abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70936296
Ik wil binnenkort de pre master assessment afleggen voor de master bestuurskunde, echter ben ik benieuwd of iemand deze assessment al heeft afgelegd en hoe ik me kan voorbereiden op het onderdeel wiskunde,aangezien ik geen wiskunde meer gehad heb sinds
mijn MBO opleiding...

Op de site van de VU worden wel boeken aangegeven, maar dat zijn iets van 6 boeken en niet erg concreet.

Ik hoor het graag.
  maandag 13 juli 2009 @ 16:28:26 #2
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_70937359
Vorige week heb ik deze toets afgelegd, voorbereiden is lastig want de vragen zijn erg uiteenlopend van onderwerp. Zorg dat je deze onderdelen allemaal goed beheerst:

1 Getalsbewerkingen
2 Vergelijkingen en ongelijkheden
3 Relaties, functies en grafieken
4 Specifieke bewerkingen binnen de statistiek
5 Beschrijvende Statistiek
6 Normale verdeling

Deze onderdelen komen in de meeste wiskunde/statistiekboeken wel terug. Een beetje fatsoenlijk kunnen hoofdrekenen (met behulp van papier) is ook wel handig, evenals schatten (ik kreeg veel sommen met wortels).

Ik ben erg benieuwd naar de uitslag want de toets was vrij pittig voor iemand die een tijdje geen wiskunde meer heeft gehad.
Levenswerk: Berlijn Blog.
  maandag 13 juli 2009 @ 16:51:05 #3
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70938118
Welke boeken worden aangegeven?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_70938762
Franken en Bouts (2002), Wiskunde voor statistiek
Getal en Ruimte (ed. 2003) Educatieve Partners Nederland, Houten:

VWO A deel 3, ISBN 978-90-11-08275-5
Havo A 1,2 deel 3, ISBN 978-90-11-08267-0
VWO A 1,2 deel 4, ISBN 978-90-11-08277-9
Havo A deel 1, ISBN 978-90-11-07804-8
Havo A deel 2, ISBN 978-90-11-07810-9
  maandag 13 juli 2009 @ 17:15:45 #5
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70938917
Dat is dus nog wel vrij concreet, dat gaat dus om het VWO curriculum voor Wiskunde A 1,2. Je hebt ook het ‘Basisboek Wiskunde’ van ‘Jan van de Craats’, dat heeft meer een Wiskunde-B insteek denk ik echter. Je kunt een flink deel echter downloaden.

Ik denk dat je er goed aan doet ergens bijles te regelen. Maar je spreekt over binnenkort… dus of dat nog gaat lukken?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_70969954
Als je van het MBO komt, kun je beter eerst voor een HBO-P gaan. Overstap MBO-WO is veel te groot..
pi_70975318
^Ze heeft al een HBO diploma (Bachelor dus) op zak.

woensdag 15 juli 2009 @ 16:48:31 #8
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_71005702
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:28 schreef Leinonlein het volgende:
Vorige week heb ik deze toets afgelegd
en gehaald, joepie . Komend jaar naar de VU.

Deze toets is trouwens alleen bestemd voor mensen die een afgerond HBO diploma hebben. Met alleen MBO op een HBO P kom je hier niet voor in aanmerking @hierboven.
pi_71011711
@Leinonlein

Wat ga je studeren, wat bindend is?

Ik heb zelf ook het assessment gehaald, wiskunde met 7 stamine score.
min. was een 2 gem. 3 geloof ik. zat dus flink hoog.

Op de andere vlakken redelijk gescoord.

BCO ga ik doen
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
  woensdag 15 juli 2009 @ 21:14:28 #10
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_71013976
Ik moest het even opzoeken maar jij gaat beleid, communicatie en organisatie dus doen? Ik ga communicatiewetenschappen doen en ik wil de master mediapsychologie gaan doen . Heb er enorm veel zin in!

Ik zat op engels 3 maar daar had ik de helft van de vragen niet ingevuld, beetje zonde. De rest op 6. 5 is de gemiddelde waarde maar 2 de minimale waarde inderdaad.
pi_71156589
Op 8 aug ga ik de test maken. Hebben jullie nog tips?
En voor diegene die de test al hebben gemaakt, is het mee of tegengevallen?

Ben benieuwd!
  Moderator vrijdag 24 juli 2009 @ 10:29:35 #12
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  Moderator maandag 10 augustus 2009 @ 09:02:09 #13
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_71752299
Wat een ramp zeg
Ik zat naar dat statistiek stukje te kijken en ik snapte er geen reet van

Ik ben blij dat de uitkomst niet beslissend is voor mijn toelating
pi_71789172
Hey ik heb de test a.s zaterdag

Ga dat wiskunde echt niet halen denk ik hoor!

Hoe worden de vragen gesteld? Ik bedoel, zonder rekenmachine man..hoe moet je anders die abracadabra formules berekenen?.

En word alles gemiddeld bij elkaar gerekend. Of krijg je per onderdeel cijfer en uitslag ofzo?

P.s bij Pre-master BA is die toch niet bindend??

groetjes
Asmae
  Moderator dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:14:32 #15
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_71790597
Kun je misschien een beetje vertellen hoe de toets ongeveer gaat?

En dan doel ik vooral op wiskunde aangezien dat me grootste struikelblok gaat worden.

Had je genoeg tijd? Lange vragen? Veel uitrekenen? Theoretisch?

telll me!!! tnx alvast!
pi_71924129
Jammer dat jullie zo fucking gierig voor je informatie zijn.
Maar ik heb hem inmiddels al gehad. En gelukkig waren andere mensen wel zo vriendelijk om wat tips te geven. Soms helpt het minder egoistisch te zijn en een ander te helpen. Ik heb zelf in ieder geval wel alle info voor aankomende assesment afleggers op een ander website geplaats en hoop dat ze er wat aan hebben.

Gun mensen gewoon kwestie van gunnen.

LATERS
  Moderator maandag 17 augustus 2009 @ 07:56:26 #18
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_71941160
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:31 schreef Asmae het volgende:
Maar ik heb hem inmiddels al gehad. En gelukkig waren andere mensen wel zo vriendelijk om wat tips te geven. Soms helpt het minder egoistisch te zijn en een ander te helpen. Ik heb zelf in ieder geval wel alle info voor aankomende assesment afleggers op een ander website geplaats en hoop dat ze er wat aan hebben.

LATERS
Zolang kennis nog steeds macht betekend...

Nee hoor, net alsof ik op alles kan antwoorden. En nooit iets vergeet
Gelukkig was zaterdag de laatste ronde van dit jaar, dus slotje?
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:55:35 #19
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_71945362
Wat jitzzzze zegt, lang niet iedereen kan antwoord geven op deze vragen. Daar komt bij dat Memfyou al een maand niet op deze site is geweest, Leinonlein al negen dagen niet.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  Moderator maandag 17 augustus 2009 @ 11:58:44 #20
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_71945473
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:55 schreef GlowMouse het volgende:
Wat jitzzzze zegt, lang niet iedereen kan antwoord geven op deze vragen. Daar komt bij dat Memfyou al een maand niet op deze site is geweest, Leinonlein al negen dagen niet.
Maar ook niet iedereen kijkt hier dagelijks. Ik niet i.i.g.
pi_83331489
Ben een beetje laat met reageren, maar wie weet kijkt er ooit nog iemand in dit topic.

Ik heb de gamma toets gedaan. Misschien is het interessant om te weten dat de helft van de vragen over vergelijkingen gingen.

Het viel me ook op dat er in verhouding erg weinig tijd voor was. 15 vragen in iets meer dan een halfuur is voor iemand waarbij de wiskundekennis alweer een beetje is weggezakt niet makkelijk. Er wordt dan meer aanspraak gedaan op de parate kennis dan op het analytisch denkvermogen.
pi_83633166
Ahnuld, Ik heb zaterdag 10 juli mijn assessment voor de master BCO aan de VU en ben mij nu aan het voorbereiden voor het wiskunde (gamma) gedeelte. Ik vroeg mij af of je eventueel wat inzicht kon geven in de stijl van vragen en diepgang op de onderwerpen die aan bod komen. Informatie hierover is namelijk nogal schaars. Een voorbeeld van de vraagstelling zou erg welkom zijn!

Ik las ook dat het grootste gedeelte van de wiskunde toest ging over het onderdeel vergelijkingen. Waren dit voornamelijk "simpele" liniaire vergelijkingen of de "wat minder simple" kwadratische formules met meerdere ongelijkheden.

Ik denk dat meerdere mensen die het assessment nog voor de boeg hebben dit graag zouden willen weten. Dus alvast bedankt voor de reactie en ben benieuwd of je geslaagd/toegelaten bent!

Eelco
pi_83789450
Ik heb de assessment vorige week gemaakt en ik kan je vertellen dat het vrij pittig was voor mensen met een wiskunde achterstand, ook de tijd die gegeven wordt moet je goed in de gaten houden. Wij hadden bijna geen vraag over vergelijkingen dus verdiep je daar niet al te veel in, maar zorg ervoor dat je alles enigzins door hebt.

De wiskunde/statistiek punten die worden aangegeven te leren worden wel precies gevraagd dus bereid je goed voor dan is het assessment zeker wel haalbaar, het zijn namelijk vrij algemene vragen niet heel erg diepgaand. Succes!
pi_98899745
» Er is al 358 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.

Meh, doe het toch :)

Ik mag als het goed is volgend jaar meedoen met de premaster van Accounting & Control :D
Alleen heb ik een technisch achtergrond en staat mijn lijst niet in die van direct toegelaten naar de premaster :{

Het kan wel effe duren voordat ik er wat van hoor.

Maar de premasterassesment geldt denk ik voor elke opleiding wel of niet? :P Is het echt moeilijk :@ Ik ben een techneut maar echt super in wiskunde ben ik ook niet...
pi_128769701
quote:
18s.gif Op zondag 16 augustus 2009 15:31 schreef Asmae het volgende:

LATERS
Beste Asmae,

Ik zit met een aantal vragen omtrent het VU assessment, die zou ik graag willen stellen aan iemand die het assessment al heeft afgelegd.

Vriendelijke groet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')