abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 juli 2009 @ 20:24:13 #1
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_70912002
Wij gaan dit jaar op vakantie naar Oostenrijk. Een keer niet zon, zee en strand maar actief de bergen in bij Saalbach - Hinterglemm . We hebben er ontzettend veel zin in. Het enige waar ik een beetje tegenop kijk, is de autoreis er naartoe. We moeten namelijk reizen op vrijdag 31 juli en zaterdag 1 augustus . Het beruchte zwarte zaterdag-weekend dus.

Onze geplande route is op 31 juli Twente - Osnabrück - Bielefeld - Paderborn - Kassel - Ulm - overnachten tussen Ulm en Augsburg. Daarna komt op zaterdag dus het volgens mij grootste struikelpunt: München .

Onze geplande route voor dag 2 is deze: http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=zusmarshausen&daddr=47.942107,10.953369+to:B11%2FB472+to:B165%2FD%C3%B6rfl+to:Hinterglemm+Saalbach-Hinterglemm,+Zell+am+See,+Salzburg,+Oostenrijk&hl=nl&geocode=%3B%3BFcJJ2AIdVC-uAA%3BFdhy0AIdwqq1AA%3BFaLw0gIdkDLAAA&mra=dpe&mrcr=0&mrsp=1&sz=8&via=1,2,3&sll=47.606163,11.975098&sspn=1.688862,3.510132&ie=UTF8&z=8

Zoveel mogelijk over B-wegen dus, omdat ik vermoed dat de autobanen nog voller staan dan de B-wegen.

Wie heeft er ervaring met het reizen in het zwarte weekend? Tips om de files te omzeilen en/of te doorstaan?
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_70913087
Vorig jaar het zwarte weekend meegemaakt, stonden 4 uur aan een stuk stil voor de taurentunnel. Mij lijkt het dus het beste om zoveel mogelijk de tunnels te mijden hehe. Mjah als je niet anders kunt en je hebt vele bagage, dan is het geluk hebben denk ik.

Wij waren vertrokken rond 12 uur s'nachts. We hebben er dan ook 12 uur over gedaan op de heenreis, tegenover 15 op de terugreis, toen kwamen we in Duitslang uren aan een stuk stil te staan door ongelukken. Ik weet verder weinig over files op zwarte zaterdag omdat ik dat nog niet vaak heb meegemaakt, hoop dat je er iets aan hebt.

In Oostenrijk is overigens genoeg zon, zee en strand te vinden hehe. Een week bij de Wörtersee is daarvoor zeer zeker geschikt. Ze noemen Carinthië dan ook wel de tuin van Oostenrijk.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  zondag 12 juli 2009 @ 21:06:54 #3
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_70913384
quote:
Op zondag 12 juli 2009 20:58 schreef mediaconsument het volgende:
Vorig jaar het zwarte weekend meegemaakt, stonden 4 uur aan een stuk stil voor de taurentunnel. Mij lijkt het dus het beste om zoveel mogelijk de tunnels te mijden hehe. Mjah als je niet anders kunt en je hebt vele bagage, dan is het geluk hebben denk ik.

Wij waren vertrokken rond 12 uur s'nachts. We hebben er dan ook 12 uur over gedaan op de heenreis, tegenover 15 op de terugreis, toen kwamen we in Duitslang uren aan een stuk stil te staan door ongelukken. Ik weet verder weinig over files op zwarte zaterdag omdat ik dat nog niet vaak heb meegemaakt, hoop dat je er iets aan hebt.

In Oostenrijk is overigens genoeg zon, zee en strand te vinden hehe. Een week bij de Wörtersee is daarvoor zeer zeker geschikt. Ze noemen Carinthië dan ook wel de tuin van Oostenrijk.
Thanx, alle info is welkom hoor!

De tunnels missen wij, wij blijven vrij noordelijk in Oostenrijk, we zitten zo ongeveer op de grens van Tirol en Salzburgerland.
Karinthië moet inderdaad het zonnigste gebied van Oostenrijk zijn. Wie weet, als deze vakantie ons goed bevalt, dat we dan volgend jaar eens die kant op gaan .

's Nachts rijden is voor ons geen optie, we zien dat beide absoluut niet zitten. Wij vertrekken vrijdag rond 8 uur 's ochtends en overnachten dan in Zuid Duitsland.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  maandag 13 juli 2009 @ 08:53:26 #4
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_70924874
Wij gaan om zwarte zaterdag te vermijden op de zondag weg... Wij zijn 1 keer op zwarte zaterdag vertrokken en hebben daardoor 17 uur in de auto gezeten terwijl het makkelijk in 12 uur te doen is...

Maar het weekend wanneer jij weggaat is dus niet het beruchte zwarte zaterdag weekend... daarvoor gaan jullie 2 weken te laat weg. Het weekend van 18 en 19 juli (komend weekend) is het weekend dat de bouwvak begint.

Tevens is de route die jij gepland hebt voorzien van vele stukken waar men met de weg bezig is, ik zou kijken naar de "Sauerland" route, dit houdt in de A31 volledig uitrijden richting Dortmund en dan de A3 volledig uitrijden. Daarbij ULM niet volgen, want dit is niet logisch, alleen wanneer je naar Vorarlberg zou gaan.
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
  maandag 13 juli 2009 @ 10:35:18 #5
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_70926762
quote:
Op maandag 13 juli 2009 08:53 schreef locutus51 het volgende:
Wij gaan om zwarte zaterdag te vermijden op de zondag weg... Wij zijn 1 keer op zwarte zaterdag vertrokken en hebben daardoor 17 uur in de auto gezeten terwijl het makkelijk in 12 uur te doen is...

Maar het weekend wanneer jij weggaat is dus niet het beruchte zwarte zaterdag weekend... daarvoor gaan jullie 2 weken te laat weg. Het weekend van 18 en 19 juli (komend weekend) is het weekend dat de bouwvak begint.

Tevens is de route die jij gepland hebt voorzien van vele stukken waar men met de weg bezig is, ik zou kijken naar de "Sauerland" route, dit houdt in de A31 volledig uitrijden richting Dortmund en dan de A3 volledig uitrijden. Daarbij ULM niet volgen, want dit is niet logisch, alleen wanneer je naar Vorarlberg zou gaan.
Vorig jaar hebben we de Sauerland route gereden en daar werden we toen gek van de werkzaamheden . Maar dit jaar is de a7 dus aan de beurt? wij wilden die juist afrijden tot Ulm omdat dat een rustig stuk was, van Wurzburg naar Munchen was vorig jaar een drama en toen gingen we in juni .

Ik had juist begrepen dat het weekend van 1 augustus Zwarte zaterdag is in het buitenland, omdat dan heel veel duitse deelstaten vakantie krijgen en ook in andere landen de vakantie begint.
  maandag 13 juli 2009 @ 12:27:13 #6
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_70930082
Heel veel instanties melden dat 1 augustus zwarte zaterdag is, maar geloof mij maar dat komende zaterdag stukken drukker is in Duitsland... vakantiegangers weten het over het algemeen beter dan de instanties..

De Sauerland route kent nog steeds werkzaamheden, maar minder dan de A7... Ik heb 2 bronnen die mij adviseren om de Sauerland route te nemen:
1) mijn schoonouders die de route vorige week hebben gereden
2) mijn vader die vrachtwagen chaffeur is en bijna alleen maar in Duitsland rijdt...

Heel Duitsland ligt bijna plat door de werkzaamheden... helaas.
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')