quote:Op zondag 12 juli 2009 20:41 schreef Reveller het volgende:
Ik heb in mijn appartement een kamer zonder ramen naar buiten toe.
Zeg dan niets...quote:Op zondag 12 juli 2009 21:36 schreef Tha_Duck het volgende:
Geen enkel klein raampje wat open kan in die kamer?
Nee het is zeer zeker niet aan te raden.quote:Op zondag 12 juli 2009 21:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
waarom zou t niet kunnen? je maakt hooguit een sauna van je badkamer
quote:Op zondag 12 juli 2009 22:03 schreef klipper het volgende:
[..]
Nee het is zeer zeker niet aan te raden.
Bij een klant (een bedrijf) hebben ze het wel een tijdje gedaan, daar ging de airco defect en hadden ze een tijdje een mobiele airco in de server ruimte geplaatst, en de uitblaaszijde naar de cv ruimte gebracht, de ruimtetemperatuur was daar zomers standaard zo'n 48 graden.
Voor de omzet was het wel goed natuurlijk, het een na het ander stopte ermee.
gebruik dan zo weinig mogelijk flexibele slang.. dat leverd alleen maar meer weerstand op :pquote:Op zondag 12 juli 2009 23:02 schreef quo_ het volgende:
ZIjn er routes te bedenken vanuit je werkkamer die wel leiden naar een vertrek met een raam? Een mobiele airco met een flexibele slang van enkele meters die door een raam naar buiten kan lijkt me namelijk het meest efficient.
M.b.t de suggestie van de badkamer: is er in de badkamer een ontluchting aanwezig? Zo ja kan je die dan gebruiken, eventueel in combinatie met een ventilator die je warme lucht naar buiten brengt.
Een condensor toepassen kan wel maar dan moet je zorgen dat je voldoende koeling aanvoert om de condensatie te laten plaatsvinden. Kan in een badkamer natuurlijk uitstekend door koud water te gebruiken.
Heb ik ook al aan gedacht, maar ons appartement heeft alleen ramen aan de voorkant; deze kamer ligt aan de achterkant. Officieel is het ook niet als woonvertrek bedoeld maar als berghof, ik wil er alleen graag een bruikbare kamer van maken. Het dichtstbijzijnde raam is al snel een meter of 9 hier vandaar, en om daar te komen moet ik gaten maken in meerdere muren. Opzich geen probleem, maar doe het niet graag ivm huurflat.quote:Op zondag 12 juli 2009 23:02 schreef quo_ het volgende:
ZIjn er routes te bedenken vanuit je werkkamer die wel leiden naar een vertrek met een raam? Een mobiele airco met een flexibele slang van enkele meters die door een raam naar buiten kan lijkt me namelijk het meest efficient.
Nee, de badkamer heeft ook geen raam. Er is wel een luchtverversings-systeem (van die roosters in het plafond waar gefilterde buitenlucht uit komt), maar dat is een lucht inlaat, geen uitlaat. De warme kan dus niet uit de badkamer.quote:M.b.t de suggestie van de badkamer: is er in de badkamer een ontluchting aanwezig? Zo ja kan je die dan gebruiken, eventueel in combinatie met een ventilator die je warme lucht naar buiten brengt.
Maar hoe zou dat dan gaan? Ik dacht dat zo'n standaard wasdroger condensbak ervoor zorgt dat er niets uit lekt, dus hoopte dat dat voldoende was. Hoe zou ik dat moeten koelen? Er de hele tijd water langs laten stromen? Wat bedoeld je precies?quote:Een condensor toepassen kan wel maar dan moet je zorgen dat je voldoende koeling aanvoert om de condensatie te laten plaatsvinden. Kan in een badkamer natuurlijk uitstekend door koud water te gebruiken.
quote:Een condensor toepassen kan wel maar dan moet je zorgen dat je voldoende koeling aanvoert om de condensatie te laten plaatsvinden. Kan in een badkamer natuurlijk uitstekend door koud water te gebruiken.
Bij nader inzien niet zo erg duidelijk geformuleerd, bovendien haal ik twee dingen door elkaar.quote:Maar hoe zou dat dan gaan? Ik dacht dat zo'n standaard wasdroger condensbak ervoor zorgt dat er niets uit lekt, dus hoopte dat dat voldoende was. Hoe zou ik dat moeten koelen? Er de hele tijd water langs laten stromen? Wat bedoeld je precies?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |