abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70897650
Gegroet medefokkers,

Aankomend schooljaar zal ik starten met de opleiding Commerciele Economie aan de HAN.
Nou kom ik natuurlijk vanzelfsprekend in het A-cluster terecht ofwel genaamd propedeuse, waarbij ik de nodige studie boeken zal moeten aanschaffen.

Een maat van mij die dezelfde opleiding volgt en tevens zal beginnen met het 2e jaar, heeft nog wat studie boeken liggen uit het eerste jaar, die ik voor een vrienden prijsje op de kop kan tikken.

Op de boekenlijst heb ik kunnen vinden welke boeken ik exact moet hebben.
Mijn vraag is nu zou het een big issue zijn als er een klein verschil in druk zou zijn?

Ik bedoel het zal toch zeker een paar eurootjes schelen!

Alvast bedankt,

Supahfunk
  zondag 12 juli 2009 @ 12:49:42 #2
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_70897688
Nee, maakt vaak geen verschil. Zeker niet bij een studie als economie, waarbij van jaar tot jaar geen grote verschillen van inzicht komen.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  zondag 12 juli 2009 @ 12:50:33 #3
210679 muay-toy
Mandingo warrior, amour faya
pi_70897700
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:47 schreef SupahFunk het volgende:

Mijn vraag is nu zou het een big issue zijn als er een klein verschil in druk zou zijn?

Nee, tenzij jouw druk 5 jaar ouders is maar 1 jaar ouders is niet erg. Hoogstens hoofdstukken op andere bladzijde.
je moet een gegeven paard niet in de bek staren
pi_70897810
Meestal niet en als je kosten kan besparen door tweedehands boeken te kopen zou ik dat gewoon doen.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  zondag 12 juli 2009 @ 13:10:34 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70898310
Je zou eens in de vakomschrijving of op Blackboard moeten kijken.

Als de stof zo is van TOT 3.1 EN VANAF 3.3 TOT 3.9, DAN H4 VANAF PAGINA 120 TOT 4.3 ONDER "DE PENIS VAN HET VARKEN" dan word je vaak gestoord van een oude editie en de discrepanties in pagina's/figuren/nummering, en zou ik de nieuwe aanraden. Zeker als het maar een paar eurootjes scheelt.

Als je het hele boek moet leren, zal het w.s. weinig verschil maken.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_70908084
bij wetenschappelijke studies moet je dat niet doen, economie lijkt me geen probleem.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  zondag 12 juli 2009 @ 18:15:31 #7
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_70908197
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:12 schreef EricT het volgende:
bij wetenschappelijke studies moet je dat niet doen, economie lijkt me geen probleem.
Is wiskunde zo veranderlijk
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  zondag 12 juli 2009 @ 18:23:26 #8
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70908397
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:15 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Wel vaak fouten in formules en berekeningen en zo.

Ik werd onlangs helemaal gestoord van een "methodologie"boek waar zo veel fucking fouten in het statistiekgedeelte stonden dat ik er helemaal gek van werd. (O.a. conceptuele fouten in het kiezen van 1-tailed/2-tailed toetsen, compleet verkeerde berekening van χ2-waarde en tientallen gevallen waar s en σ waren verwisseld, door elkaar halen van termen als sd en sem). Een absolute schande... Zeker omdat de docent alle fouten klakkeloos overnam (!) in zijn sheets en tentamenvragen.

Ik ga er vanuit dat het aantal fouten 0 nadert naarmate de editie naar oneindig gaat, omdat er meer worden uitgehaald dan bijkomen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_70912286
Afgelezen van de reacties kan ik eruit op maken dat ik niet wakker hoef te liggen, als ik de 2e hands boeken overneem. Ik dank jullie hartlelijk voor de snelle feedback!!!
pi_70922263
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:23 schreef eleusis het volgende:

[..]

Wel vaak fouten in formules en berekeningen en zo.

Ik werd onlangs helemaal gestoord van een "methodologie"boek waar zo veel fucking fouten in het statistiekgedeelte stonden dat ik er helemaal gek van werd. (O.a. conceptuele fouten in het kiezen van 1-tailed/2-tailed toetsen, compleet verkeerde berekening van χ2-waarde en tientallen gevallen waar s en σ waren verwisseld, door elkaar halen van termen als sd en sem). Een absolute schande... Zeker omdat de docent alle fouten klakkeloos overnam (!) in zijn sheets en tentamenvragen.

Ik ga er vanuit dat het aantal fouten 0 nadert naarmate de editie naar oneindig gaat, omdat er meer worden uitgehaald dan bijkomen.
Wisten de auteurs zelf wel waar het onderwerp over ging ?
pi_70922302
Maakt niets uit, alleen met juridische vakken moet je oppassen (Belastingrecht, Recht etc).
pi_70947452
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:15 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Ok ik specificeer, bij biologie/farmacie/lifescience/etc is het niet slim om oude drukken te gebruiken.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  dinsdag 14 juli 2009 @ 09:17:49 #13
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_70957630
Als je een custom publication hebt (dat is een boek bestaande uit hoofdstukken uit verschillende boeken, eventueel aangevuld met artikelen, die samengesteld wordt door de docent) zou ik wel de laatste versie kopen. Ik moest er vorig jaar zo één hebben en dacht slim te zijn door hem tweedehands te kopen (scheelde 20 euro). Bleek dat de nieuwste editie allerlei nieuwe stof had, dus kon ik dat gaan staan kopiëren van een vriend.
  woensdag 15 juli 2009 @ 14:12:30 #14
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_71000123
Bij ons (Saxion) staat op de boekenlijst vermeld dat het niet erg is om een oudere druk te hebben (van voorgaand jaar). Alleen wettenbundels ed. koop ik altijd nieuw omdat je anders in de knoop komt met bedragen en percentages die nog wel eens willen veranderen. Alleen soms staat bepaalde informatie op een andere bladzijde, maar dan kan je altijd nog even kijken bij je medestudenten of even iets kopiëren.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_72039766
Hoe zit dat bij Communicatie Magagement.
Boeken totaal voor het bachelor jaar zijn 600+ ~ .
pi_72039841
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 14:24 schreef raaavi het volgende:
Hoe zit dat bij Communicatie Magagement.
Boeken totaal voor het bachelor jaar zijn 600+ ~ .
Bij mij ligt het ver boven de 700. Met veel 2de hands spul en een vroegere druk is dat al snel 150/200. .
Hoi.
pi_72056666
En bij boeken van de opleiding Psychologie? (in dit geval aan de VU)
pi_72057097
Wat ook handig is om te weten, sommige uitgeverijen (zoals bv. Nelissen ) hebben er een handje van om zomaar te zetten dat ze een nieuwe druk uitbrengen. Wat dan helemaal niet zo is, als je dan het oude en het nieuwe boek naast elkaar legt.

Als het ISBN hetzelfde is van de oude en de nieuwe druk, dan is het gewoon hetzelfde boek.
Soms heeft een boek nog een oud 10 cijferig ISBN, dat kun je op internet omzetten naar een 13 cijferig om na te kijken of de nieuwe druk wel echt nieuw is of alleen een andere voorkant.

Is het wel een nieuwe druk, dan kun je in het voorwoord vaak vinden wat er dan nieuw aan is tov de vorige druk, in de boekhandel dus ff kijken en dan beslissen of je het de moeite waard vindt. Martine Delfos bv. staat er om bekend dat ze twee zinnen in een boek aanpast en dan een nieuwe druk uitbrengt
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_72057296
Site om ISBN om te zetten: http://www.isbn13.nl/
Ook een oplossing, leen het boek in een bieb en kopieer het. Hier kun je zien welke bibliotheken het boek hebben dat je zoekt:
http://www.worldcat.org/?lang=nl

Als het niet in de buurt is kan je lokale bibliotheek het boek lenen bij die andere bibliotheek, soms moet je daar voor betalen, soms niet. Unibiebs doen het vaak gratis
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_72060308
Uhhh, ik zou het gewoon met de docent overleggen, voordat je allemaal (oude) boeken gaat aanschaffen.

Sowieso heb ik in het eerste en tweede blok niet veel boeken gekocht terwijl het wel op mijn boekenlijst stond.

Genoeg verhalen gehoord van mensen met boeken nog in het folie en onder het stof.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')