Typisch Lambiek, gewoon niet op de feiten ingaan en weer schizofreen iets erbij halen dat compleet ongerelateerd isquote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:46 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ahja natuurlijk. Wat een bezopen hoeveelheid ambtenaartjes weer.
Check de tijden even van de reacties: Ik was al bezig met mijn vorige reactie voordat jij je feitelijke resultaten ging posten...quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:44 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Geen zin meer om op de feitelijke resultaten van de fouillering in te gaan..?
Als ze dat nodig vinden om mijn veiligheid en die van mijn gezin te garanderen, en daarbij geen uitzonderingen maken (dus ook echt alle huizen doorzoeken) heb ik daar geen probleem mee.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:10 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Moeilijk he lezen?
Ik heb het over preventief dus dat ze even jouw hele straat huis voor huis gaan doorzoeken.
En dat dan 1 keer per maand ofzo. Just in case.
Uhm, als dit 'normaal' is vind ik het fantastisch als er meer preventief gefouilleerd gaat worden.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:49 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Valt me mee. Dit zul je in de meeste grote steden in de wereld vinden wanneer je een metro/bus gaat doorzoeken. Wanneer mensen wonen in 'goedkopere wijken', zul je altijd mensen hebben die zichzelf willen beschermen, en dus een wapen bij zich zullen dragen. Ik vind het eerlijk gezegd nog best meevallen, wanneer je in je achterhoofd houdt de recente onderzoeken over het wapenbezit onder scholieren.
Als ze nou een paar schietwapens hadden aangetroggen en cocaine etc, ok... dan zou ik zien dat je een punt hebt... maar eerlijk gezegd vind ik dit redelijk 'normaal' (niet als in 'wenselijk', maar 'logisch' gezien de omstandigheden)
OMG dit geloof je toch niet...quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:49 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Valt me mee. Dit zul je in de meeste grote steden in de wereld vinden wanneer je een metro/bus gaat doorzoeken. Wanneer mensen wonen in 'goedkopere wijken', zul je altijd mensen hebben die zichzelf willen beschermen, en dus een wapen bij zich zullen dragen. Ik vind het eerlijk gezegd nog best meevallen, wanneer je in je achterhoofd houdt de recente onderzoeken over het wapenbezit onder scholieren.
Als ze nou een paar schietwapens hadden aangetroggen en cocaine etc, ok... dan zou ik zien dat je een punt hebt... maar eerlijk gezegd vind ik dit redelijk 'normaal' (niet als in 'wenselijk', maar 'logisch' gezien de omstandigheden)
-weg-quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:20 schreef Salvad0R het volgende:
Iedereen die pro-preventieve fouillering is moeten ze eens preventief ruimen. Ter voorkoming van een totalitair regime.
Dit dus :quote:
Voeg HugoDwaas ook maar aan het lijstje toe van domme schapen die denken met geweld en onderdrukking een totalitair regime te voorkomen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:23 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Toch grappig hoe de mensen die zo tegen zijn de mensen zijn die superagressief zijn.
Lambiekje vindt politiemensen Gestapo EN untermenschen () en wil ze slaan, Salvad0R wil mensen met een andere mening simpelweg ruimen om te voorkomen dat er een totalitair regime komt, want dat zou wel eens tot gevolg kunnen hebben dat er mensen geruimd gaan wor....uh... oh, wacht, wat klopt hier niet in die gedachtengang ?
Ze volgen het klassieke patroon van de 'bevrijder' die niet doorheeft dat hij inmiddels zelf veranderd is in exact hetgene waar hij zo tegen was.
quote:-weg-
Leuk hoe dat altijd gaat.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:57 schreef Yi-Long het volgende:
De 'gewone' man gaat juist wapens bij zich dragen uit bescherming, omdat de politie juist geen fuck doet tegen het asociale criminele overlast gevende tuig.
Nogmaals, welk gedeelte van het resultaat begreep je niet ?quote:vandaar ook dat de politie nu makkelijk probeert te scoren door op een doordeweekse dag de gewone man te fouilleren, ipv op een echt risico-tijdstip in een risicobuurt de criminele etters aan te pakken en te fouilleren.
Jij bent net zo'n dwaas als Lambiek.quote:Als ik daar in die buurt zou wonen zou ik wellicht ook een pistool bij me hebben wanneer ik naar buiten zou gaa, als ik me niet veilig voel.
Wanneer justitie al jarenlang verzuimt om de criminaliteit aan te pakken, is het logisch dat mensen zelf maatregelen nemen om bescherming mee te nemen als ze naar buiten gaan. je kunt wel doen alsof dat heel vreemd is, maar dat gebeurt al duizenden jaren en is gewoon een normale menselijke reactie op de situatie waarin men zich bevindt.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:54 schreef _Led_ het volgende:
Fenomenaal
"Ik wil niet dat ze preventief fouilleren, ik doe toch niks ? En iedereen heeft wapens bij zich, da's toch normaal ?"
Als de politie wat doet sta je te stampvoeten dat het Gestapo is, als ze door de politiek aan handen en voeten gebonden worden wil je ze op hun bek slaan en zijn ze lui.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:59 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Wanneer justitie al jarenlang verzuimt om de criminaliteit aan te pakken, is het logisch dat mensen zelf maatregelen nemen om bescherming mee te nemen als ze naar buiten gaan. je kunt wel doen alsof dat heel vreemd is, maar dat gebeurt al duizenden jaren en is gewoon een normale menselijke reactie op de situatie waarin men zich bevindt.
Wanneer de politie wel zijn taken goed zou uitvoeren, en iedereen zich dus gewoon veilig zou voelen, zou je zien dat minder mensen het nodig vinden om bescherming mee te nemen naar buiten. Het is allemaal heel logisch.
Zoals ik nu al 2-3x eerder heb aangegeven, 'treden ze nu op' op de verkeerde plek en tijdstip, en dus treden ze op tegen de verkeerde mensen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:59 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Leuk hoe dat altijd gaat.
Treedt de politie op dan is het Gestapo, doen ze niks dan zijn ze lui
[..]
Nogmaals, ik begrijp het resultaat helemaal. Ik zei dat ik het erg mee vind vallen gezien de onderzoeken naar wapenbezit onder bijvoorbeeld scholieren.quote:Nogmaals, welk gedeelte van het resultaat begreep je niet ?
10 messen, 2 messen in de tam, boksbeugel, verdovende middelen ?
[..]
Ik heb geen strafblad, veroorzaak geen overlast, ben beleefd en respectvol naar anderen, maar wanneer iemand mij aanvalt ben ik zelf verantwoordleijk voor mijn veiligheid, aangezien de politie het te druk heeft met 'belangrijkere' zaken zoals bonnen schrijven...quote:Jij bent net zo'n dwaas als Lambiek.
Mensen als jij zijn exact de reden waarom dit soort acties nodig zijn.
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:59 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Leuk hoe dat altijd gaat.
Treedt de politie op dan is het Gestapo, doen ze niks dan zijn ze lui
[..]
Nogmaals, welk gedeelte van het resultaat begreep je niet ?
10 messen, nog 2 achtergelaten messen in de tram, boksbeugel, verdovende middelen ?
Poeh, wel fijn om te weten dat dit de gewone mensen waren !
[..]
Jij bent net zo'n dwaas als Lambiek.
Mensen als jij zijn exact de reden waarom dit soort acties nodig zijn.
Waar staat dat ik ze op hun bek wil slaan!? Ga je nu zaken verzinnen? Ik ben trouwens sowieso steeds voor een veel hardere aanpak van criminelen en tuig etc, en pleit al jaren voor meer mogelijkheden voor de politie om dat tuig keihard aan te pakken. Maar zoals je nu ziet wordt hier alleen de normale man mee gepakt, en zullen d eetters hier verder weinig van merken.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:01 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Als de politie wat doet sta je te stampvoeten dat het Gestapo is, als ze door de politiek aan handen en voeten gebonden worden wil je ze op hun bek slaan en zijn ze lui.
Ik zou me kapot schamen als ik bij de NLse politie zou zitten.quote:Wat doe jij trouwens voor de samenleving ?
Waarom ga je niet bij de politie, de wereld wat beter maken ?
Hmmm.... als ik grondig gefouilleerd zou worden door een knappe jonge agente, dan werk ik wel mee hoor. Zou daarna zelfs wel happy zijn!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:45 schreef Lambiekje het volgende:
het gaat niet specifiek over het fouilleren. Het gaat me er om dat die trut het bestempeld als mensen zijn er happy onder?!
Doe het nou niet. Agenten zijn net lichtgetinte medelanders (als het dat al niet zijn!), voor je het weet bellen ze hun vriendjes en dan ben je toch ernstig in het nadeel als je in je eentje gaat lopen dwarsdoen.quote:Kom nou gauw. Ik krijg alleen meer en meer zin om agenten SNOEIHARD in het gezicht stompen. Walgelijke onwaardige untermenschen zijn het.
Is het vreemd als ik naar aanleiding van de resultaten vind dat ze een prima plek en tijd gekozen hebben ?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:03 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zoals ik nu al 2-3x eerder heb aangegeven, 'treden ze nu op' op de verkeerde plek en tijdstip, en dus treden ze op tegen de verkeerde mensen.
En je vind dat dat acceptabel is ?quote:Nogmaals, ik begrijp het resultaat helemaal. Ik zei dat ik het erg mee vind vallen gezien de onderzoeken naar wapenbezit onder bijvoorbeeld scholieren.
Typische burgerlullen nonsens.quote:Ik heb geen strafblad, veroorzaak geen overlast, ben beleefd en respectvol naar anderen, maar wanneer iemand mij aanvalt ben ik zelf verantwoordleijk voor mijn veiligheid, aangezien de politie het te druk heeft met 'belangrijkere' zaken zoals bonnen schrijven...
Als er meer mensen zoals jij waren voelden een hoop meer mensen zich onveilig.quote:Als er meer mensen zoals ik waren, had je minder criminaliteit.
Inderdaad, ze hebben enkel de normale man ermee gepakt DIE MET DRUGS EN MESSEN OP ZAK IN DE TRAM ZATquote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:06 schreef Yi-Long het volgende:
k ben trouwens sowieso steeds voor een veel hardere aanpak van criminelen en tuig etc, en pleit al jaren voor meer mogelijkheden voor de politie om dat tuig keihard aan te pakken. Maar zoals je nu ziet wordt hier alleen de normale man mee gepakt, en zullen d eetters hier verder weinig van merken.
Ik heb het even aangepast voor je.quote:En als de politie iets doet, dan moeten ze dat goed doen, gericht op de juiste personen, ipv willekeurig mensen die met drugs en slagersmessen en boksbeugels lopen fouilleren midden op de dag.
Komt omdat je niet nadenkt.quote:Ik zou me kapot schamen als ik bij de NLse politie zou zitten.
Gezien recente onderzoeken over wapenbezit onder jonge nederlanders vind ik de opbrengst niet heel bijzonder. Drugs is sowieso al vrij ingeburgerd in dit land, dus ook dat vind ik niet zo shockerend.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:10 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Is het vreemd als ik naar aanleiding van de resultaten vind dat ze een prima plek en tijd gekozen hebben ?
12 messen, boksbeugel en drugs lijkt me een redelijk resultaat.
[..]
Ik zeg niet dat het wenselijk is, en liever ook niet acceptabel, maar gezien de maatschappij waarin wij leven, en dan vooral in een stad als Den Haag, is het niet vreemd dat mensen bescherming bij zich dragen. Sterker nog, dat vind ik vrij 'normaal'. Zelfbescherming zit in onze genen, en wanneer mensen zich onveilig voelen, dan nemen ze toch maatregelen. Tuurlijk is dat 'eng' wanneer mensen messen bij zich hebben, maar je moet ook beseffen dat het ook 'normaal' is.quote:En je vind dat dat acceptabel is ?
Jij hebt zoiets van "Och, 12 messen en een boksbeugel in de tram is normaal" ?
Jij wilt beweren dat de primaire taak van de politie nog steeds onze veiligheid is, en de aanpak van asocialen en criminelen die voor overlast zorgen!? Van mij mag je dat best geloven, maar je hoort steeds meer agenten erover klagen dat ze zelf dat gevoel al heel lang niet meer hebben.quote:Typische burgerlullen nonsens.
