderen bij wat er allemaal tevoorschijn kwam, ik noem actionfigures van: G.I. JOE, Transformers, Star Wars, TMN Turtles inclusief voertuigen en weet ik wat nog meer. Bij het zien van al dat speelgoed werd ik zelf weer een kereltje en zoals vroeger mochten we om en om een action figure pakken om zo een leger op te bouwen (

i know, maar stiekem was het best leuk) .
Tijdens het kiezen stuitte mijn neefje op 2 rare figures, "Wie zijn dat zwijn en die neushoorn?" vroeg hij aan me. "Dat zijn Bebob en Rocksteady man!" riep ik, "Van de Turtles joh... die horen bij Shredder en Krang!" Hij keek me raar aan en zei "Krang?"
Dit was het moment waarop ik me opeens een oude lul voelde..... Er groeit nu een hele generatie op die niet de geweldige cartoons van de jaren 80 kennen. Waar je nog "subtiel" normen en waarden van leerde, want als Optimus Prime of Master Splinter zei:"Don't trow garbage on the street" dan deed je dat ook niet.
Voor degene die Krang ook niet kennen of kunnen herinneren...
![]()