Ik zou het niet doen. Als je nu ook maar 1 kleine ingreep nodig heb. Denk aan dingen als je laten helpen aan een ingegroeide teennagel, dan ben je je 500 euro kwijt. Kom je in het ziekenhuis voor wat dan ook, dan dan zijn de kosten al helemaal niet leuk meerquote:Op zondag 12 juli 2009 23:28 schreef Cahir het volgende:
Ik zat eens bij ZilverenKruis rond te surfen voor een verzekering als ik 18 word. Als ik eigen risico vrijwillig met 500 euro verhoog scheelt mij dit 20 euro per maand. En er word duidelijk gezegd dat huisartskosten en tandartskosten niet onder eigen risico vallen. Is het dan slim om eigen risico met 500 euro te verhogen? Wat valt er onder wat een gemiddelde persoon wel heeft?
Tja, die afweging moet je zelf maken. Als je erg gezond bent en nooit bij de huisarts e.d. komt en ook genoeg reserve hebt om echt die 500 euro eigen risico te dragen, dan kan je natuurlijk een behoorlijk bedrag besparen. Als je 2 jaar niets hebt, dan bespaar je bijna in die 2 jaar jouw eigen risico.quote:Op zondag 12 juli 2009 23:28 schreef Cahir het volgende:
Ik zat eens bij ZilverenKruis rond te surfen voor een verzekering als ik 18 word. Als ik eigen risico vrijwillig met 500 euro verhoog scheelt mij dit 20 euro per maand. En er word duidelijk gezegd dat huisartskosten en tandartskosten niet onder eigen risico vallen. Is het dan slim om eigen risico met 500 euro te verhogen? Wat valt er onder wat een gemiddelde persoon wel heeft?
Hoe vaak breek jij je voet?quote:Op zondag 12 juli 2009 23:40 schreef Cahir het volgende:
Gebroken voet is eigen risicoOkee, mijn plan klinkt opeens stuk minder aantrekkelijk.
In zijn geval scheelt het dus 'maar' 260 euro. En dan moet TS daadwerkelijk iets hebben dat z'n volledige eigen risico opsnoept. Ik heb ook gewoon maximaal eigen risico (scheelde mij ¤25,- per maand) Premie: ¤55,25 per maand.quote:Op zondag 12 juli 2009 23:32 schreef TranceSetter het volgende:
[..]
Ik zou het niet doen. Als je nu ook maar 1 kleine ingreep nodig heb. Denk aan dingen als je laten helpen aan een ingegroeide teennagel, dan ben je je 500 euro kwijt. Kom je in het ziekenhuis voor wat dan ook, dan dan zijn de kosten al helemaal niet leuk meer
Dokter valt niet onder eigen risico volgens het ZilverenKruis.quote:Op zondag 12 juli 2009 23:38 schreef Gewoonik het volgende:
Wees op dit vlak asjeblieft geen krent. het kan je duur komen te staan.
Edit: moet wel melden dat ik ook veel gebruik maak van de dokter. mintens 2 maal per jaar.
Heb 3 keer mijn arm gebroken in mijn leven, dat deed me even twijfelen. De laatste keer was 6 jaar geleden.quote:Op zondag 12 juli 2009 23:41 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hoe vaak breek jij je voet?
Ik heb mijn huisarts al 9 jaar niet gesproken en al 14 jaar geen ziekenhuis van binnen gezien (tenminste, niet voor mezelf).
Sterker nog; ik moest voor de hypotheekaanvraag z'n naam invullen en heb me rotgezocht
Klopt, de uitgespaarde premie per jaar moet je gewoon aftrekken van het eigen risico; dat is het echte eigen risico dat je kwijt bent.quote:Op zondag 12 juli 2009 23:41 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
In zijn geval scheelt het dus 'maar' 260 euro. En dan moet TS daadwerkelijk iets hebben dat z'n volledige eigen risico opsnoept. Ik heb ook gewoon maximaal eigen risico (scheelde mij ¤25,- per maand) Premie: ¤55,25 per maand.
Mijn daadwerkelijk extra risico is dus ¤200,-
55,25!quote:Op zondag 12 juli 2009 23:41 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
In zijn geval scheelt het dus 'maar' 260 euro. En dan moet TS daadwerkelijk iets hebben dat z'n volledige eigen risico opsnoept. Ik heb ook gewoon maximaal eigen risico (scheelde mij ¤25,- per maand) Premie: ¤55,25 per maand.
Mijn daadwerkelijk extra risico is dus ¤200,-
Hoe vaak breek jij je voet?!quote:Op zondag 12 juli 2009 23:40 schreef Cahir het volgende:
Gebroken voet is eigen risicoOkee, mijn plan klinkt opeens stuk minder aantrekkelijk.
Zelfs als jij 1x in de 3 jaar je arm breekt, is maximaal eigen risico nog steeds veel goedkoper.quote:Op zondag 12 juli 2009 23:42 schreef Cahir het volgende:
[..]
Heb 3 keer mijn arm gebroken in mijn leven, dat deed me even twijfelen. De laatste keer was 6 jaar geleden.
Neuh... gewoon via anderzorgquote:
Een AVP is altijd nuttig.quote:Op zondag 12 juli 2009 23:45 schreef Cahir het volgende:
Kleine wending in dit topic, is zo'n aansprakelijkheidsverzekering echt handig als je 18 word? ZilverenKruis biedt er geen een aan. Dan zou ik verder moeten zoeken.
Ai, dat wil ik ookquote:Op zondag 12 juli 2009 23:44 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Neuh... gewoon via anderzorg(weinig service, alles via internet e.d., maar dat boeit me dan weer niet zo)
Zeker als je kinderen hebt (bij TS niet van toepassing, maar toch....): als ze besluiten de auto van de buurman met zand te gaan wassen....quote:Op zondag 12 juli 2009 23:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Een AVP is altijd nuttig.
Mocht je iets onbetaalbaars slopen van een ander dan ben je blij dat je een AVP hebt, die paar tientjes per jaar zou ik er niet voor willen uitsparen.
quote:Op zondag 12 juli 2009 23:48 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Ai, dat wil ik ook![]()
Moet je zeker weer tot januari wachten om over te stappen?
Ah, da's inderdaad een goedbedoelde maar dure hobbyquote:Op zondag 12 juli 2009 23:51 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Zeker als je kinderen hebt (bij TS niet van toepassing, maar toch....): als ze besluiten de auto van de buurman met zand te gaan wassen....¤2.000,- *auw*.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |