abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:39:24 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_70959321
quote:
Tram 11 stopt. De mensen die uit willen stappen, stuiten op een batterij aan een politie op het perron. "Wat is hier aan de hand" zie je ze denken. Voorzichtig stapt men uit. Er blijkt vanavond preventief gefouilleerd te worden. "Iedereen komt aan de beurt" legt een van de agenten uit. Mensen zijn verbaasd, maar gelukkig heeft vrijwel niemand problemen met de actie. Vrijwel iedereen verlaat opgewekt het perron nadat ze zijn gefouilleerd. De mensen die 'moeilijk' doen zijn deze avond op één hand te tellen.

Vanavond mocht ik een kijkje nemen bij het preventief fouilleren op Station Holland Spoor. Allereerst om 17.00 de briefing op bureau Hoefkade. Daar trof ik ruim 40 (!!) agenten die ter voorbereiding op de actie alle feiten nog eens doornemen zodat voor iedereen duidelijk is wat de bedoeling is, waarom er preventief gefouilleerd wordt en welke bevoegdheden men tijdens zo'n avond heeft. Daarna werd het perron omgebouwd tot fouilleer gebied. Tegen zessen stond alles op zijn plaats en werden de eerste reizigers uit tram 11 gefouilleerd. Alle reizigers worden gefouilleerd en alle lege trams gecontroleerd.

bron
Is die Lobke wel tof in haar hoofd. Gehersenspoelde PvdA-slet.

Naast de Pand Brigade zijn er dus ook al gestapo-activiteiten. 1937/38 tijden herleven.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 14 juli 2009 @ 10:41:13 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_70959368
Grappig, maar moet er niet een aanleiding zijn voor preventief fouilleren??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_70959372
Ja dus? Preventief fouillieren is niets nieuws aan, en imho in bepaalde gebeiden of tijdens bepaalde gebeurtenissen ook helemaal niet verkeerd.
pi_70959381
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:41 schreef Netsplitter het volgende:
Grappig, maar moet er niet een aanleiding zijn voor preventief fouilleren??
Kan volgens mij gewoon door burgemeester een bepaald gebied worden aangewezen waar het gebeurt
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:42:01 #5
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_70959383
Dit gebeurt al een poosje hoor...En ik vind t een prima actie
Ik ben van pindavlees
pi_70959406
Is dat nou echt nodig? Steeksproefgewijs fouilleren vind ik prima maar mensen massaal op gaan houden op weg naar hun bestemming....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_70959424
Prima actie, zeker op holland spoor gebeurt het vaker. Als je ziet soms hoeveel wapens, drugs of mensen die nog moeten zitten gevonden worden
pi_70959442
A_A kunnen jullie het slot op BNW niet eens wat beter dichtdoen?
Steeds vaker dit soort topics in NWS of GC
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:45:30 #9
52357 Lambiekje
pi_70959474
het gaat niet specifiek over het fouilleren. Het gaat me er om dat die trut het bestempeld als mensen zijn er happy onder?!

Kom nou gauw. Ik krijg alleen meer en meer zin om agenten SNOEIHARD in het gezicht stompen. Walgelijke onwaardige untermenschen zijn het.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_70959475
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:44 schreef Loveless85 het volgende:
A_A kunnen jullie het slot op BNW niet eens wat beter dichtdoen?
Steeds vaker dit soort topics in NWS of GC
Lambiekje wil serieus genomen worden en laat zich niet langer demoniseren.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:46:22 #11
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_70959501
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Is dat nou echt nodig? Steeksproefgewijs fouilleren vind ik prima maar mensen massaal op gaan houden op weg naar hun bestemming....
lekker, mis je met een beetje pech je aansluiting doordat ze zonodig aan iedereen moeten zitten
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:46:49 #12
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_70959513
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:45 schreef Lambiekje het volgende:
het gaat niet specifiek over het fouilleren. Het gaat me er om dat die trut het bestempeld als mensen zijn er happy onder?!

Kom nou gauw. Ik krijg alleen meer en meer zin om agenten SNOEIHARD in het gezicht stompen. Walgelijke onwaardige untermenschen zijn het.
Ik zou t ook prima vinden als ze me zouden fouilleren. Nix te verbergen hier
Ik ben van pindavlees
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 14 juli 2009 @ 10:49:11 #13
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_70959585
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:46 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar m'n connectie missen door een stel idioten trek ik minder.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:49:49 #14
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_70959603
Razzia.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:50:07 #15
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_70959606
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:49 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar m'n connectie missen door een stel idioten trek ik minder.
Ach, dan neem ik de volgende wel.
Ik ben van pindavlees
pi_70959610
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:45 schreef Lambiekje het volgende:

Want?
Uiteindelijk word de maatschappij er veiliger onder. Klinkt cliche maar het is wel zo. Je zou ervan schrikken als je wist hoeveel mensen in sommige gebieden van bv. Den Haag of Rotterdam met wapens op zak lopen. Dan mis ik liever mn trein en word ik 'voor niets' gefouilleerd dan dat je een keer verkeerd kijkt naar iemand, en die persoon je meteen neersteekt. Zal niet de eerste keer zijn.

