abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70967395
Ik heb op dit moment een conflict met mijn werkgever. Ik werkte op een nul-uren-contract en moest declaraties voor het gewerkt aantal uren indienen. Ik heb deze declaraties ingediend maar middels een brief werd mij medegedeeld dat ik in totaal 22 weken niet uit krijg betaald.
Als eerste reden was er het inleveren van declaraties voor mijn indiensttreding (ik werkte er twee maanden voordat ik officieel in dienst was) en deze declaraties worden verwerkt in de maanden dat ik wel in dienst was. Daarnaast heb ik een declaratiebriefje volgens hun administratie niet duidelijk ingevuld (een ziektedag) en wordt er plots (zes maanden na dato) aangegeven dat ik niet voldoende producten heb geleverd en geen contact had met mijn projectleider, terwijl ik aantoonbare producten heb en praktisch dagelijkse besprekingen had met mijn projectleider.

Ik krijg sterk het gevoel om vanwege jaarlijkse budgetregelingen binnen het bedrijf dat ik leeg wordt gezogen, David tegen Goliath. Wie kan mij voorzien van advies?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:49:23 #2
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_70967503
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:46 schreef Kojack1980 het volgende:
Ik heb op dit moment een conflict met mijn werkgever. Ik werkte op een nul-uren-contract en moest declaraties voor het gewerkt aantal uren indienen. Ik heb deze declaraties ingediend maar middels een brief werd mij medegedeeld dat ik in totaal 22 weken niet uit krijg betaald.
Als eerste reden was er het inleveren van declaraties voor mijn indiensttreding (ik werkte er twee maanden voordat ik officieel in dienst was) en deze declaraties worden verwerkt in de maanden dat ik wel in dienst was. Daarnaast heb ik een declaratiebriefje volgens hun administratie niet duidelijk ingevuld (een ziektedag) en wordt er plots (zes maanden na dato) aangegeven dat ik niet voldoende producten heb geleverd en geen contact had met mijn projectleider, terwijl ik aantoonbare producten heb en praktisch dagelijkse besprekingen had met mijn projectleider.

Ik krijg sterk het gevoel om vanwege jaarlijkse budgetregelingen binnen het bedrijf dat ik leeg wordt gezogen, David tegen Goliath. Wie kan mij voorzien van advies?
heb je kopie van de urenbriefjes?
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_70967584
Jij wordt gruwelijk genaaid!
quote:
(ik werkte er twee maanden voordat ik officieel in dienst was)
Dit vind ik heel raar! Hoe kan dit?
quote:
en wordt er plots (zes maanden na dato) aangegeven dat ik niet voldoende producten heb geleverd
Wat wordt verstaan onder te weinig? Welke (schriftelijke) afspraken zijn er gemaakt? Wat staat er precies in je contract?
quote:
praktisch dagelijkse besprekingen had met mijn projectleider.
En die bevestigt dat ook? Niet alleen tegenover jou, maar ook tegen de rest van de organisatie?

Verder rechtsbijstand inschakelen.
Succes iig
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:52:20 #4
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_70967621
rechtsbijstand. punt.
zzz
pi_70967677
Ik zou zeker rechtsbijstand inschakelen ja.
pi_70967854
Heb je wel iets op papier laten zetten? Of was het allemaal 'in goed overleg'?
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 09:30 schreef iemand het volgende:
Dan moet je het wel goed uitleggen. Als "je" naar de persoonvorm komt krijgt de uitgang alleen geen "t" als het jij betekent. ;)
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:03:27 #7
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70967979
Zodra je werkt ben je officieel in dienst volgens de wet. Dat er pas na 2 maanden een getekent contract hebt gekregen doet daar niets aan af.

Als jij getekende urenbriefjes hebt, dan heb je zelfs recht op doorbetaling van het gemiddeld aantal uren over de laatste 13 weken.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_71001501
Dit komt mij allemaal voor alsof er door de crisis er over het hele bedrijf naar mogelijkheden word gezocht om de uitgaven terug te schroeven (denk aan het geval bij V & D die het personeel nu ineens vraagt om salarisverhogingen te laten zitten)

Kijk na wat er schriftelijk is afgesproken en sta erop dat die afspraken nagekomen worden,zijn er onduidelijke afspraken? misschien is het dan tijd om die alsnog duidelijk af te spreken.

Succes en laat je niet gek maken!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_71001663
rechtshulp zoeken. verder alles schriftelijk (of per mail) afhandelen en niet akkoord gaan met wat dan ook.

hou er trouwens wel rekening mee dat je belasting moet betalen over alles wat ze uitbetalen, dus kijk uit met zwart gedoe.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_71025460
Dank voor alle goed adviezen!!!!! Ik kom er zeker een eind mee!!!!!

Ik heb van alle urendeclaratie-briefjes kopiën, ook van mijn contacten met dit onderwerp van de oud-werkgever en het payroll-bedrijf. Voor eigen administratie is dat zowiezo altijd handig en nu zeker!

Ik ben in dienst van het bedrijf gekomen op 2 januari, aangezien nieuwe contracten altijd in het begin van de maand worden verstrekt (en 2 januari nog rommelig was (kerstvakantie) en de eerste in februari vanwege het eerste nul-urencontract moeilijkheden gaf) is de ingangsdatum van het contract (halfjaarcontract in eerste instantie en daarna stilzwijgend verlengd) begin maart gekomen.

Er zijn geen schriftelijke afspraken gemaakt over welke producten er geleverd moesten worden. Ik ben begonnen op een vaste afdeling en na een halfjaar door gegaan in een project (vanuit de vaste afdeling).

De indiensttreding en contracten staan op papier, er is altijd goed contact geweest maar daarin zijn nooit werkafspraken in vastgelegd, het contract was voldoende.

Ik heb vanmiddag een afspraak met een advocaat, kijken wat mijn juridische opties zijn. Ik word nog steeds walgelijk van de manier waarop ze me proberen klein te maken. Ik hoop nog op goed overleg en een prettige uitweg, zonder dat er een kantonrechter aan te pas komt.

Meer suggesties zijn nooit weg, ik laat weten hoe het verhaal evrder gaat. Alvast dank allen voor de reacties!!!
pi_71027035
Ik kan me je walging voorstellen. Succes met de vervolgstappen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')