Wat dat betreft ben ik zeer handig en heb ik een fotografisch geheugen welk onderdeeltje waar moest.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:19 schreef Keiichi het volgende:
Je weet niets van motoren, je haalt 'm uit elkaar, zet 'm terug in elkaar en daarna werkt ie![]()
Of je hebt gewoon 2 rechterhandjes.
Mja, daarvoor deed ie het helemaal niet dus ik vind het zelf al een hele verbeteringquote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:01 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ook al ben je handig en fotografisch geheugen, toch hebt je iets foutje gedaan tijdens in elkaar zetten..
Anders draaide het goed door
Oke, nu wordt het al moeilijkquote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:09 schreef noutie het volgende:
Het zou in de vlotterkamer kunnen zitten
De terugloop in het toerental kan komen omdat hij iets verzuipt. Asl de kamer leegraakt krijgt ie minder en gaat ie weer harder lopen.
Kijk de carburateur ook even goed na op speling. Sproeiers ed zijn goed schoon? Vertoont de maaier dit gedrag bij elke instelling (Schildpad-Haas)?
Aah, die zit vast op m'n carburateur ergensquote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:13 schreef gateway het volgende:
verzuipt ie?? stationair stelschroef bijstellen?
Ja na lange tijd rookt ie sosm wel 'n beetjequote:Op woensdag 15 juli 2009 10:09 schreef tupolev141 het volgende:
Beetje off topic, maar let er ook op dat luchtgekoelde grasmaaiermotoren ontzettend heet worden, en gewone olie kan daar niet altijd goed tegen.
quote:Op woensdag 15 juli 2009 12:24 schreef wobbel het volgende:
[..]
Ja na lange tijd rookt ie sosm wel 'n beetjewaar kan ik speciale olie kopen dan?
Aah zo'n plastic klepje bovenop iig bij mij....kan ik ook nog naar kijken morgenquote:Op woensdag 15 juli 2009 16:15 schreef oshiro het volgende:
Als het een simpel ding is zou ik eens naar de windvaan kijken die het toerental regelt. Zit met wat veertjes en stangetjes aan de gasklep vast.
Mja ik heb hier een aggregaat en een grasmaaier, ook twee van die simpele gevallen. Toerental wordt geregeld door een windvaan die in de luchtstroom staat van de ventilator die in het vliegwiel zit. Hardere wind -> minder gas, zachtere wind -> meer gas. Als daar dus wat mis mee is (veer weg ofzo) kan ie dus best gaan schommelen in toerental.quote:Op woensdag 15 juli 2009 23:56 schreef wobbel het volgende:
[..]
Aah zo'n plastic klepje bovenop iig bij mij....kan ik ook nog naar kijken morgen
Klopt inderdaad, ga hem zo eens even opentrekken en kijkenquote:Op woensdag 15 juli 2009 23:59 schreef oshiro het volgende:
[..]
Mja ik heb hier een aggregaat en een grasmaaier, ook twee van die simpele gevallen. Toerental wordt geregeld door een windvaan die in de luchtstroom staat van de ventilator die in het vliegwiel zit. Hardere wind -> minder gas, zachtere wind -> meer gas. Als daar dus wat mis mee is (veer weg ofzo) kan ie dus best gaan schommelen in toerental.
Vaantje zit meestal achter de kap die over de ventilator zit (vaak die met een trekstart). Moet wel zo'n simpel gebakje zijn dus
In veel doe-het-zelf zaken van enige omvang hebben ze meestal die olie wel, of tuinzaken die grasmaaiers verkopen maar ik heb de indruk dat die nogal prijzig zijn.quote:Op woensdag 15 juli 2009 12:24 schreef wobbel het volgende:
[..]
Ja na lange tijd rookt ie sosm wel 'n beetjewaar kan ik speciale olie kopen dan?
Een benzinemaaier heeft gewoon een bougietje hoorquote:Op donderdag 16 juli 2009 18:50 schreef El_Liberaliste het volgende:
Euro 95? Ik dacht altijd dat die dingen alleen diesel lustten
Anyway, leuke TT in PTA
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |