Heb ik ook wel eens bekeken héquote:Op zondag 12 juli 2009 13:04 schreef The_stranger het volgende:
Ik zou zeggen, kijk eens op de ingredienten lijst...
-EDIT-
maar even voor je gedaan:
Minute Maid Sinaasappel
Ingrediënten
Met en zonder pulp, 100% puur sap, ongezoet, van nature rijk aan vitamine C.
Voedingswaarde
Energetische waarde (Kcal/KJ/100 mL) 46 / 195
Koolhydraten (g/100 mL) 11
Suikers (g/100 mL) 11
Eiwitten (g/100 mL) 0,7
Vezels (g/100 mL) sporen
Minute Maid Multivitamines
Ingrediënten
Water; vruchtensappen: sinaasappel (40,4%), appel (4,8%), citroen (2,3%), druif (1,8%), perzik (0,8%); suiker; aroma's; vitaminen C, B3, E, B5, B6, B2 en pro-vitamine A.
Voedingswaarde
Energetische waarde (Kcal/KJ/100 ml) 47,5 / 202
Koolhydraten (g/100 ml) 11,6
waarvan suikers (g/100 ml) 11,6
Eiwitten (g/100 ml) 0,3
Vetten (g/100 ml) 0,1
Bron
De eerste (puur sap) is dus wel te doen. De tweede weet ik zo niet, dat is afhankelijk van welk aroma er gebruikt wordt en de hoeveelheid toegevoegde (synthetische) vitamines, wat er natuurlijk niet op staat. De meeste toegevoegde vitamines zijn overigens eerder niet goed, dan gezond voor je, met name betacaroteen (pro vitamine A).quote:Op zondag 12 juli 2009 13:29 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Heb ik ook wel eens bekeken hé![]()
Conclusie?
Mwoa, minder, maar het valt mee.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:14 schreef Daniel1976 het volgende:
Zolang als het 100% vruchtensap uit geconcentreerd vruchtensap komt. LIjkt het me qua vitamines e.d. bijna compleet waardeloos.
Over het algemeen zou ik toch eerder voor versgeperst sap gaan in plaats van concentraat. Wat sappen uit concetraat vaak minder "goed" maakt is dat er allerlei bagger doorheen zit zoals toegevoegde vitaminen, veel te veel suiker, aroma, kleurstoffen, zoetstoffen en soms zelfs melk(permeaat).quote:Sinasappelsap
Voedingswaarde
Sinaasappelsap bevat veel vitamine C. De hoeveelheid varieert en is onder meer afhankelijk van het gebruikte sinaasappelras, de groeicondities, de bewerking en het transport. Versgeperst sap bevat tot circa vijftig procent meer vitamine C dan sap uit concentraat, maar ook sap uit concentraat bevat nog altijd veel vitamine C. Eén glas sap uit concentraat (150 ml) dekt circa tweederde van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine C. Een glas vitamine C-houdend vruchtensap kan één stuk fruit per dag vervangen.
Sinaasappelsap met vruchtvlees bevat wat meer vitamine C dan zonder. Ook zit er iets meer voedingsvezel in.
Vruchtendrank en vruchtennectar bevatten naast sap extra water en suiker en vaak ook citroenzuur, aroma’s en andere hulpstoffen. Er zit veel minder vitamine C in dan in sap, tenzij het extra is toegevoegd. Sinaasappelnectar of sinaasappeldrank moet minimaal vijftig procent sap bevatten. Het sapgehalte moet op de verpakking staan.
http://www.voedingscentru(...)/sinaasappelsap.aspx
Idd, als je niet thuis bent is het vrij moeilijk om zelf vers fruitsap te persen.quote:Op zondag 12 juli 2009 21:56 schreef DarkerThanBlack het volgende:
TVP
Voor diegenen die steeds zeggen om het zelf te persen, dat is beetje lastig als je op het werk zit. Dan lijkt me dit nog wel een goed alternatief.
ALs er op het pak staat dat het bestaat uit 100% fruit (concentraat) dan mag er verder niets anders meer inzitten. Anders is het bij nectars en minder dan 100% fruit drankjes.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:30 schreef boyv het volgende:
[..]
Mwoa, minder, maar het valt mee.
[..]
Over het algemeen zou ik toch eerder voor versgeperst sap gaan in plaats van concentraat. Wat sappen uit concetraat vaak minder "goed" maakt is dat er allerlei bagger doorheen zit zoals toegevoegde vitaminen, veel te veel suiker, aroma, kleurstoffen, zoetstoffen en soms zelfs melk(permeaat).
doelde ook meer op zogenaamde fruitsappen als taksi edquote:Op zondag 12 juli 2009 22:30 schreef The_stranger het volgende:
[..]
ALs er op het pak staat dat het bestaat uit 100% fruit (concentraat) dan mag er verder niets anders meer inzitten. Anders is het bij nectars en minder dan 100% fruit drankjes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |