Conform de wet.quote:Op maandag 13 juli 2009 17:39 schreef Preitaart het volgende:
Ik heb via mail het contract van de kamer opgestuurd gekregen. Ik heb dus nog niks getekend.
Hier staat dit in:
De huurovereenkomst wordt minimaal aangegaan voor de duur van één jaar.
Alle bepalingen zijn conform de wet.quote:De opzegtermijn voor de huurder bedraagt 2 kalendermaanden.
De opzegtermijn voor de verhuurder bedraagt 3 kalendermaanden.
Beide partijen kunnen de overeenkomst beëindigen middels een aangetekend schrijven vóór het verstrijken van deze periode.[/i]
Verder op staat in het contract dat ik de borg niet terug krijg als eerder uit de kamer ga.
Als je een huurcontract aangaat voor bepaalde tijd ben je verplicht om minimaal die bepaalde tijd uit te zitten.quote:Op internet vond ik dat de opzeg termijn voor de huurder maar 1 maand bedroeg? Ik dacht ook dat je als huurder altijd zomaar weg kon gaan, vraag ik me af of als ik dat contract teken ook echt voor een jaar aan die kamer vast zit.
Zijn daar geen andere regels ofzo voor.
Eigenlijk was ik van plan een paar maanden in deze kamer te zitten en dan opzoek naar een grotere leukere kamer.
Wie heeft er verstand van de rechten van de huurder.
Om precies te zijn:quote:Op maandag 13 juli 2009 19:34 schreef Caroline_88 het volgende:
Het is toch dat als je per maand huur betaald, de opzegtermijn ook maar 1 maand mag zijn?
hoezo zoek je ook een kamer voor maar een paar maand? dat werkt toch niet of je moet in de onderhuur gaan zoeken, veel studenten gaan voor een half jaartje naar het buitenland en willen graag hun kamer onder verhurenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:30 schreef Preitaart het volgende:
![]()
Nu weet ik niet of ik wel die kamer wil...
volgende keer moet ik bij de kennismaking al vragen hoelang je er in moet blijven![]()
hmm straks vind ik geen kamer meer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |