quote:
Op maandag 13 juli 2009 17:28 schreef terror623 het volgende:Ik heb op dit moment het minimum inkomen en ben er recent achter gekomen dat ik allergisch ben voor soja en zeer waarschijnlijk ook gluten, dit naast mijn al bestaande allergieen voor varkensvlees, melkeiwit, kippen ei en vis.
Hoe ben je achter deze allergie gekomen? Glutenallergie kan heel makkelijk vast gesteld worden door een gastroscopie waar naar ze kweekjes nemen om te bekijken wat er gebeurd.
Bij de AH hebben ze heel veel artikelen waarop staat vermeld of ze glutenvrij zijn of niet via een symbool, snel en makkelijk te zien. Ook bij het huismerk. Dat scheelt weer in vergelijking met allerlei dieetmerken. Helaas moet je inderdaad voor graanproducten: brood, pasta, wraps etc. wel van de duurdere glutenvrije producten gebruik maken. Anders kun je enkel het meel kopen en pasta of brood zelf maken. Prijzen zijn heftig, maar van nature glutenvrij brood zoals Teff is wel veel goedkoper. Kun je o.a. bij de Plus kopen.
Geen enkele homeopaat heeft ooit tegen mij gezegd dat glutenallergie op te lossen is. Zodra je d'r eentje weet, laat het me dan maar weten. Ken genoeg mensen die dat dan zeker wel zouden willen proberen en er dik voor willen betalen. Bij een echte glutenallergie reageren je darmen via ontstekingsreacties of reageert je autoimuumsysteem en dat kan niet gefixed worden.
Homeopathie heeft vaak wel een positieve invloed op voedselintoleraties. Als je lichaam namelijk bepaalde voedingsmiddelen niet zo goed kan verwerken (maar geen ontstekingen maakt), dan kan er wel nog wat gedaan worden.