abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 juli 2009 @ 13:52:08 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_70932625
Franse arbeiders dreigen fabriek op te blazen

Parijs, 13 juli. Werknemers van een failliete Franse fabriek voor auto-onderdelen dreigen hun bedrijf op te blazen, als zij geen ontslagvergoeding krijgen.

Zij eisen dat Renault en Peugeot alle 336 werknemers van het bedrijf 30.000 euro geven, in ruil voor de voorraden en machines van het failliete bedrijf dat zij bezet houden. „Er staan al gasflessen op diverse plekken in de fabriek", zei een vakbondsman vandaag voor de Franse radio.

De onderdelenfabriek New Fabris in Chatellerault (bij Poitiers) werd in april failliet verklaard. Het personeel heeft recht op een werkloosheidsuitkering, maar er is geen geld voor een ontslagvergoeding.

Een delegatie van het personeel heeft donderdag een gesprek met Renault, dat tot nu toe geen commentaar geeft op het dreigement. Ook de Franse politie wilde niets zeggen over het dreigement van de werknemers.
================================================================
Viva la revolution

maandag 13 juli 2009 @ 13:56:38 #2
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_70932750
gekke fransen ook altijd
  maandag 13 juli 2009 @ 13:58:39 #3
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_70932801
how wil een failliete bedrijf 30.000 euro aan 336 medewerkers gaan uitkeren?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  maandag 13 juli 2009 @ 13:59:13 #4
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_70932820
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  Forum Admin maandag 13 juli 2009 @ 14:02:19 #5
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_70932902
quote:
Op maandag 13 juli 2009 13:56 schreef Bill_E het volgende:
gekke fransen ook altijd
Tja. Met een béétje mentale capaciteiten waren ze geen fabrieksarbeider geworden uiteraard.

[ Bericht 0% gewijzigd door Opa.Bakkebaard op 13-07-2009 14:11:24 ]
  PR/Manusje van alles maandag 13 juli 2009 @ 14:02:38 #6
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_70932909
ga dan auto's bouwen voor jezelf of zooo als er toch nog onderdelen liggen. Oke 30k zijn die roestbakken to be niet waard maarja
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_70933034
Als ze recht op die ontslagvergoeding hebben dan zijn ze goed bezig.
En die fabriek is failliet, Renault en Peugeot niet.
  maandag 13 juli 2009 @ 14:14:16 #8
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_70933230
Stelletje tokkies... Ik hoop dat de oproer politie eens even langs komt om hen de vergoeding te brengen in de vorm van stokslagen.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_70933484
Tja, na die gijzeling een paar maanden geleden kijk ik hier niet meer van op.
  maandag 13 juli 2009 @ 15:59:26 #10
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_70936415
quote:
Op maandag 13 juli 2009 14:24 schreef tjoptjop het volgende:
Ben alleen benieuwd of ze het zouden doen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 13 juli 2009 @ 17:08:56 #11
260486 mooienaam
Object Grondverdediger - KL
pi_70938696
Ik wil ze helpen hoor....
[IMG]http://i44.tinypic.com/16893b9.jpg[/IMG]
pi_70938841
quote:
Op maandag 13 juli 2009 14:24 schreef tjoptjop het volgende:
"Die gijzeling"? Heb je enige idee hoe vaak dat gebeurt in Frankrijk en Wallonië? Dat is een jaarlijkse terugkerend fenomeen, een paar jaar terug had je er meerdere tegelijkertijd rond Luik.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_70939006
Haha, tsja, dat is het lot van de loonslaaf.
  maandag 13 juli 2009 @ 18:06:43 #14
141482 Q.
JurassiQ
pi_70940126
Stuur het leger er op af!
For great justice!
pi_70941245
quote:
Op maandag 13 juli 2009 17:13 schreef Drive-r het volgende:

[..]

"Die gijzeling"? Heb je enige idee hoe vaak dat gebeurt in Frankrijk en Wallonië? Dat is een jaarlijkse terugkerend fenomeen, een paar jaar terug had je er meerdere tegelijkertijd rond Luik.
Zelf heb ik er toen pas voor het eerst van gehoord, maar het verbaasd me eigenlijk niet echt dat het blijkbaar al jaren speelt. Recht in eigen hand nemen zijn die Fransen nogal goed in.