De verkeerspolitie is een compleet andere afdeling en heeft hier niets mee te maken, net als de dienst parkeerbeheer en de waterpolitie. Op AL die vlakken moet gecontroleerd worden, zo simpel is het.
Jij promoot eigenrichting en wapenbezit en denkt dat dat een oplossing is in plaats van het probleem.
[..]
Ik geloof niet dat er ooit mensen zijn geweest die zich bij mij onveilig hebben gevoelt, tenzij me aanvielen ofzo...quote:Als er meer mensen zoals jij waren voelden een hoop meer mensen zich onveilig.
Als je geen problemen hebt met mensen die wapens dragen kan ik me voorstellen dat preventief fouilleren niet zinnig overkomt.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:19 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Gezien recente onderzoeken over wapenbezit onder jonge nederlanders vind ik de opbrengst niet heel bijzonder. Drugs is sowieso al vrij ingeburgerd in dit land, dus ook dat vind ik niet zo shockerend.
Iemand die een mes bij zich draagt is niet bij voorbaar een crimineel. Iemand die softdrugs bij zich heeft is niet bij voorbaat een overlast-gevende criminele verslaafde.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:17 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Inderdaad, ze hebben enkel de normale man ermee gepakt DIE MET DRUGS EN MESSEN OP ZAK IN DE TRAM ZAT
Ze hebben een idioot met een boksbeugel opgepakt. fantastisch werk hoor, maar zoals ik al zei, zul je dat soort idioten altijd wel aantreffen. Dan kun je op ieder moment van de dag op iedere plek in NL wel preventief gaan fouilleren, en dan zul je altijd wel dit soort resultaten hebben waarmee ze het kunnen goedpraten. Pak je hier het echte tuig mee aan? Ik denk het niet.quote:Ik heb het even aangepast voor je.
[..]
Ik zeg nergens dat ze maar willekeurig geweld moeten gebruiken tegen die etters, of zich als Dirty Harry moeten gedragen. Ik pleit gewoon voor een fatsoenlijke harde aanpak qua straffen (veel hogere boetes, celstraffen, straatverboden, etc). Meer niet.quote:Komt omdat je niet nadenkt.
De politie is in nederland aan de wet gebonden, zo simpel is het.
Ze kunnen dus niet - zoals veel pleebeejers graag zouden willen - zomaar even een Marokkaan van een scooter aftrekken en op z'n bek slaan tot ie toegeeft dat ie een pakje peuken heeft gestolen in 2001.
Kortom, ze staan vaak machteloos ook al zouden ze anders willen, want we zijn nog steeds afhankelijk van de nederlandse wet en het rechtssysteem.
Het mooie is dat als die agenten wel eens iets verder gaan om iemand aan / op te pakkken, diezelfde pleebeejers als jij en salvador er als de kippen bij zijn om te roepen dat het NSB'ers zijn, ze op macht geilen en roep het maar.
Kortom, als agent ben je dubbel gefuckt - je kunt je werk nooit goed doen zoals je wilt, en er zijn altijd lowlifes als jij die het hen nog persoonlijk kwalijk nemen ook.
Taak van de Rechters in combinatie met de overheid (oh verrek.. weer wetten waar we ons aan moeten houden) en duidelijk niet van de politie.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:26 schreef Yi-Long het volgende:
Ik pleit gewoon voor een fatsoenlijke harde aanpak qua straffen (veel hogere boetes, celstraffen, straatverboden, etc). Meer niet.
Het HOORT ook niet normaal te zijn, maar omdat de overheid, en daarmee justitie, haar verantwoordelijkheden niet neemt inzake de openbare veiligheid, voelen veel mensen zich onveilig op straat, en nemen daarvoor zelf maatregelen, wegens een gebrek aan vertrouwen in de politie. Dat is vrij logisch.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:24 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Als je geen problemen hebt met mensen die wapens dragen kan ik me voorstellen dat preventief fouilleren niet zinnig overkomt.
Maar wapens zijn nogal verboden, en zijn de grootste doodsoorzaak bij vechtpartijen waarbij wapens gebruikt worden
Kortom, je kunt wel zeggen dat jij het normaal vindt, maar die hele foulleringen zijn er nou juist omdat het NIET normaal hoort te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |