abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70966657
quote:
Homohealings’ in het leger

AMSTERDAM - Bij defensie vinden ‘homohealings’ plaats, waarbij homoseksuele militairen door middel van handopleggingen door geestelijken van hun geaardheid ‘genezen’ worden. De PvdA eist opheldering van minister van Defensie Eimert van Middelkoop (ChristenUnie).

Ook in het VU-ziekenhuis in Amsterdam en bij justitiële jeugdinstelling Harreveld kregen homo’s gebedsgenezingen aangeboden. Tweede Kamerlid Khadija Arib (PvdA) pleit voor een meldpunt waar homoseksuelen hun klachten kwijt kunnen.

‘Besmeurd met modder’

De hiv-positieve homoactivist Mikel Haman kreeg van een laborante van het VU-ziekenhuis te horen dat een bezoek aan haar pinkstergemeente hem zowel van zijn dagelijkse dosis medicijnen als van zijn zondige geaardheid kon afhelpen. In de justitiële inrichting Harreveld vertelde een groepsleidster een van haar pupillen dat hij ‘besmeurd met modder’ was en dat hij een ‘grote wasbeurt’ nodig had om van zijn homoseksualiteit af te komen.

Homoseksuelen genezen

Binnen defensie wordt intensief werk gemaakt van homo-emancipatie, maar wordt ook een geestelijke gefinancierd die de emancipatie weer teniet doet. Dat zegt majoor Wilko Mulder, humanistisch raadsman bij de Koninklijke Marechaussee en bestuurslid van de stichting homoseksualiteit en krijgsmacht. Het optreden van de pinksterdominee die “in naam van Jezus Christus de hand oplegt en zo homoseksuelen zegt te genezen,” wordt volgens hem stilgehouden.

‘Gerucht’

Defensie gaat naar aanleiding van de berichten in gesprek met instanties die geestelijk verzorgers aandragen. Voorafgaand aan die gesprekken wil het ministerie niet ingaan op het ‘gerucht.’ Wel benadrukt de woordvoerder dat iedereen, homo’s en hetero’s, zich binnen de krijgsmacht thuis moet voelen.

Aparte positie

Geestelijk verzorgers nemen een aparte positie in binnen het leger. Ze worden benoemd in 'burgerlijke openbare dienst' en zijn dus geen militair. Ze vallen niet onder de krijgstucht en maken geen deel uit van de militaire bevelsstructuur. Wel volgen ze binnen de krijgsmacht een basisopleiding en dragen ze een militair uniform
bron

Merkwaardig bericht. Homoseksualiteit ligt volgens mij nog steeds vrij gevoelig bij defensie, ondanks dat het beter is dan decennia geleden. Als je al zo sterk bent om er voor uit te komen, dan krijg je dit soort gedonder op jullie dak.

Wat is jullie ervaring met homo's in het leger? Heb je er wel eens 1 genezen
pi_70966934
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:27 schreef SCH het volgende:
Wat is jullie ervaring met homo's in het leger? Heb je er wel eens 1 genezen
Sorry, ik heb enkel ervaring met vrouwelijke militairen in het Israelische leger.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_70967098
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:33 schreef teknomist het volgende:

[..]

Sorry, ik heb enkel ervaring met vrouwelijke militairen in het Israelische leger.
Die hebben jou van je homoseksualiteit proberen af te helpen?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_70967123
quote:
In de justitiële inrichting Harreveld vertelde een groepsleidster een van haar pupillen dat hij ‘besmeurd met modder’ was en dat hij een ‘grote wasbeurt’ nodig had om van zijn homoseksualiteit af te komen.
Zegt ze dat ook tegen negers?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:41:49 #5
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_70967238
iets voor yuri?
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:03:38 #6
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_70967983
Christen Unie weer hoor.
Kunnen we alle gelovigen dan niet als zelfmoord commando's gaan inzetten?
Ze komen toch in een betere wereld, zijn we gelijk van die mongolen af.
ik ben de jager met de pet.
  Redactie Frontpage dinsdag 14 juli 2009 @ 15:56:59 #7
145738 superworm
is erbij
pi_70970164
Ik heb wel een keertje een meisje lesbisch gemaakt
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties