abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70896225
Een vergelijking waar ik niet helemaal uit kom, veilig versus snel hang- en sluitwerk voor met name de voordeur.

Om een voordeur, zeker 's nachts, goed af te sluiten heb je het gewone slot, enkel of dubbel op slot gedraaid. Zowel van binnen als van buiten met een sleutel te openen, dus ook in noodgevallen kan iemand naar binnen.
Als je snel naar buiten moet, midden in de nacht vanwege brand ofzo, moet je je sleutel zoeken en prutsen met een sleutelgat dat je niet kan zien.
Laat je de deur van slot, ben je wel snel buiten, maar het is niet zo veilig. Zet je er extra sluitwerk op dan kies je tussen een penslot (zowel van binnen als van buiten te openen, of een grendel aan de binnenkant.
Optie 1 is veilig, maar niet snel te openen, optie 2 is snel, maar alleen van binnen te openen.

De grote vraag is nu, wat is het handigste? Het gewone slot niet op slot, en een extra, zowel van binnen als van buiten snel tte openen slot/grendel, dat is de bedoeling. Wie weet raad?
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  zondag 12 juli 2009 @ 11:57:37 #2
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_70896491
Wij hebben een slot dat van buiten met een sleutel gedaan wordt, en van binnen een draaiknop waarmee je hem op/ van het slot kunt draaien. Dus van binnen snel en van buiten veilig.
  zondag 12 juli 2009 @ 12:03:08 #3
244933 trovey
Nachtoele
pi_70896616
Veilgheidsslot + penslot hier 's nachts (en trouwens ook als ik de deur uitga). Ik heb wel grendels aan de binnenkant (bij de bouw erop gezet, is een huurhuis) maar omdat ik alleen woon vind ik het prettiger dat als me 's nachts wat zou overkomen de hulptroepen makkelijk met een sleutel bij me kunnen komen i.p.v. dwars door het glas te moeten. Deur van slot zou ik nooit doen, zou eerlijk gezegd geen oog dicht doen want de laatste jaren is hier in de buurt een paar keer ingebroken (dat is ook de reden geweest om beter hang - en sluitwerk op de deur te zetten dan dat er oorspronkelijk opzat). Bij brand heb je inderdaad wat meer werk maar ik heb mijn sleutels alzo standaard op het nachtkastje liggen om die 's morgens weer bij me te steken want anders sluit ik mezelf te vaak buiten dus ik zou 's nachts mijn sleutels snel kunnen grijpen met brand en anders dan wel het glas kapotslaan als de nood aan de man komt.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 12 juli 2009 @ 12:04:52 #4
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70896652
Gewoon snel, als ze binnen willen tikken ze toch wel een ruit in. En hoe vaak wordt er überhaupt ingebroken? Hier is vaak de garage 's nachts open, nooit geen probleem mee gehad.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  zondag 12 juli 2009 @ 12:35:51 #5
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_70897334
In ieder geval meer sloten dan de buren, is hier wat we gedaan hebben. Beetje aso wellicht, maar goed
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_70897821
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:57 schreef bioloogje het volgende:
Wij hebben een slot dat van buiten met een sleutel gedaan wordt, en van binnen een draaiknop waarmee je hem op/ van het slot kunt draaien. Dus van binnen snel en van buiten veilig.
Kijk, zoiets zoek ik dan eigenlijk ook. Waar zijn die te krijgen? En welk merk is dan het beste?
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  zondag 12 juli 2009 @ 13:16:41 #7
163216 bioloogje
pi_70898485
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:55 schreef WheeleE het volgende:

[..]

Kijk, zoiets zoek ik dan eigenlijk ook. Waar zijn die te krijgen? En welk merk is dan het beste?
Geen flauw idee, Ik woon in een studentenhuis. De woonstichting regelt dat. Sloten zijn ook al meer dan 15 jaar oud.
  zondag 12 juli 2009 @ 13:18:05 #8
244933 trovey
Nachtoele
pi_70898521
quote:
Lijkt ideaal te zijn. Helaas heb ik op de BBC eens gezien hoe makkelijk die sloten te openen zijn door een inbreker via de brievenbus en wel binnen een minuut. Zal het niet in details hier brengen maar het was voor mij één van de redenen om dat slot (want zo'n slot zat hier ook standaard in huis) toch maar te vervangen door een slot met een sleutel. Dus als je zo'n slot neemt moet je wel oppassen dat ze niet makkelijk via de brievenbus bij die draaiknop kunnen komen.
Optimist tot in de kist
  zondag 12 juli 2009 @ 13:20:31 #9
163216 bioloogje
pi_70898589
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:18 schreef trovey het volgende:

[..]

Lijkt ideaal te zijn. Helaas heb ik op de BBC eens gezien hoe makkelijk die sloten te openen zijn door een inbreker via de brievenbus en wel binnen een minuut. Zal het niet in details hier brengen maar het was voor mij één van de redenen om dat slot (want zo'n slot zat hier ook standaard in huis) toch maar te vervangen door een slot met een sleutel. Dus als je zo'n slot neemt moet je wel oppassen dat ze niet makkelijk via de brievenbus bij die draaiknop kunnen komen.
Brievenbussen hangen beneden, dat komt wel goed denk ik
  zondag 12 juli 2009 @ 13:25:59 #10
244933 trovey
Nachtoele
pi_70898753
Als jouw brievenbus beneden zit zit je goed met het zo'n slot . Helaas heeft de KPN tegenwoordig regels waarin vastgelegd is waar de brievenbus in een deur moet zitten, laat dat nou net ten hoogte van het slot zijn, dus voor mensen die die brievenbus daar wel hebben zitten is het toch wel oppassen geblazen want ik was overdonderd hoe makkelijk en snel die persoon het slot openkreeg en absoluut geen sporen van braak dus verzekeringstechnisch heb je dan ook een probleem als ze inbreken.

[ Bericht 20% gewijzigd door trovey op 12-07-2009 13:36:53 ]
Optimist tot in de kist
  zondag 12 juli 2009 @ 13:36:50 #11
163216 bioloogje
pi_70899069
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:25 schreef trovey het volgende:
Brievenbussen moeten tegenwoordig in het midden van de deur zitten, ten hoogte van het slot. Vroeger kon je een brievenbusgleuf in je deur plaatsen waar je wilde, helaas wilde de KPN het anders en zijn er nu regels voor anders krijg je of geen post of moet je een buitenbrievenbus plaatsen. (alles volgens de regels van de KPN, er zijn natuulijk altijd individuele postbodes die het anders doen, waarschijnlijk heb jj er eentje of je hebt een buitenbus) Als jouw brievenbus beneden zit zit je goed met het zo'n slot
Ik woon in een flat en beneden hangen de bussen centraal bij elkaar. Dan hoeven de postbodes niet elke verdieping af te gaan.

Maar bij de mensen op de begane grond hangen de brievenbussen naast de deur (andere kant van het slot. Wel op de hoogte van het slot. Maar niet in de deur zelf dus.
  zondag 12 juli 2009 @ 13:38:42 #12
244933 trovey
Nachtoele
pi_70899118
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:36 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Ik woon in een flat en beneden hangen de bussen centraal bij elkaar. Dan hoeven de postbodes niet elke verdieping af te gaan.

Maar bij de mensen op de begane grond hangen de brievenbussen naast de deur (andere kant van het slot. Wel op de hoogte van het slot. Maar niet in de deur zelf dus.
Had even mijn post veranderd, maar jij zit wel goed zo.
Optimist tot in de kist
pi_70900413
quote:
Daar zou ik dus nooit voor kiezen.

Bij jouw hoeft een inbreker maar een klein gaatje te maken, en als deze binnen is kan deze dus alles wat hij of zij wilt zonder problemen mee naar buiten nemen, immers de deur kan volledig open.

Zolang je thuis bent zal dat niet snel gebeuren, maar zodra je weg bent is het veel gemakkelijker.

Als ik weg gaat, dan gaat de deur op slot met een driepunts sluiting, ben ik thuis en lig ik in bed, dan gaat de deur niet op slot, wel gaan er twee grendels op, welke met 1 handbeweging open te maken is.

Als er iets gebeurt, ben ik tenminste gelijk buiten zonder problemen, moeten ze om wat voor reden dan ook binnen komen, troost je de brandweer zoekt dan echt niet naar een sleutel maar beukt die deur gelijk in, en dat mag best met geweld gepaard gaan.

En zoals eerder aangegeven, zorg er inderdaad voor dat je huis er beter beveiligd uitziet dan dat van je buren.
pi_70900479
quote:
Als jouw brievenbus beneden zit zit je goed met het zo'n slot . Helaas heeft de KPN tegenwoordig regels waarin vastgelegd is waar de brievenbus in een deur moet zitten, laat dat nou net ten hoogte van het slot zijn, dus voor mensen die die brievenbus daar wel hebben zitten is het toch wel oppassen geblazen want ik was overdonderd hoe makkelijk en snel die persoon het slot openkreeg en absoluut geen sporen van braak dus verzekeringstechnisch heb je dan ook een probleem als ze inbreken.
Wat heeft de KPN met brievenbussen te maken?
pi_70901464
quote:
.............Helaas heeft de KPN tegenwoordig regels waarin vastgelegd is waar de brievenbus in een deur moet zitten, laat dat nou net ten hoogte van het slot zijn, ...................
Niet helemaal goed, als je even de moeite neemt om op de site van TNT (!!!) te zoeken kom je daar de juiste regels tegen:

Postregeling 2009
Regeling van de Staatssecretaris van Economische Zaken van 22 maart 2009, nr. WJZ/9055290, houdende regels betreffende de universele postdienst (Postregeling 2009)

En hoofdstuk 2 artikel 6.2 luidt:
quote:
2. De brievengleuf is horizontaal in een verticaal vlak of in het bovenvlak van de brievenbus aangebracht en bevindt zich op 1,1 meter of in ieder geval niet lager dan 0,6 meter of hoger dan 1,8 meter boven het niveau, waarop de brievenbus wordt bediend. 2 Staatscourant 2009 nr. 61 30 maart 2009
Dus elke positie tussen 60 en 180 centimeter is goed.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
  zondag 12 juli 2009 @ 17:27:27 #16
244933 trovey
Nachtoele
pi_70906659
Was als voorbeeld bedoeld, de meeste deuren die ik om me heen zie hebben de brievenbus ongeveer ten hoogte van het slot zitten. Natuurlijk zijn er andere mogelijkheden maar ik bedoelde er dus mee dat als je die brievenbus ten hoogte van het slot hebt zitten je terdege moet oppassen met die sloten met een draaiknop aan de binnenzijde. Ik ga niet niet een hele discussie hier beginnen hoe hoog de brievenbus precies moet zitten, daar had de TS geen vraag over. KPN, TNT ze veranderen zo vaak van naam dat ik even de verkeerde naam gebruikte maar goed tegenwoordig is de vroegere PTT(daarna KPN) dus TNT. Opgelost.
Optimist tot in de kist
pi_70907043
Brievenbus op de hoogte van het slot is handig. Iedere keer als ik mijn sleutels was vergeten, was ik in mijn ouderlijk huis altijd zo binnen...

uit betrouwbare bron weet ik dat qua veiligheid 3-punt sluitingen het best scoren. Arrestatieteams hebben er een pesthekel aan, omdat het de te arresteren persoon de gelegenheid geeft te ontsnappen, als ze niet ook aan de achterkant een paar mannetjes hebben staan. Het duurt namelijk lang voor een deur open is. (zelfs met stormram)

Een knopcilinder is eigenlijk alleen geschikt als de deur geen glas of brievenbusgleuf heeft. Overigens zijn er ook "panieksloten" welke van binnenuit altijd open zijn, maar van buiten op de normale manier afgesloten worden. We hebben er een paar op het werk (op last van de brandweer). Maar voor die sloten geldt eigenlijk hetzelfde als voor knopcilinders...

Het blijft dus kiezen tussen 2 kwaden. Ofwel schorem komt makkelijk binnen, ofwel jij komt moeilijker buiten.
  maandag 13 juli 2009 @ 07:55:17 #18
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_70924276
quote:
Op zondag 12 juli 2009 17:39 schreef skiff het volgende:
uit betrouwbare bron weet ik dat qua veiligheid 3-punt sluitingen het best scoren. Arrestatieteams hebben er een pesthekel aan, omdat het de te arresteren persoon de gelegenheid geeft te ontsnappen, als ze niet ook aan de achterkant een paar mannetjes hebben staan. Het duurt namelijk lang voor een deur open is. (zelfs met stormram)
En drie punt slutingen zijn ook altijd van de buitenkant met een sleutel open te maken. Dus wel handig als je de deur goed dicht wil doen maar al er nog iemand thuis moet komen bijvoorbeeld
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 13 juli 2009 @ 08:39:44 #19
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_70924679
quote:
Op zondag 12 juli 2009 17:27 schreef trovey het volgende:
KPN, TNT ze veranderen zo vaak van naam dat ik even de verkeerde naam gebruikte maar goed tegenwoordig is de vroegere PTT(daarna KPN) dus TNT. Opgelost.
De post is nooit door KPN bezorgd. De oude PTT viel uiteen in TPG en KPN, TPG werd nog weer later TNT.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')