abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70918593
Ik zat eens bij ZilverenKruis rond te surfen voor een verzekering als ik 18 word. Als ik eigen risico vrijwillig met 500 euro verhoog scheelt mij dit 20 euro per maand. En er word duidelijk gezegd dat huisartskosten en tandartskosten niet onder eigen risico vallen. Is het dan slim om eigen risico met 500 euro te verhogen? Wat valt er onder wat een gemiddelde persoon wel heeft?
pi_70918792
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:28 schreef Cahir het volgende:
Ik zat eens bij ZilverenKruis rond te surfen voor een verzekering als ik 18 word. Als ik eigen risico vrijwillig met 500 euro verhoog scheelt mij dit 20 euro per maand. En er word duidelijk gezegd dat huisartskosten en tandartskosten niet onder eigen risico vallen. Is het dan slim om eigen risico met 500 euro te verhogen? Wat valt er onder wat een gemiddelde persoon wel heeft?
Ik zou het niet doen. Als je nu ook maar 1 kleine ingreep nodig heb. Denk aan dingen als je laten helpen aan een ingegroeide teennagel, dan ben je je 500 euro kwijt. Kom je in het ziekenhuis voor wat dan ook, dan dan zijn de kosten al helemaal niet leuk meer
  zondag 12 juli 2009 @ 23:36:00 #3
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_70918897
Ik heb een SOA test gedaan via de huisarts en die ging volledig van mijn eigen risico. Duur geintje.
pi_70918946
Ik heb wel het maximale eigen risico.
Dus die 500 + het standaard eigen risico = totaal 650 euro.
Die 150 heb je sowieso, geloof ik.

Als je nooit ziek bent kan je dat gerust doen, de bespaarde premie over 2 jaar is genoeg om 1x een gevalletje te dekken.
Reken maar uit: 2 jaar x 12 maand x 20 euro = 480 euro uitgespaard tegenover een extra eigen risico van 500 euro.

Heb je niets, dan is het zelfs pure winst

Moet je het natuurlijk wel op een spaarrekening zetten.
Geldt wel dat ik het risico van die 650 euro wel kan dragen, als het nodig is.

Mocht je ieder jaar wel eens bij je huisarts langs moeten, dan zou ik kiezen voor een hogere premie en een lager eigen risico.
  zondag 12 juli 2009 @ 23:38:27 #5
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_70919003
Wees op dit vlak asjeblieft geen krent. het kan je duur komen te staan.

Edit: moet wel melden dat ik ook veel gebruik maak van de dokter. mintens 2 maal per jaar.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
  zondag 12 juli 2009 @ 23:38:50 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70919013
Ik heb het maximum (655 euro)... Dit jaar m'n voet gebroken, dat kostte 596,10 ... Oftewel ze kijken wat m'n eigen risico is, en blijven daar net onder.
M.a.w. ik zou liever NIET verzekeren dan wel, want die verzekeringsmaatschappij lacht zich helemaal kapot zo. Ik betaal maandelijks, en ze hoeven er niets voor terug te geven.

De 250 euro korting per jaar maakt het eigen risico trouwens dubbel de moeite waard.
censuur :O
pi_70919089
Gebroken voet is eigen risico Okee, mijn plan klinkt opeens stuk minder aantrekkelijk.
pi_70919104
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:28 schreef Cahir het volgende:
Tja, die afweging moet je zelf maken. Als je erg gezond bent en nooit bij de huisarts e.d. komt en ook genoeg reserve hebt om echt die 500 euro eigen risico te dragen, dan kan je natuurlijk een behoorlijk bedrag besparen. Als je 2 jaar niets hebt, dan bespaar je bijna in die 2 jaar jouw eigen risico.
pi_70919115
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:40 schreef Cahir het volgende:
Gebroken voet is eigen risico Okee, mijn plan klinkt opeens stuk minder aantrekkelijk.
Hoe vaak breek jij je voet?
Ik heb mijn huisarts al 9 jaar niet gesproken en al 14 jaar geen ziekenhuis van binnen gezien (tenminste, niet voor mezelf).
Sterker nog; ik moest voor de hypotheekaanvraag z'n naam invullen en heb me rotgezocht
pi_70919117
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:32 schreef TranceSetter het volgende:

[..]

Ik zou het niet doen. Als je nu ook maar 1 kleine ingreep nodig heb. Denk aan dingen als je laten helpen aan een ingegroeide teennagel, dan ben je je 500 euro kwijt. Kom je in het ziekenhuis voor wat dan ook, dan dan zijn de kosten al helemaal niet leuk meer
In zijn geval scheelt het dus 'maar' 260 euro. En dan moet TS daadwerkelijk iets hebben dat z'n volledige eigen risico opsnoept. Ik heb ook gewoon maximaal eigen risico (scheelde mij ¤25,- per maand) Premie: ¤55,25 per maand.

Mijn daadwerkelijk extra risico is dus ¤200,-
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_70919140
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:38 schreef Gewoonik het volgende:
Wees op dit vlak asjeblieft geen krent. het kan je duur komen te staan.

Edit: moet wel melden dat ik ook veel gebruik maak van de dokter. mintens 2 maal per jaar.
Dokter valt niet onder eigen risico volgens het ZilverenKruis.
pi_70919172
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:41 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hoe vaak breek jij je voet?
Ik heb mijn huisarts al 9 jaar niet gesproken en al 14 jaar geen ziekenhuis van binnen gezien (tenminste, niet voor mezelf).
Sterker nog; ik moest voor de hypotheekaanvraag z'n naam invullen en heb me rotgezocht
Heb 3 keer mijn arm gebroken in mijn leven, dat deed me even twijfelen. De laatste keer was 6 jaar geleden.
pi_70919200
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:41 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

In zijn geval scheelt het dus 'maar' 260 euro. En dan moet TS daadwerkelijk iets hebben dat z'n volledige eigen risico opsnoept. Ik heb ook gewoon maximaal eigen risico (scheelde mij ¤25,- per maand) Premie: ¤55,25 per maand.