En dat jouw pindabreintje het dan niet aankan om te bedenken dat die agenten dat niet doen om jou je aansluiting te laten missen of eens bij dat lekkere chickie te kijken of ze een pocket rocket in dr handtasje heeft dat zegt al genoeg
pi_70959629
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:46 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Wat een kutreden is dat. Je moet als vrij burger juist wel de mogelijkheid hebben iets te kunnen verbergen, ongeacht of je dat doet of niet. De overheid hoeft niet alles te weten, dan kan juist heel gevaarlijk zijn.
Ceterum censeo Carthaginem delendam esse
pi_70959671
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:46 schreef Mirjam het volgende:

[..]

lekker, mis je met een beetje pech je aansluiting doordat ze zonodig aan iedereen moeten zitten
Ben je zo dom of doe je maar alsof? Ik hoop het laatste
pi_70959707
Ben je wel eens een paar jaar geleden op Den Haag HS geweest (en dan vooral wat later op de avond)? Schietpartijen waren daar aan de orde van de dag. Het is nu stukken beter/ veiliger.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:55:10 #20
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_70959744
Is allemaal leuk en aardig maar, ik ben een boer uit het noorden en heb altijd een zakmes op zak. Wat dan?
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:55:56 #21
52357 Lambiekje
pi_70959768
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:50 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Want?
Uiteindelijk word de maatschappij er veiliger onder. Klinkt cliche maar het is wel zo. Je zou ervan schrikken als je wist hoeveel mensen in sommige gebieden van bv. Den Haag of Rotterdam met wapens op zak lopen. Dan mis ik liever mn trein en word ik 'voor niets' gefouilleerd dan dat je een keer verkeerd kijkt naar iemand, en die persoon je meteen neersteekt. Zal niet de eerste keer zijn.

En dat jouw pindabreintje het dan niet aankan om te bedenken dat die agenten dat niet doen om jou je aansluiting te laten missen of eens bij dat lekkere chickie te kijken of ze een pocket rocket in dr handtasje heeft dat zegt al genoeg
Agenten doen het omdat ze macht hebben en daarnaast het is dwingeland van bovenaf.
Kijk naar Das Experiment.

Dit wat er nu gebeurd heeft ALLE trekken van 1937/1938. Gewoon wat willekeurig fouilleren. Zodat mensen het gewoon gaan vinden.

Ziet dan niemand dat het een Politiestaat wordt?
pi_70959789
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:56:52 #23
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_70959798
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:50 schreef Metalex het volgende:

[..]

Wat een kutreden is dat. Je moet als vrij burger juist wel de mogelijkheid hebben iets te kunnen verbergen, ongeacht of je dat doet of niet. De overheid hoeft niet alles te weten, dan kan juist heel gevaarlijk zijn.
Ik vind niet dat je als vrij burger het recht moet hebben om wapens te verbergen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben net zo tegen (en bang voor) een politiestaat als de TS, maar er zijn goede uitzonderingen te bedenken. Preventief fouilleren om zo wapens van straat te krijgen krijgt mijn goedkeuring wel, zeker zoals deze acties in de wet geregeld zijn..

Het zou imho te ver gaan als de politie altijd de bevoegdheid heeft om willekeurige mensen te fouilleren.
Echte diehards gebruiken postduiven
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:57:27 #24
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_70959817
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:55 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Agenten doen het omdat ze macht hebben en daarnaast het is dwingeland van bovenaf.
Kijk naar Das Experiment.

Dit wat er nu gebeurd heeft ALLE trekken van 1937/1938. Gewoon wat willekeurig fouilleren. Zodat mensen het gewoon gaan vinden.

Ziet dan niemand dat het een Politiestaat wordt?
En daar sla je de plank mis. Er wordt niet willekeurig gefouilleerd
Echte diehards gebruiken postduiven
  dinsdag 14 juli 2009 @ 11:01:03 #25
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_70959922
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:39 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Is die Lobke wel tof in haar hoofd. Gehersenspoelde PvdA-slet.

Naast de Pand Brigade zijn er dus ook al gestapo-activiteiten. 1937/38 tijden herleven.

en maar roepen dat "de politie eens boeven moet gaan vangen !" als je geflitst bent of er weer iemand is neergestoken tijdens het uitgaan
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')