abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70917930
Met het oog op alle wijzigingen die er gaan plaatsvinden in de toekomst (werken tot 67, veel pensioenpremie betalen, etc.) ben ik aan het kijken wat ik zelf kan doen om in de toekomst een appeltje voor de dorst te hebben. Nu is het niet de bedoeling dat dit me in 1x veel geld kost maar in de komende jaren steeds een beetje (en liefst steeds meer).

Nu zijn er diverse mogelijkheden, je kan het gewoon op een spaarrekening gooien maar daar zijn de rentes niet super en die wisselen vaker dan een gemiddeld mens van onderbroek.
Je kan het ook op een deposito zetten voor 1 of 2 jaar maar dan is bijstorten vaak niet mogelijk. Ook zijn er nog dingen als lijfrente's, koopsommen etc. maar die zijn allemaal voor als je 65 bent en dan uit wil laten keren.

Wat ik zou willen is en systeem waar je per maand bijvoorbeeld 25 euro inlegt (max. 100 eerste inleg) en dat opbouwt. Elke zoveel jaar wil ik dat het vrij komt zodat ik dan kan beslissen wat ik wil. In de tussentijd moet het vast staan, en alleen op te nemen met een boete om mijzelf te stimuleren het te laatste staan.

Maar ik kan er niet echt iets over vinden. Vroeger kwam er iemand langs bij je ouders die dat soort dingen wist en regelde en ik hoor nu bij mijn ouders en schoonouders regelmatig dat er 'dingen vrijkomen'. Dat wil ik ook

Iemand bekend ermee die me kan adviseren waar ik naar kan kijken?
pi_70918781
Mijn devies is: gewoon sparen! Lijfrentes, beleggingsconstructies met geleend geld of via fondsen etc klinkt allemaal mooi maar zul je echt niet rijk van worden

Geld verdienen en extra geld vergaren door ondernemerschap en alles wat je missen kan, knallen op een spaarrekening.

Probeer minimaal 50K bij elkaar te sparen, de maandelijkse rente is al een welkome 'appeltje voor de dorst'.
  maandag 13 juli 2009 @ 09:05:21 #3
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70925042
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:12 schreef Tha_Duck het volgende:
Wat ik zou willen is en systeem waar je per maand bijvoorbeeld 25 euro inlegt (max. 100 eerste inleg) en dat opbouwt. Elke zoveel jaar wil ik dat het vrij komt zodat ik dan kan beslissen wat ik wil. In de tussentijd moet het vast staan, en alleen op te nemen met een boete om mijzelf te stimuleren het te laatste staan.

Maar ik kan er niet echt iets over vinden. Vroeger kwam er iemand langs bij je ouders die dat soort dingen wist en regelde en ik hoor nu bij mijn ouders en schoonouders regelmatig dat er 'dingen vrijkomen'. Dat wil ik ook

Iemand bekend ermee die me kan adviseren waar ik naar kan kijken?
Spaarloon Helaas gebonden aan een maximum van ¤ 613 per jaar, maar met ¤ 25 netto kom je daar wel in de buurt.

Het is fiscaal gezien volgens mij nog altijd de meest rendabele manier om te sparen. Je geld staat vier jaar vast, maar dan is de bruto ¤ 613 wel netto geworden. Uitgaande van 42% IB tarief is dat een rendement van 42/4= ruim 10% (is vertekenend).

Daarnaast wordt de rente op de spaarloonrekening uitgekeerd, en is het bedrag na 4 jaar vrij opneembaar.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_70964861
quote:
Op maandag 13 juli 2009 09:05 schreef sanger het volgende:
Spaarloon Helaas gebonden aan een maximum van ¤ 613 per jaar, maar met ¤ 25 netto kom je daar wel in de buurt.
Spaarloon is natuurlijk best een leuk belastingvoordeeltje, maar als het na die vier jaar vrij komt moet je er toch nog iets mee om die 20,30,40 jaar te overbruggen Maar aangezien lijfrentes enzo volgens mij fiscaal al lang niet zo interessant meer zijn als ze ooit waren, zal het wel neerkomen op een spaarrekening ofzo (en misschien een stukje belegging als je nog lang te gaan hebt)
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:39:12 #5
62913 Blik
The one and Only!
pi_70964959
Zet gewoon iedere maand een klein bedrag opzij. op termijn heb je dan een flink spaarbedrag opzij gezet. Vergeet niet te spreiden. Dus een gedeelte sparen, gedeelte beleggen etc.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:39:16 #6
65960 sanger
pi_70964967
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:36 schreef anboni het volgende:

[..]

Spaarloon is natuurlijk best een leuk belastingvoordeeltje, maar als het na die vier jaar vrij komt moet je er toch nog iets mee om die 20,30,40 jaar te overbruggen Maar aangezien lijfrentes enzo volgens mij fiscaal al lang niet zo interessant meer zijn als ze ooit waren, zal het wel neerkomen op een spaarrekening ofzo (en misschien een stukje belegging als je nog lang te gaan hebt)
Na vrijkomen op een goede spaarrekening storten indd. Maar gezien het bedrag dat TS wil besteden is het in eerste instantie in spaarloon stoppen helemaal geen slecht idee.
pi_70967242
Ik heb nu de stap genomen met ASN Loyaalsparen met een automatische incasso. Daarmee begin ik met opbouwen, later zijn misschien deposito's interessant maar daar kan je alleen een bedrag inleggen voor een bepaalde tijd en dat niet uitbreiden.

Naar mijn gevoel is hoppen per zoveel tijd nu het makkelijkst en voordelig zodat ik iets aan vermogen opbouw wat ik vervolgens vast kan zetten in deposito's of soortgelijke zaken.

Binnenkort ook eens over spaarloon babbelen met mijn werkgever, maar daar is nu de persoon van op vakantie dus geen mogelijkheid
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:52:26 #8
65960 sanger
pi_70967627
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:41 schreef Tha_Duck het volgende:
Binnenkort ook eens over spaarloon babbelen met mijn werkgever, maar daar is nu de persoon van op vakantie dus geen mogelijkheid
Let goed op de mogelijkheden die het spaarloonreglement van de werkgever biedt. Bv. in welke gevallen het vrij komt. Als het niet genoemd is valt het dan ook niet vrij.
pi_70971137
Ik ga ervanuit dat dat goed komt, wij hebben intern een eigen bedrijf die adviseert en verkoopt van arbeidsvoorwaarden, hypotheken, etc.

Maar dat zullen we gaan horen :-)
pi_70976046
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:22 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik ga ervanuit dat dat goed komt, wij hebben intern een eigen bedrijf die adviseert en verkoopt van arbeidsvoorwaarden, hypotheken, etc.
Juist een goede reden om argwanend te zijn
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_70982520

*klik* ze kunnen nu niet meer inloggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')