Met het oog op alle wijzigingen die er gaan plaatsvinden in de toekomst (werken tot 67, veel pensioenpremie betalen, etc.) ben ik aan het kijken wat ik zelf kan doen om in de toekomst een appeltje voor de dorst te hebben. Nu is het niet de bedoeling dat dit me in 1x veel geld kost maar in de komende jaren steeds een beetje (en liefst steeds meer).
Nu zijn er diverse mogelijkheden, je kan het gewoon op een spaarrekening gooien maar daar zijn de rentes niet super en die wisselen vaker dan een gemiddeld mens van onderbroek.
Je kan het ook op een deposito zetten voor 1 of 2 jaar maar dan is bijstorten vaak niet mogelijk. Ook zijn er nog dingen als lijfrente's, koopsommen etc. maar die zijn allemaal voor als je 65 bent en dan uit wil laten keren.
Wat ik zou willen is en systeem waar je per maand bijvoorbeeld 25 euro inlegt (max. 100 eerste inleg) en dat opbouwt. Elke zoveel jaar wil ik dat het vrij komt zodat ik dan kan beslissen wat ik wil. In de tussentijd moet het vast staan, en alleen op te nemen met een boete om mijzelf te stimuleren het te laatste staan.
Maar ik kan er niet echt iets over vinden. Vroeger kwam er iemand langs bij je ouders die dat soort dingen wist en regelde en ik hoor nu bij mijn ouders en schoonouders regelmatig dat er 'dingen vrijkomen'. Dat wil ik ook

Iemand bekend ermee die me kan adviseren waar ik naar kan kijken?