abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70966445
UTRECHT - De Hogeschool Utrecht betaalt 22.500 euro smartengeld en inkomstenderving aan oud-studente Karima K. (32) wegens vermeende intimidatie, discriminatie en verbaal geweld door docent R.

De Marokkaanse zegt door het gedrag van de leraar zodanig psychisch geschaad te zijn dat ze haar baan is kwijtgeraakt en nu van een uitkering moet rondkomen. K. studeerde aan de hogeschool tussen 1997 en 2002, het jaar waarin ze na veel moeite haar diploma kreeg. Naar eigen zeggen ging het vreselijk mis toen ze in 1999 het vak internationale marketing wilde volgen.

Om haar onduidelijke redenen werd ze verbaal aangevallen door docent R. Emotioneel: "Hij maakte me zonder enige aanleiding structureel uit voor viswijf en onderwereldfiguur. Ook bracht hij me in verband met Iran, waar vrouwen onderdrukt worden. Het werd erg persoonlijk." In 2002 constateerde ze dat er is iets mis met haar was. "Ik kreeg heel veel krampachtige pijn, onder meer in mijn rug, en een zware hyperventilatieaanval." De baan als financieel administratief medewerkster moest ze op last van haar therapeut neerleggen.

Haar raadsman, Ivo Laseur, sprak op de zitting van 'een hel' waar K. doorheen is gegaan. "De school had actief moeten optreden. Dat dit niet is gebeurd, is buitengewoon laakbaar." Jacqueline Meyst, advocate van de hogeschool, benadrukt dat met de schikking geenszins schuld of aansprakelijkheid is erkend. Integendeel, de school heeft de laakbaarheid van het gedrag van de leraar altijd betwist.

Bovendien wijst Meyst op tegenstrijdige getuigenverklaringen van Karima's studiegenoten en een gebrek aan bewijs voor het directe verband tussen de intimidatie en Karima's psychische klachten. "Dit is puur een bedrijfseconomische beslissing", maakte Meyst duidelijk. Doorgaan zou grote financiële risico's met zich meebrengen, omdat er dure deskundigen moeten worden ingehuurd.

http://www.telegraaf.nl/b(...)2_mille__.html?p=5,2
pi_70966547
Was ik maar een vrouw, dan verzon ik ook een verhaaltje over ongewenste intimiteiten en kon ik cashen.

Doet me denken aan mijn oude middelbare school. Meisje zei dat ze aangerand was door een leraar. Die man had helemaal niks gedaan en was gewoon een erg toffe docent, maar direct op non actief gesteld en een onderzoek gestart etc. Bleek dus later dat ze alles maar had verzonnen om aandacht te krijgen.

Iedereen gelooft zo'n onschuldig meisje ook direct en de leraar is dan een vieze oude man. Andersom is het een stuk minder erg, lerares met jongen. Zie ook die South Park aflevering die dat goed in beeld brengt.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:29:32 #3
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_70966763
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:24 schreef Sapstengel het volgende:
Was ik maar een vrouw, dan verzon ik ook een verhaaltje over ongewenste intimiteiten en kon ik cashen.

Doet me denken aan mijn oude middelbare school. Meisje zei dat ze aangerand was door een leraar. Die man had helemaal niks gedaan en was gewoon een erg toffe docent, maar direct op non actief gesteld en een onderzoek gestart etc. Bleek dus later dat ze alles maar had verzonnen om aandacht te krijgen.

Iedereen gelooft zo'n onschuldig meisje ook direct en de leraar is dan een vieze oude man. Andersom is het een stuk minder erg, lerares met jongen. Zie ook die South Park aflevering die dat goed in beeld brengt.
Tja, op die manier is het lekker speculeren natuurlijk

Het kan net zo goed zijn dat die docent daadwerkelijk problemen had, dat hij zijn positie echt gebruikte om structureel een bepaalde leerling de grond in te boren en dat de school daar echt niets aan deed. Alsof dat soort situaties nooit voorkomen...

Maar bij Marokkanen zijn we al snel geneigd om te denken dat ze het verzinnen. Zie ook de reacties onder het Telegraaf-bericht die dat goed in beeld brengen
pi_70966799
Toevallig iemand uit Marokko!!!!!!!!
History became legend, legend became myth.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:33:43 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70966931
1 voordeel... Het wordt mooi gekort op d'r uitkering!

He-le-maal doorgeslagen: "Ik kan niet meer werken omdat iemand me voor viswijf heeft uitgemaakt"... Wedden dat ze wel kon werken als ze geen gratis eten en geld kreeg van de Staat?
censuur :O
pi_70966947
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:29 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Maar bij Marokkanen zijn we al snel geneigd om te denken dat ze het verzinnen. Zie ook de reacties onder het Telegraaf-bericht die dat goed in beeld brengen
Idd, telegraaf reacties. ' Ik stem nu heeul PVV hoor! '
pi_70967025
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:34 schreef Muzz_ het volgende:

[..]

Idd, telegraaf reacties. ' Ik stem nu heeul PVV hoor! '
Ik ben geen PVV stemmer. Maar tja, Marokkanen. Het is over het algemeen gewoon kutvolk.
History became legend, legend became myth.
pi_70967095
Sowieso als je kramp en hyperventilatie krijgt omdat iemand viswijf tegen je zegt ben je behoorlijk labiel en moet je je maar melden bij het riagg.
pi_70967175
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:37 schreef Sapstengel het volgende:
Sowieso als je kramp en hyperventilatie krijgt omdat iemand viswijf tegen je zegt ben je behoorlijk labiel en moet je je maar melden bij het riagg.
Leraren horen gewoon altijd objectief te blijven en mensen nooit persoonlijk aan te vallen, zelfs niet om de kleinste dingen. Het is gewoon erg irritant, leraren zijn er om les te geven niet om hun persoonlijke frustraties op je te uiten.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:41:32 #10
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_70967227
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:35 schreef valek het volgende:

[..]

Ik ben geen PVV stemmer. Maar tja, Marokkanen. Het is over het algemeen gewoon kutvolk.
Zo denkt deze bevolkingsgroep eveneens over jouw soort
Schijt aan iedereen
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:42:41 #11
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_70967271
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:33 schreef RemcoDelft het volgende:
1 voordeel... Het wordt mooi gekort op d'r uitkering!

He-le-maal doorgeslagen: "Ik kan niet meer werken omdat iemand me voor viswijf heeft uitgemaakt"... Wedden dat ze wel kon werken als ze geen gratis eten en geld kreeg van de Staat?
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:37 schreef Sapstengel het volgende:
Alsof ze 1 keer viswijf zou zijn genoemd?

Maar het is allemaal erg makkelijk oordelen op basis van 1 artikeltje in de krant...
Géén kloon van tvlxd!
pi_70969813
Beetje vreemd verhaal. Ze had er kennelijk veel last van, maar heeft in 2002 wel haar diploma weten te behalen. Verder is het vreemd dat er pas 7 jaar later een schadevergoeding wordt uitgekeerd. Vanuit de school geredeneerd snap ik trouwens wel de afweging.
  Redactie Frontpage dinsdag 14 juli 2009 @ 16:02:44 #13
145738 superworm
is erbij
pi_70970397
Klinkt als een chronisch geval van aanstelleritis.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_70970631
Dit heeft de rechtbank dus besloten? Wat een stemmingmakerij weer door de telegraaf.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 16:26:46 #15
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_70971325
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:02 schreef superworm het volgende:
Klinkt als een chronisch geval van aanstelleritis.
Het mag dan een overdreven reactie zijn van die studente, maar je weet natuurlijk niet hoe erg het precies was. Ik kan me voorstellen dat structureel de grond in gestampt worden best grote gevolgen kan hebben, vooral van een docent naar een studente. Niet iedereen komt daar even gemakkelijk overheen.
Ze mag echter wel wat meer weerbaarheid en wilskracht ontwikkelen. De hele dag thuis zitten met een uitkering helpt je natuurlijk ook niet vooruit.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 14 juli 2009 @ 16:38:09 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70971763
Ik vind het vreemd dat ze jaren later, pas nadat ze ontslagen is, hiermee naar buiten komt. Waarom heeft ze toendertijd dit niet gemeld bij haar mentor of het schoolbestuur? Nu heeft ze jarenlang gezwegen, straalt op haar eerste baantje en herinnert zich opeens dat dit komt omdat een leraar vroeger op school niet altijd aardig tegen haar was. Ik vind het een vreemd verhaal.

Nog vreemder dat hier aan toegegeven wordt. Je kunt wel beredeneren: dat is goedkoper dan doorprocederen, maar er wordt op deze manier wel een precedent geschapen. En als nog 10 miepjes denk zo te kunnen cashen kost het uiteindelijk veel meer.
The End Times are wild
pi_70971827
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:24 schreef Sapstengel het volgende:

Nice!
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
  dinsdag 14 juli 2009 @ 16:45:53 #18
117098 Hathor
Effe niet
pi_70972042
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:41 schreef Deadre het volgende:

[..]

Zo denkt deze bevolkingsgroep eveneens over jouw soort
Wat doen ze hier nog dan?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 16:46:06 #19
188345 Py
op zich
pi_70972050
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:09 schreef Meh7 het volgende:
Dit heeft de rechtbank dus besloten? Wat een stemmingmakerij weer door de telegraaf.
Nee toch? De school heeft het schikkingsvoorstel geaccepteerd. Dat is geen besluit van de rechtbank.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 16:47:22 #20
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70972091
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:38 schreef LXIV het volgende:
Nog vreemder dat hier aan toegegeven wordt. Je kunt wel beredeneren: dat is goedkoper dan doorprocederen, maar er wordt op deze manier wel een precedent geschapen. En als nog 10 miepjes denk zo te kunnen cashen kost het uiteindelijk veel meer.
Ach, piraten krijgen ook nog steeds geld, en met terroristen wordt ook onderhandeld... Blijkbaar leren we het niet snel.

Offtopic: Geweldig die banner hier boven om een Penguin te trouwen
censuur :O
pi_70973413
Dat moesten wel hele erge beledigingen zijn geweest tijdens dat uurtje per week.
pi_70973818
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:46 schreef Py het volgende:

[..]

Nee toch? De school heeft het schikkingsvoorstel geaccepteerd. Dat is geen besluit van de rechtbank.

Eerste link op Google, het AD is iets duidelijker
quote:
De klachtencommissie van de Hogeschool Utrecht oordeelde dat K. inderdaad verbaal werd geïntimideerd en adviseerde de directie om de leraar een berisping te geven. Ook de commissie gelijke behandeling keek er naar en stelde K in het gelijk.

De school stemde in met een schikking, maar erkent nadrukkelijk geen aansprakelijkheid. Volgens advocaat Jacqueline Meyst-Michiels van de Hogeschool Utrecht ontkent de leraar de aantijgingen. De rapporten van de klachtencommissies worden bovendien bestreden omdat er kritiek is op de zorgvuldigheid van de procedure. ,,Dat we een schikking treffen is omdat we vinden dat verder procederen niet in het belang is van beide partijen. Dat kost al snel twee jaar en dan zouden we het bedrag aan juridische kosten ook kwijt zijn.

De leraar is volgens de advocate overigens wel berispt.
http://www.ad.nl/utrecht/(...)chadevergoeding.html
  Donald Duck held dinsdag 14 juli 2009 @ 17:48:31 #23
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_70974008
Lekker de slachtofferrol weer dus. Jammer dat die school zwichtte en voor een schikking ging.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_70974828
Wat een raar verhaal, ben wel benieuwd naar de kant van die docent.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 18:25:30 #25
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_70975125
Als ze een gewone nederlandse was geweest was ze niet ver gekomen met haar huilie verhaaltje......
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')