Klopt, de uitgespaarde premie per jaar moet je gewoon aftrekken van het eigen risico; dat is het echte eigen risico dat je kwijt bent.
En 200 euro kan ik zelf wel dokken... Gewoon een kwestie van kansberekening...

Sowieso moet je je alleen verzekeren voor zaken die je niet zelf kan opbrengen...
pi_70919202
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:41 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

55,25! Zeker netjes, collectief zeker?
  zondag 12 juli 2009 @ 23:43:39 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70919212
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:40 schreef Cahir het volgende:
Hoe vaak breek jij je voet?!

Do the math:
Standaard eigen risico: 155 euro.
Vrijwillig 500 euro extra scheelt je 12 * 20 = 240 euro per jaar.
In het beste geval bespaar je dus 240 euro.
Heb je kleine kosten (een paar pillen of zo), betaal je die zelf, maar die blijven dan sowieso onder de 155 euro, m.a.w. nog steeds 240 euro bespaard.
Heb je meer kosten, gaat het wel van je extra eigen risico af, en betaal je in het ergste geval 655 euro eigen risico. Minus de 155 euro die je toch al moest betalen, minus de 240 euro die je bespaard hebt, blijft over een netto eigen risico van 260 euro.

M.a.w.: gokken tussen 240 euro besparen of netto max. 260 euro extra kwijt zijn... Lijkt me een makkelijke gok
censuur :O
pi_70919220
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:42 schreef Cahir het volgende:

[..]

Heb 3 keer mijn arm gebroken in mijn leven, dat deed me even twijfelen. De laatste keer was 6 jaar geleden.
Zelfs als jij 1x in de 3 jaar je arm breekt, is maximaal eigen risico nog steeds veel goedkoper.
Zolang je maar wel een bedrag reserveert voor het geval je het nodig hebt.

Een oom van mij heeft MS, zijn medicijnen in een paar maand gaan al voorbij z'n eigen risico.
Geen wonder dat hij dus maximaal verzekerd is...
Het is maar net hoe vaak je iets hebt...

En als je toch wat chronisch krijgt kan je altijd nog terugschakelen naar minimaal eigen risico...
pi_70919251
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:43 schreef Cahir het volgende:

[..]

55,25! Zeker netjes, collectief zeker?
Neuh... gewoon via anderzorg (weinig service, alles via internet e.d., maar dat boeit me dan weer niet zo)
pi_70919290
Kleine wending in dit topic , is zo'n aansprakelijkheidsverzekering echt handig als je 18 word? ZilverenKruis biedt er geen een aan. Dan zou ik verder moeten zoeken.
pi_70919357
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:45 schreef Cahir het volgende:
Kleine wending in dit topic , is zo'n aansprakelijkheidsverzekering echt handig als je 18 word? ZilverenKruis biedt er geen een aan. Dan zou ik verder moeten zoeken.
Een AVP is altijd nuttig.
Mocht je iets onbetaalbaars slopen van een ander dan ben je blij dat je een AVP hebt, die paar tientjes per jaar zou ik er niet voor willen uitsparen.

Overigens heb ik m'n zorgverzekering bij "De Friesland" en m'n AVP, inboedel- en autoverzekering bij een andere maatschappij.
  zondag 12 juli 2009 @ 23:48:33 #20
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70919396
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:44 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Neuh... gewoon via anderzorg (weinig service, alles via internet e.d., maar dat boeit me dan weer niet zo)
Ai, dat wil ik ook
Moet je zeker weer tot januari wachten om over te stappen?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  zondag 12 juli 2009 @ 23:49:05 #21
8369 speknek
Another day another slay
pi_70919415
Je moet je verzekeren voor bedragen die je niet kunt betalen.

Kost het je geen moeite om incidenteel een keer 500 euro op brengen dan eigen risico (bijna danwel helemaal) maximaal. Zeker als je nog jong bent en een goede gezondheid hebt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_70919503
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Een AVP is altijd nuttig.
Mocht je iets onbetaalbaars slopen van een ander dan ben je blij dat je een AVP hebt, die paar tientjes per jaar zou ik er niet voor willen uitsparen.
Zeker als je kinderen hebt (bij TS niet van toepassing, maar toch....): als ze besluiten de auto van de buurman met zand te gaan wassen.... ¤2.000,- *auw*.
pi_70919525
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:48 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Ai, dat wil ik ook
Moet je zeker weer tot januari wachten om over te stappen?
pi_70919664
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:51 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Zeker als je kinderen hebt (bij TS niet van toepassing, maar toch....): als ze besluiten de auto van de buurman met zand te gaan wassen.... ¤2.000,- *auw*.
Ah, da's inderdaad een goedbedoelde maar dure hobby
pi_70919859
De Zekur (ja, met een u) Polis van Unive is ook goedkoop te krijgen. De basispolis met hoog eigen risico komt op 56 euro per maand
Dat is dan wel gecontracteerde zorg voor een groot deel. Alleen bij de geselecteerde ziekenhuizen krijg je 100% vergoeding (wel eerst het eigen risico voor eigen rekening uiteraard). Huisarts, tandarts is wel eigen keuze.
Bij andere ziekenhuizen is de vergoeding 80%. Met dus 20% voor eigen rekening, maar wel tot aan een bepaald maximum per jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')