Het spijt me, ik kan het niet helemaal volgen. Ik heb een reisverzekering dus waarom moet ik die opschorten? Sorry, ik volg het niet helemaal. Misschien was mijn post een beetje onduidelijk.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Je hebt niets aan een doorlopende reisverzekering.
Ik weet niet of het tegenwoordig nog kan, maar als je je huidige verzekering in Nederland kan opschorten, ben je veel beter af met alleen een reisverzekering. Lang geleden betaalde ik zo wereldwijd ("behalve in Nederland geldig") minder dan hier aan premie. En ja, dat is duurder dan een gewone reisverzekering.
Die eerste is wel een goed idee inderdaad. We hebben wel een bureau daarvoor.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:27 schreef timmeeeh het volgende:
Vraag bij het international office van de universiteit eens na of zij ook health insurance aanbieden. Ik heb in San Diego gestudeerd via ISEP en via ISEP kon ik ook health insurance afsluiten voor $50 per maand bij een Amerikaanse verzekeraar.
Overigens, als jouw ING reisverzekering voor 2,10 per dag volledig jouw medische kosten dekt is dat niet zo duur hoor.. een maand lang verzekerd zijn in Nederland is duurder. Vraag me echter af of die reisverzekering de beste optie is voor je ziektekosten.
Succes en veel plezier!
Ja dat vroeg ik ook maar ze vergoeden alleen naar 100% van de Nederlandse osten, heb wel gevraagd of ze uitbreiden maar hij zei dat dat geen nut had en buiten dat, je kunt alleen maar aanvullend verzekeren op 1 Januari, kan dus maar een keer pper jaar en daar heb ik nu niks aan. Maar ben gewoon zo verzekerd als maar mogelijk is bij VGZ. Alleen moet ik dus nog kosten betalen die ik wil dekken met een reisverzekering die wel langer dan 45 dagen aaneensluitend verzekerd.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:27 schreef jeoff het volgende:
Kun je geen werelddekking bij je zorgverzekering van VGZ afsluiten? Dat kon ik voorheen wel bij FBTO en Zilveren Kruis, en nu bij Menzis ben ik standaard wereldwijd kostendekkend verzekerd voor ziektekosten als je een aanvullend pakket hebt (dus niet alleen 100% van Nederlands tarief).
Ik neem aan dat VGZ ook zo'n regeling heeft tegen extra betaling. Dan heb je eigenlijk alleen nog een reisverzekering nodig voor je bagage etc.
Je bedoelt neem ik aan de verplichte ziektekostenverzekering in NL opschorten?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Je hebt niets aan een doorlopende reisverzekering.
Ik weet niet of het tegenwoordig nog kan, maar als je je huidige verzekering in Nederland kan opschorten, ben je veel beter af met alleen een reisverzekering.
Ja maar dat is voor een bepaald aantal dagen in het buitenland aaneensluitend. In mijn geval maximaal 45 dagen en ik ga 4, 5 maand. Na die 45 dagen wordt het duurder maar heb nu dus een goedkopere oplossing.quote:Op woensdag 22 juli 2009 09:29 schreef Blik het volgende:
reisverzekering a 2,10 per dag is echt absurd duur.
Ik betaal voor mijn doorlopende reisverzekering (2 personen, wereldwijd) voor 50 euro per jaar. En het kan zelfs goedkoper.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |