abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70901236
Beste Lezer,

Ik heb een vraag. Ik heb binnenkort een 21+test voor de opleiding Facility Management.

Ik heb na gevraagd wat ik hiervoor kan doen om me voor te bereiden, maar hierop was het antwoord dat dat niet kon.

Nu is mijn vraag, Heeft iemand ervaring met deze test?

Zo ja, wat kan ik verwachten en wat waren jouw bevindingen van de test?

Groeten!
pi_70901838
Ligt aan de uni/hogeschool waar je heen gaat. Soms krijg je gewoon een iq-test zoals je die ook wel op internet kunt terugvinden. En soms krijg je een test die door de studie zelf gemaakt is, en dus meer is toegespitst op de desbetreffende studie.

Ik kreeg alleen vragen over maatschappijleer, nederlandse taal en moest een artikel schrijven over een zelf te kiezen onderwerp. (voor hbo rechten)
pi_70908238
Hmm, ja zover ik had begrepen is het niet door de opleiding zelf gemaakt aangezien het door een extern bedrijf gedaan word. Namelijk ASL Profiel in Sittard. De opleiding zelf is op Hoge School Zuyd in Heerlen.
pi_70908805
Bij mij (HBO Software Engineering) betrof het inderdaad een soort IQ-test. Een DAT om precies te zijn (zie wikipedia).
'Simpel' in die zin dat ik makkelijk hoog genoeg scoorde om toegelaten te worden
  zondag 12 juli 2009 @ 18:40:07 #5
230806 Pavlovje
Does it ring a bell?
pi_70908871
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:37 schreef RRGJL het volgende:
Bij mij (HBO Software Engineering) betrof het inderdaad een soort IQ-test. Een DAT om precies te zijn (zie wikipedia).
'Simpel' in die zin dat ik makkelijk hoog genoeg scoorde om toegelaten te worden
De DAT is een IQ test. Een oerhollands product en een erg goed genormeerde.
pi_70909949
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:40 schreef Pavlovje het volgende:

[..]

De DAT is een IQ test. Een oerhollands product en een erg goed genormeerde.
Ik vond het in elk geval wel grappig (en vond het ook leuke vragen om op te lossen) dat er 'natuurkunde' dingen in zaten. Iets als: Als wiel A naar rechts draait, naar welke kant draait wiel E dan. Of: Als ik de bal met mijn knuppel op plek x raak, wat zal dan de baan zijn die de bal volgt. Even wat simpele voorbeelden natuurlijk. Maar ik kan me niet herinneren dat ik dat eerder in een standaard IQ-test tegen ben gekomen.
pi_70935625
Als het een IQ test is dan zit ik wel geramd. Aangezien ik die al vaker afgelegt heb en ruim hoger had gescoord dan daadwerkelijk nodig was.

Bedankt voor de info! Het is morgen al dus we zullen zien hoe het gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')