Weet nog wel dat toen de boeren aan het staken waren dat auto's die de blokkades wilden omzeilen in de fik werden gestoken
pi_70941786
Goeie actie, binnenkort ook zulke acties in NL hoop ik
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_70941993
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:06 schreef xenobinol het volgende:
Goeie actie, binnenkort ook zulke acties in NL hoop ik
Het is de afgelopen tien jaar niet zo aangeslagen, dus ik denk niet dat je dat hoeft te verwachten. Ik weet het, het moet teleurstellend voor je zijn.
pi_70942042
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:12 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Het is de afgelopen tien jaar niet zo aangeslagen, dus ik denk niet dat je dat hoeft te verwachten. Ik weet het, het moet teleurstellend voor je zijn.
Ik ben geduldig hoor
I'll sing you a lullaby.
pi_70955442
Frankrijk

Er waart een spook door Europa
pi_71075359
I'll sing you a lullaby.
pi_71077121
belachelijk dat er gecapituleert wordt. Dit is gewoone en vrijbrief voor werknemers om maar vooral dit soort dingen te gaan doen, hoe irreel ook. Dit gaat uiteindelijk veel verder, tot aan ontvoeringen van kinderen van directeuren e.d aan toe.

En geef de arbeiders eigenlijk eens ongelijk, ze kunnen het straffeloos flikken aangezien de politie de andere kant op kijkt en de politiek er z'n vingers niet aan wilt branden. Debiel; dat er toegegeven wordt aan dit soort criminele daden.
pi_71077176
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 20:16 schreef tjoptjop het volgende:
belachelijk dat er gecapituleert wordt. Dit is gewoone en vrijbrief voor werknemers om maar vooral dit soort dingen te gaan doen, hoe irreel ook. Dit gaat uiteindelijk veel verder, tot aan ontvoeringen van kinderen van directeuren e.d aan toe.

En geef de arbeiders eigenlijk eens ongelijk, ze kunnen het straffeloos flikken aangezien de politie de andere kant op kijkt en de politiek er z'n vingers niet aan wilt branden. Debiel; dat er toegegeven wordt aan dit soort criminele daden.
En terecht. Moeten ze de economie maar niet slopen.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 20:29:12 #23
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_71077444
Het blijft toch schandalig dat als je maar lomp genoeg bent je uiteindelijk je zin wel krijgt. Als je netjes vraagt om hogere ontslagpremies word je waarschijnlijk beleefd uitgelachen. Dreig je de boel op te blazen dan krijg je ze gewoon.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_71077614
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 20:18 schreef zeezout het volgende:

[..]

En terecht. Moeten ze de economie maar niet slopen.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar de economie gaat al sinds mensenheugenis in een cyclische beweging. De afgelopen opwaardse trend is te lang met kunstgrepen in stand gehouden, vandaar ook de val die (gaat) komt.

Ik ben nu toch wel benieuwd waarin de kinderen van de directeur in dit verhaal komen?

Franse arbeiders zijn gewoon tot op het bot verwend
pi_71100647
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 19:11 schreef xenobinol het volgende:
En zie daar het succes is binnen

Direkteur heeft boot verkocht, arbeiders krijgen hun ontslagpremie
Het is natuurlijk altijd mooi als mensen krijgen waar ze recht op hebben, die ontslag premie was in dit geval gewoon vastgelegd, klaar.

Echter, dit soort acties zorgt er ook voor dat de volgende investeerder zijn fabriek liever ergens anders op zet. Kijk naar naar het Frans-talige gedeelte van Belgie en de leegloop van de lokale industrie. Die regio is net zo zwaar in de greep van de vakbonds-maffia, die zichzelf verrijken en de arbeiders ophitsen onder links beloftes. Het resultaat is dat er meer onderneming de deuren sluiten dan waar ook in Europa, niemand wil zaken doen met dit soort misdadigers (want dat zijn het). Het ellendige is dat dit een neerwaartse spiraal is, hoe meer bedrijven er wegtrekken, hoe meer de vakbonden de overige bedrijven afpersen en hoe meer er daar weer ten onder gaan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')