abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70966116
Hallo allemaal, ik heb een nogal praktische vraag.
Ik vertrek halverwege augustus voor 4, 5 maand om in San Fransisco te gaan studeren en ben nu bezig met het verzekeren.
Ik heb in Nederland gewoon een ziektekostenverzekering (VGZ) en ik ben daar ook verzekerd in Amerika. De VGZ vergoedt 100% van de kosten NAAR NEDERLANDSE VERHOUDINGEN (!).
Daarnaast heb ik een doorlopende reisverzkering bij de ING. Die dekt echter alleen voor max. 45 dagen aaneensluitend. Daarna kost het 2 euro 10 per dag, wat dus best veel is.

De vraag is dus: Hebben jullie misschien tips waar ik me dáárna kan verzekeren tegen een normaa tarief? Het gaat dus vooral om medische kosten omdat ik maar 100% van de Nederlandse tarieven vergoed krijg terwijl het in Amerika 3 keer zo duur is? Iemand zei de Nationale-Nederlanden maar er moet toch een standaard oplossing zijn? Ik bedoel er zijn veel emnsen die een paar maanden weg gaan.

Het is een beetje een warrig verhaal geworden zie ik, maar in ieder geval bedankt!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:19:31 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70966366
Je hebt niets aan een doorlopende reisverzekering.
Ik weet niet of het tegenwoordig nog kan, maar als je je huidige verzekering in Nederland kan opschorten, ben je veel beter af met alleen een reisverzekering. Lang geleden betaalde ik zo wereldwijd ("behalve in Nederland geldig") minder dan hier aan premie. En ja, dat is duurder dan een gewone reisverzekering.
censuur :O
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:27:02 #3
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_70966656
Vraag bij het international office van de universiteit eens na of zij ook health insurance aanbieden. Ik heb in San Diego gestudeerd via ISEP en via ISEP kon ik ook health insurance afsluiten voor $50 per maand bij een Amerikaanse verzekeraar.

Overigens, als jouw ING reisverzekering voor 2,10 per dag volledig jouw medische kosten dekt is dat niet zo duur hoor.. een maand lang verzekerd zijn in Nederland is duurder. Vraag me echter af of die reisverzekering de beste optie is voor je ziektekosten.

Succes en veel plezier!
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_70966675
Kun je geen werelddekking bij je zorgverzekering van VGZ afsluiten? Dat kon ik voorheen wel bij FBTO en Zilveren Kruis, en nu bij Menzis ben ik standaard wereldwijd kostendekkend verzekerd voor ziektekosten als je een aanvullend pakket hebt (dus niet alleen 100% van Nederlands tarief).

Ik neem aan dat VGZ ook zo'n regeling heeft tegen extra betaling. Dan heb je eigenlijk alleen nog een reisverzekering nodig voor je bagage etc.
pi_70968192
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik weet niet of het tegenwoordig nog kan, maar als je je huidige verzekering in Nederland kan opschorten, ben je veel beter af met alleen een reisverzekering. Lang geleden betaalde ik zo wereldwijd ("behalve in Nederland geldig") minder dan hier aan premie. En ja, dat is duurder dan een gewone reisverzekering.
Het spijt me, ik kan het niet helemaal volgen. Ik heb een reisverzekering dus waarom moet ik die opschorten? Sorry, ik volg het niet helemaal. Misschien was mijn post een beetje onduidelijk.
pi_70968255
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:27 schreef timmeeeh het volgende:
Vraag bij het international office van de universiteit eens na of zij ook health insurance aanbieden. Ik heb in San Diego gestudeerd via ISEP en via ISEP kon ik ook health insurance afsluiten voor $50 per maand bij een Amerikaanse verzekeraar.

Overigens, als jouw ING reisverzekering voor 2,10 per dag volledig jouw medische kosten dekt is dat niet zo duur hoor.. een maand lang verzekerd zijn in Nederland is duurder. Vraag me echter af of die reisverzekering de beste optie is voor je ziektekosten.

Succes en veel plezier!
Die eerste is wel een goed idee inderdaad. We hebben wel een bureau daarvoor.
Maar die reisverzekering a 2, 10 euro per dag. Die knul aan de telefoon zei zelf dat het heel duur was en dat ik het bter ergens anders kon proberen. En het wordt dan niet of/of maar en/en. Dus ik betaal dan EN VGZ en ik betaal 2, 10 per dag aan reisverzekering. Dat wordt dan vrij prijzig toch?
pi_70968335
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:27 schreef jeoff het volgende:
Kun je geen werelddekking bij je zorgverzekering van VGZ afsluiten? Dat kon ik voorheen wel bij FBTO en Zilveren Kruis, en nu bij Menzis ben ik standaard wereldwijd kostendekkend verzekerd voor ziektekosten als je een aanvullend pakket hebt (dus niet alleen 100% van Nederlands tarief).

Ik neem aan dat VGZ ook zo'n regeling heeft tegen extra betaling. Dan heb je eigenlijk alleen nog een reisverzekering nodig voor je bagage etc.
Ja dat vroeg ik ook maar ze vergoeden alleen naar 100% van de Nederlandse osten, heb wel gevraagd of ze uitbreiden maar hij zei dat dat geen nut had en buiten dat, je kunt alleen maar aanvullend verzekeren op 1 Januari, kan dus maar een keer pper jaar en daar heb ik nu niks aan. Maar ben gewoon zo verzekerd als maar mogelijk is bij VGZ. Alleen moet ik dus nog kosten betalen die ik wil dekken met een reisverzekering die wel langer dan 45 dagen aaneensluitend verzekerd.
pi_70968821
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik weet niet of het tegenwoordig nog kan, maar als je je huidige verzekering in Nederland kan opschorten, ben je veel beter af met alleen een reisverzekering.
Je bedoelt neem ik aan de verplichte ziektekostenverzekering in NL opschorten?
Die is dus echt verplicht. Je mag deze pas opzeggen als je langer dan een jaar aaneengesloten uit nederland weggaat, en als ik me niet vergis mag je dan zelfs geen adres in NL aanhouden. Ga je korter dan een jaar weg, dan val je nog steeds onder de verplichting. Als men erachter komt dat je ten onrechte niet verzekerd bent, moet je met terugwerkende kracht de premie betalen, PLUS een boete.
pi_71203271
Sorry voor de lange stile. Maar ik heb het nu als volgt opgelost, denk ik.

Ik heb opgebeld naar mijn universiteit en de situatie uitgelegd zoals in mijn topic titel. Ze hebben gezegd dat ik me OF kan laten bij verzekeren naar de universiteit waar ik naar toega (Hastings in San Fransisco) of dat ik naar Lippmann kan. Die eerste heb ik om informatie gevraagd, de laatste heb ik opgezocht en die bieden een aanvullende verzekering voor ziektekosten (amerikaanse tarieven vergoed) bagage inboedel en aansprakelijkheidsverzekering 100% voor 36 euro per maand. Dus dat bovenop mijn ziektekosten. Lijkt me prima toch?
  woensdag 22 juli 2009 @ 09:29:29 #10
62913 Blik
The one and Only!
pi_71205512
reisverzekering a 2,10 per dag is echt absurd duur.

Ik betaal voor mijn doorlopende reisverzekering (2 personen, wereldwijd) voor 50 euro per jaar. En het kan zelfs goedkoper.
pi_71231802
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 09:29 schreef Blik het volgende:
reisverzekering a 2,10 per dag is echt absurd duur.

Ik betaal voor mijn doorlopende reisverzekering (2 personen, wereldwijd) voor 50 euro per jaar. En het kan zelfs goedkoper.
Ja maar dat is voor een bepaald aantal dagen in het buitenland aaneensluitend. In mijn geval maximaal 45 dagen en ik ga 4, 5 maand. Na die 45 dagen wordt het duurder maar heb nu dus een goedkopere oplossing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')