abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70939547
Ik heb via mail het contract van de kamer opgestuurd gekregen. Ik heb dus nog niks getekend.
Hier staat dit in:
De huurovereenkomst wordt minimaal aangegaan voor de duur van één jaar.
De opzegtermijn voor de huurder bedraagt 2 kalendermaanden.
De opzegtermijn voor de verhuurder bedraagt 3 kalendermaanden.
Beide partijen kunnen de overeenkomst beëindigen middels een aangetekend schrijven vóór het verstrijken van deze periode.

Verder op staat in het contract dat ik de borg niet terug krijg als eerder uit de kamer ga.

Op internet vond ik dat de opzeg termijn voor de huurder maar 1 maand bedroeg? Ik dacht ook dat je als huurder altijd zomaar weg kon gaan, vraag ik me af of als ik dat contract teken ook echt voor een jaar aan die kamer vast zit.
Zijn daar geen andere regels ofzo voor.
Eigenlijk was ik van plan een paar maanden in deze kamer te zitten en dan opzoek naar een grotere leukere kamer.
Wie heeft er verstand van de rechten van de huurder.
pi_70939667
quote:
Op maandag 13 juli 2009 17:39 schreef Preitaart het volgende:
Ik heb via mail het contract van de kamer opgestuurd gekregen. Ik heb dus nog niks getekend.
Hier staat dit in:
De huurovereenkomst wordt minimaal aangegaan voor de duur van één jaar.
Conform de wet.
quote:
De opzegtermijn voor de huurder bedraagt 2 kalendermaanden.
De opzegtermijn voor de verhuurder bedraagt 3 kalendermaanden.
Beide partijen kunnen de overeenkomst beëindigen middels een aangetekend schrijven vóór het verstrijken van deze periode.[/i]
Verder op staat in het contract dat ik de borg niet terug krijg als eerder uit de kamer ga.
Alle bepalingen zijn conform de wet.
quote:
Op internet vond ik dat de opzeg termijn voor de huurder maar 1 maand bedroeg? Ik dacht ook dat je als huurder altijd zomaar weg kon gaan, vraag ik me af of als ik dat contract teken ook echt voor een jaar aan die kamer vast zit.
Zijn daar geen andere regels ofzo voor.
Eigenlijk was ik van plan een paar maanden in deze kamer te zitten en dan opzoek naar een grotere leukere kamer.
Wie heeft er verstand van de rechten van de huurder.
Als je een huurcontract aangaat voor bepaalde tijd ben je verplicht om minimaal die bepaalde tijd uit te zitten.
pi_70939758
maar je kan altijd proberen dit te bespreken met de verhuurder. misschien vindt hij het wel best.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_70941978
oke, jammer
pi_70942688
Het is toch dat als je per maand huur betaald, de opzegtermijn ook maar 1 maand mag zijn?
pi_70945403
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:34 schreef Caroline_88 het volgende:
Het is toch dat als je per maand huur betaald, de opzegtermijn ook maar 1 maand mag zijn?
Om precies te zijn:
Bij de opzegging moeten de volgende termijnen in acht worden genomen:
a. Bij opzegging door de huurder: een termijn gelijk aan de tijd die tussen twee opvolgende voor betaling van de huurprijs overeengekomen dagen verstrijkt, toch niet korter dan een maand en niet langer dan drie maanden.

De TS heeft nergens gezegd hoe vaak hij huur zou moeten betalen. De opgegeven voorwaarden zijn in dat opzicht dan ook niet in strijd met de wet.
pi_70946152
de huur wordt gewoon per maand betaald.
pi_70958463
Ik vind dit:
Als je zelf de huur wilt opzeggen dan is de opzegtermijn gelijk aan de betaaltermijn. Betaal je je huur per maand, dan is de opzegtermijn van je kamer dus ook een maand. De opzegging moet (ook) schriftelijk gebeuren, en aangetekend verzonden worden naar de verhuurder.
bron: http://www.kamernet.nl/dsp_h_info.php?p=De%20huur%20opzeggen

of is dat niet geldig als er wat anders in het contract staat.
pi_70978295
pi_70978745
Je gaat de overeenkomst sowieso voor minstens een jaar aan, dus een paar maanden erin gaat sowieso al niet lukken. Die opzegtermijn geldt voor na dat eerste jaar.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_70983478

Nu weet ik niet of ik wel die kamer wil...
volgende keer moet ik bij de kennismaking al vragen hoelang je er in moet blijven
hmm straks vind ik geen kamer meer
pi_70983779
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:30 schreef Preitaart het volgende:

Nu weet ik niet of ik wel die kamer wil...
volgende keer moet ik bij de kennismaking al vragen hoelang je er in moet blijven
hmm straks vind ik geen kamer meer
hoezo zoek je ook een kamer voor maar een paar maand? dat werkt toch niet of je moet in de onderhuur gaan zoeken, veel studenten gaan voor een half jaartje naar het buitenland en willen graag hun kamer onder verhuren
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_71016749
gewoon, straks zijn die huisgenoten toch niet zo aardig.. of andere onverwachte dingen..
en dan zit ik een jaar in zo'n huis vast.
  donderdag 16 juli 2009 @ 02:57:17 #14
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_71022872
Opzegtermijn bij kamerhuur is gelijk aan de termijn waarin je de huur betaald. Je betaald per maand, dus je opzegtermijn is ook 1 maand.

Verhuurder kan de huur alleen ontbinden na een uitspraak van de rechter (dat gebeurt als je óf je huur niet betaald, óf je je als een slecht huurder gedraagt (moeilijk te bewijzen)).

Volgens mij zijn vaste huurtermijnen bij kamerhuur ook niet geheel rechtsgeldig; in ieder geval is een stilzwijgende verlenging met 1 jaar niet toegestaan. In jouw geval weet ik het niet precies, maar waarom ga je niet even langs het Juridisch Loket? Dat is gratis en die weten de wetsartikelen zo te vinden.
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')