abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:36:57 #51
211797 Esses
Splendide mendax
pi_70983693
Dit is mijn laatste poging... echt
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:16 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Lol. Je bedoelt hier dat ze hem nog het hand boven het hoofd hielden. Hij had al andere dingen waarmee een normale soldaat niet zou wegkomen. Ja, de coke is nooit "officieel" bevestigd. Wat niet wil zeggen dat het niet bevesitgd zou zijn overigens. Gewoon niet "officieel"
Nee, er was gewoon geen bewijs. Als een opstappend trainer iets zegt betekend dat geen zak. Als je pa zegt dat je hem genaait hebt, en jijvan niet. Wat is dan de waarheid? Juist voordeel schutter.
quote:

[..]

Hij is niet in dienst als soldaat. Ja, hij heeft een rang als sergeant. Hij is gewoon een ringennicht. Als zeg Heineken 'm meer betaald zou hij als brouwer naar de Olypische spelen gaan.
Droef. Soldaat is ook een rang. Hij was in dienst als MILITAIR JA ALS MILITAIR. Hij is niet gewoon een ringennicht, nee hij is een MILITAIR. Hij was een administratief sergeant op het opleidingscentrum van de Genie, ja hij vervulde ook gewone defensietaken! Heeft ook leren schieten! Heeft de hele KMS doorlopen!
quote:

HIJ HEEFT NIETS MET HET LEGER
Loonstrook, pak, werk en opleiding nee niets...
quote:

Wat is daar zo moeilijk aan? Hij staat buiten dat wereldje en ziet zich niet als voorbeeld. Dat issie ook niet trouwens. Hij was een voorbeeld voor eventueele recruten. Als de idioot binnen is krijgt ie wel een andere sergeant.
Hij staat midden in het wereldje, hij was admeur bij de school genie! Dus dan krijgt hij ook mensen die al binnen zijn bij hem aanwezig, die hem met rang aanspreken, die hem netjes moeten behandelen, die net als hij onder het MILITAIR TUCHTRECHT en het MILITAIR STRAFRECHT vallen.
quote:

Dat je als leger dan later toch iets ziet waardoor ie ontslagen moet worden swa. ietwat laat maar dat zijn we wel gewend inmiddels hier met die pokke zooi die we nu hebben.
Welke pokke zooi?
quote:

Vroeger .. toen we nog dienstplichtigen hadden die de tank olymipcs wonnen van beroeps canadezen/amerikanen enzo ...
En nu profileert nederland zichniet? nederland die alle landen opleid in SEARCH voor IEDs? Sorry hoor, maar je loopt achter.
quote:

Maar goed , ik dwaal wat af. Sinds de dienstplicht weg is is ons leger achteruitgegaan.
Kwaliteit is er in gekomen, kwantiteit eruit. Prima.
quote:

Dat gezeur over zijn onderofficier zijn, elk bedrijf ziet kader (welk level ook) als voorbeeld voor personeel.

Zijn voorbeeld als top-sporter overstijgt wel het in de marge gebruiken van coke. Hij kon er blijkbaar goed mee leven verder.
Maar ook hij had verantwoordelijkheden die levens kunnen kosten, als we aangevallen worden is ook hij zijn ringen baantje kwijt en moet met zijn wapen nederland in. Hij kan ook op uitzending. Er is genoeg te noemen. Maar ok, daar ben je blind voor.
quote:

Overigens, ik ben het er wel mee eens dat een soldaat ontslagen wordt door dope. Als ze strak staan kunnen er gekke dingen gebeuren als ze een geladen wapen in bezit hebben.

*teveel getypt tussen het bakken door, ik post en zoek het maar uit*
Ok..Maar goed dat van Gelder nooit schietmomenten heeft en dergelijke. Maar laat dat maar...
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:37:54 #52
211797 Esses
Splendide mendax
pi_70983731
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:31 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Ik weet het Het was tussen het op en neer rennen naar de keuken. Was pek aan het braden!

Samenvatting is dat ik het wel snap dat ze iemand ontslaan vanwege dat coke maar dat ik het degene niet persoonlijk aanreken. Waty ze hiet voor gezever over superieuren heben enzo gaat nergens over. Die gast is gewoon als turner binnen. That';s all
Hij is als ADMEUR der GENIE binnen met als bijtaak topsppport.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:50:16 #53
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_70984186
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:36 schreef Esses het volgende:

[..]

Kwaliteit is er in gekomen, kwantiteit eruit. Prima.
[..]

Geheel off topic, maarreh: hier verschillen de meningen nogal over. De kwantiteit is er uit, dat klopt, maar Ik zou niet willen beweren dat er kwaliteit voor in de plaats is gekomen. Ten eerste is dat feitelijk niet waar, want de eisen voor beroeps waren toen ik eind jaren 80 opkwam hoger dan toen de dienstplicht nagenoeg dood was. Daarnaast waren de manschappen gemiddeld hoger opgeleid dan nu. Ten tweede doet het enorm onrecht aan de inzet van dienstplichtigen in allerlei conflicten vanaf 1948 tot 1995.

Defensie heeft sinds het vertrek van de dienstplichtigen nooit meer de toppers van de arbeidsmarkt binnen de hekken gehad. Ik wil niet flauw doen over de mensen die nu bij Defensie zitten, maar tot de dienstplicht onder een jaar dienplicht viel was het niveau en de kwaliteit een stuk beter. Dat dat enorme staande leger voor het grootste deel in de kazerne zat doet daar niets aan af.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 14 juli 2009 @ 23:00:18 #54
211797 Esses
Splendide mendax
pi_70984523
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:50 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Geheel off topic, maarreh: hier verschillen de meningen nogal over. De kwantiteit is er uit, dat klopt, maar Ik zou niet willen beweren dat er kwaliteit voor in de plaats is gekomen. Ten eerste is dat feitelijk niet waar, want de eisen voor beroeps waren toen ik eind jaren 80 opkwam hoger dan toen de dienstplicht nagenoeg dood was. Daarnaast waren de manschappen gemiddeld hoger opgeleid dan nu. Ten tweede doet het enorm onrecht aan de inzet van dienstplichtigen in allerlei conflicten vanaf 1948 tot 1995.

Defensie heeft sinds het vertrek van de dienstplichtigen nooit meer de toppers van de arbeidsmarkt binnen de hekken gehad. Ik wil niet flauw doen over de mensen die nu bij Defensie zitten, maar tot de dienstplicht onder een jaar dienplicht viel was het niveau en de kwaliteit een stuk beter. Dat dat enorme staande leger voor het grootste deel in de kazerne zat doet daar niets aan af.
Excuus, ik had er inderdaad bij moeten vermelden dat ik het dan over de KMar had, en dan idd niet over de eisen maar over de kennis die aanwezig is.
  woensdag 15 juli 2009 @ 14:15:24 #55
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_71000227
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 18:31 schreef Pumatje het volgende:
Heatseeker,
Als onderofficier ben jij het voorbeeld voor je manschappen.
Een manschap is niet het voorbeeld voor de manschappen.
Iedereen die het bloemetjespak aan heeft, heeft tevens een voorbeeldfunctie voor zijn/haar collega's. Ongeacht rang of stand.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
  woensdag 15 juli 2009 @ 14:30:27 #56
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_71000732
ja zucht

whatever.
Gaan we hier zeker over bakkelijen..
OO heeft voorbeeldsfunctie, lijkt me daar mee afgedaan.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')