abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 juli 2009 @ 09:24:40 #1
100623 The_Mich
Vakmanschap door meesterschap!
pi_70957747
De titel zegt eigenlijk al voldoende...
Heb een jaar geleden een hypotheek afgesloten voor ca. ¤250.000,-
Hiervoor heb ik zelf een huis gebouwd incl. aankoop van de grond...

Nu zijn we met de afbouw bezig en denk ik zo'n ¤ 20.000-¤ 25.000 over te houden uit mijn
depot....
Wat zijn eigenlijk de mogelijkheden wat hier mee te doen is: aflossen, uit laten betalen, teruggeven??

Graag zou ik van jullie willen weten wat het 'beste' is en wat wellicht fiscaal nog interessant is...
When I was praying to myself, I suddenly realised: I am God!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 09:26:40 #2
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_70957791
Terug Vind bouwdePot
* I intend to live forever, so far so good! *
  dinsdag 14 juli 2009 @ 09:26:45 #3
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_70957795
Je betaalt er rente over. Het verstandigste is m.i. dus aflossen.
De rente is niet aftrekbaar als je het bv op je spaarrekening zet of er een auto van koopt.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 09:44:37 #4
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_70958164
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 09:26 schreef _Flash_ het volgende:
Je betaalt er rente over. Het verstandigste is m.i. dus aflossen.
De rente is niet aftrekbaar als je het bv op je spaarrekening zet of er een auto van koopt.
Dit dus.

Kijk alleen wel of je boetevrij kunt aflossen anders is het misschien niet de beste optie.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_70958211
Van een bouwdepot mag je maximaal 2000 euro onverantwoord uit geven.
dit houd in:

het volledige bouwdepot moet je steeds bonnen inleveren om je geld te ontvangen cq bonnen bewaren om aan te tonen dat je het hebt gebruikt voor je woning.
als je geen bonnen inlevert/bewaard dan ziet de belasting dienst dit als inkomen en betaal je dus weer heel veel belasting al het geld wat je niet in de woning steekt is ook niet belasting aftrekbaar
dus mag je van je hypotheek in eens nog maar 225.000 op geven als hypotheek schuld kan je toch al snel een 80 euro per maand minder opleveren aan belasting terug gave.

en btw je krijgt van de bank het geld ook niet in handen die boeken het na een jaar automatische als aflossing van je hypotheek af. (tenzij je kunt aangeven dat de verbouwing langer duurd)
pi_70958350
DRUGS
kaasboer
  dinsdag 14 juli 2009 @ 09:54:19 #7
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_70958372
Een hypotheek als inkomsten zien? Wat een onzin ictstadskanaal.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_70958566
hoezo onzin????
kijk maar bij onze vrienden van de belasingdienst:

"al het geld wat u niet gebruikt voor onroerend goed zaken vanuit een bouwdepot. word belast als zijnde inkomen cq eigen vermogen."

Heb het net zelf bij de hand gehad had namelijk 3000 euro over uit het bouw depot.
en tevens krijg je van de bank ook niet meer dan 2500 euro zonder bonnen.
pi_70958608
Ik houd ook nog wel ongeveer 10.000 euro over van mijn bouwdepot. Dat is niet te veel om boetevrij af te lossen, dus ik denk dat ik dat ook maar ga doen.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  Moderator dinsdag 14 juli 2009 @ 10:08:50 #10
5428 crew  miss_sly
pi_70958661
Ik denk ook dat je niet heel veel keus hebt, maar daarvoor moet je even de papieren doorlezen die je hebt ondertekend. Daar staat ws heel netjes in wat je max zonder bonnen kunt laten uitbetalen en dat de rest afgelost wordt op de hypotheek.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_70958718
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:03 schreef ictstadskanaal het volgende:
hoezo onzin????

"al het geld wat u niet gebruikt voor onroerend goed zaken vanuit een bouwdepot. word belast als zijnde inkomen cq eigen vermogen."
Bron? (het is werkelijk waar grote onzin dat dit als inkomen belast zou worden)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_70958779
bron website Belasting dienst en tevens papieren bank (rabobank)
pi_70958782
Heb je foto's en waar staat je huis ?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:14:44 #14
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_70958794
quote:
hoezo onzin????
Geloof er niks van. Een lening kan nooit inkomen zijn.
Heb je een bron?
pi_70958814
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:14 schreef ictstadskanaal het volgende:
bron website Belasting dienst en tevens papieren bank (rabobank)
Geef maar een linkje......
pi_70959470
quote:
hoezo onzin????

...
Inderdaad, je reinste onzin. Zal wel een klok-klepel verhaal zijn..
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:47:22 #17
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_70959527
Heh ja... laten we ons in de schulden steken, want dan krijgen we belasting terug...
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Moderator dinsdag 14 juli 2009 @ 11:09:01 #18
5428 crew  miss_sly
pi_70960133
Waarschijnlijk bedoelt hij dat je geen HRA hebt over dit gedeelte, omdat je het niet hebt gebruikt voor onroerend goed, hetgeen een voorwaarde is voor HRA, toch?
pi_70960287
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:09 schreef miss_sly het volgende:
Waarschijnlijk bedoelt hij dat je geen HRA hebt over dit gedeelte, omdat je het niet hebt gebruikt voor onroerend goed, hetgeen een voorwaarde is voor HRA, toch?
Dat zou zomaar kunnen, maar dan gebruikt hij hele vreemde bewoordingen om dat duidelijk te maken. (naast dat hij met een quote komt die niet eens bestaat)
  Moderator dinsdag 14 juli 2009 @ 11:17:35 #20
5428 crew  miss_sly
pi_70960364
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:14 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat zou zomaar kunnen, maar dan gebruikt hij hele vreemde bewoordingen om dat duidelijk te maken. (naast dat hij met een quote komt die niet eens bestaat)
Dat die quote niet bestaat, was me al meteen duidelijk: "....als zijnde...." staat echt niet op de site van de Belastingdienst

Klok-klepel verhaal, lijkt me.

Overigens, het bestge advies voor TS lijkt me nog steeds eens zijn papieren door te lezen om te zien wat zijn hypotheekverstrekker hierover heeft vastgelegd.
pi_70960588
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat die quote niet bestaat, was me al meteen duidelijk: "....als zijnde...." staat echt niet op de site van de Belastingdienst
..
En dan hebben we het nog niet eens over het foutieve gebruik van "c.q." (wat "in dat geval" betekent, en niet "en/of"), en het foutief gebruik van de fiscale en bedrijfseconomische term "eigen vermogen".

Mensen die zelf quotes verzinnen
  dinsdag 14 juli 2009 @ 11:36:13 #22
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_70960954
Mwah, de betekenis van casu quo moet je meer zoeken in "danwel" of "respectievelijk".

Ik denk dat ictstadskanaal zich nu rot aan het zoeken is naar een nietbestaande klepel en we hem niet meer terugzien in dit topic
pi_70961304
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:36 schreef _Flash_ het volgende:
Mwah, de betekenis van casu quo moet je meer zoeken in "danwel" of "respectievelijk".

Ik denk dat ictstadskanaal zich nu rot aan het zoeken is naar een nietbestaande klepel en we hem niet meer terugzien in dit topic
Volgens Van Dale:
ca·su quo [kaazuukwoo] bw als dat het geval is; om precies te zijn, afgek c.q.

Volgens Genootschap Onze Taal:
quote:
C.q. staat voor casu quo, wat in een letterlijke vertaling uit het Latijn 'in welk geval' betekent. In modern Nederlands zouden we zeggen: 'als dat geval zich voordoet'. Bij het gebruik van c.q.wordt er dus van uitgegaan dat in een eerder stadium een keuze is bepaald. C.q. geeft bovendien een volgorde aan: pas als het ene niet mogelijk is, gebeurt het andere. Als ergens staat 'A c.q. B wordt aansprakelijk geacht voor ...', betekent dit: 'A of – voor het geval dat A niet aan de orde is – B wordt aansprakelijk geacht voor ...'

In de volgende zinnen wordt c.q. ten onrechte gebruikt (het juiste alternatief staat er tussen haakjes achter).

Wilt u de grote c.q. de kleine fles? (of, dan wel)
Zij hield van sterke drank c.q. jenever. (vooral van)
Hij handelde in Lada's en Mazda's, die hij via Groningen c.q. Rotterdam betrok. (respectievelijk)
De afkorting is goed gebruikt in:

De directeur c.q. de secretaris kan het contract ondertekenen.
Dit zouden we kunnen herschrijven tot:

De directeur of — als de directeur afwezig is — de secretaris kan het contract ondertekenen.
Meestal wordt het fout gebruikt. En meestal alleen door mensen die interessant willen doen (maar dus hard falen). Altijd oppassen als iemand "c.q." gebruikt, de kans is groot dat je te maken hebt met een poser!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:19:49 #24
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_70968666
Dan zijn we het daar over eens
pi_70969251
de quote komt letterlijk van de belasting dient welke ik in een brief het ontvangen dus niet zo zeiken over fouten die ik zou maken.

Komt dus wel degelijk van hun vandaan en niet van mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')