Kijk, zoiets zoek ik dan eigenlijk ook. Waar zijn die te krijgen? En welk merk is dan het beste?quote:Op zondag 12 juli 2009 11:57 schreef bioloogje het volgende:
Wij hebben een slot dat van buiten met een sleutel gedaan wordt, en van binnen een draaiknop waarmee je hem op/ van het slot kunt draaien. Dus van binnen snel en van buiten veilig.
Geen flauw idee, Ik woon in een studentenhuis. De woonstichting regelt dat. Sloten zijn ook al meer dan 15 jaar oud.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:55 schreef WheeleE het volgende:
[..]
Kijk, zoiets zoek ik dan eigenlijk ook. Waar zijn die te krijgen? En welk merk is dan het beste?
Lijkt ideaal te zijn. Helaas heb ik op de BBC eens gezien hoe makkelijk die sloten te openen zijn door een inbreker via de brievenbus en wel binnen een minuut. Zal het niet in details hier brengen maar het was voor mij één van de redenen om dat slot (want zo'n slot zat hier ook standaard in huis) toch maar te vervangen door een slot met een sleutel. Dus als je zo'n slot neemt moet je wel oppassen dat ze niet makkelijk via de brievenbus bij die draaiknop kunnen komen.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:57 schreef bioloogje het volgende:
Wij hebben een slot dat van buiten met een sleutel gedaan wordt, en van binnen een draaiknop waarmee je hem op/ van het slot kunt draaien. Dus van binnen snel en van buiten veilig.
Brievenbussen hangen beneden, dat komt wel goed denk ikquote:Op zondag 12 juli 2009 13:18 schreef trovey het volgende:
[..]
Lijkt ideaal te zijn. Helaas heb ik op de BBC eens gezien hoe makkelijk die sloten te openen zijn door een inbreker via de brievenbus en wel binnen een minuut. Zal het niet in details hier brengen maar het was voor mij één van de redenen om dat slot (want zo'n slot zat hier ook standaard in huis) toch maar te vervangen door een slot met een sleutel. Dus als je zo'n slot neemt moet je wel oppassen dat ze niet makkelijk via de brievenbus bij die draaiknop kunnen komen.
Ik woon in een flat en beneden hangen de bussen centraal bij elkaar. Dan hoeven de postbodes niet elke verdieping af te gaan.quote:Op zondag 12 juli 2009 13:25 schreef trovey het volgende:
Brievenbussen moeten tegenwoordig in het midden van de deur zitten, ten hoogte van het slot. Vroeger kon je een brievenbusgleuf in je deur plaatsen waar je wilde, helaas wilde de KPN het anders en zijn er nu regels voor anders krijg je of geen post of moet je een buitenbrievenbus plaatsen. (alles volgens de regels van de KPN, er zijn natuulijk altijd individuele postbodes die het anders doen, waarschijnlijk heb jj er eentje of je hebt een buitenbus)Als jouw brievenbus beneden zit zit je goed met het zo'n slot
![]()
Had even mijn post veranderd, maar jij zit wel goed zo.quote:Op zondag 12 juli 2009 13:36 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Ik woon in een flat en beneden hangen de bussen centraal bij elkaar. Dan hoeven de postbodes niet elke verdieping af te gaan.
Maar bij de mensen op de begane grond hangen de brievenbussen naast de deur (andere kant van het slot. Wel op de hoogte van het slot. Maar niet in de deur zelf dus.
Daar zou ik dus nooit voor kiezen.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:57 schreef bioloogje het volgende:
Wat heeft de KPN met brievenbussen te maken?quote:Op zondag 12 juli 2009 13:25 schreef trovey het volgende:
Als jouw brievenbus beneden zit zit je goed met het zo'n slot. Helaas heeft de KPN tegenwoordig regels waarin vastgelegd is waar de brievenbus in een deur moet zitten, laat dat nou net ten hoogte van het slot zijn, dus voor mensen die die brievenbus daar wel hebben zitten is het toch wel oppassen geblazen want ik was overdonderd hoe makkelijk en snel die persoon het slot openkreeg en absoluut geen sporen van braak dus verzekeringstechnisch heb je dan ook een probleem als ze inbreken.
Niet helemaal goed, als je even de moeite neemt om op de site van TNT (!!!) te zoeken kom je daar de juiste regels tegen:quote:Op zondag 12 juli 2009 13:25 schreef trovey het volgende:
.............Helaas heeft de KPN tegenwoordig regels waarin vastgelegd is waar de brievenbus in een deur moet zitten, laat dat nou net ten hoogte van het slot zijn, ...................
Dus elke positie tussen 60 en 180 centimeter is goed.quote:2. De brievengleuf is horizontaal in een verticaal vlak of in het bovenvlak van de brievenbus aangebracht en bevindt zich op 1,1 meter of in ieder geval niet lager dan 0,6 meter of hoger dan 1,8 meter boven het niveau, waarop de brievenbus wordt bediend. 2 Staatscourant 2009 nr. 61 30 maart 2009
En drie punt slutingen zijn ook altijd van de buitenkant met een sleutel open te maken. Dus wel handig als je de deur goed dicht wil doen maar al er nog iemand thuis moet komen bijvoorbeeldquote:Op zondag 12 juli 2009 17:39 schreef skiff het volgende:
uit betrouwbare bron weet ik dat qua veiligheid 3-punt sluitingen het best scoren. Arrestatieteams hebben er een pesthekel aan, omdat het de te arresteren persoon de gelegenheid geeft te ontsnappen, als ze niet ook aan de achterkant een paar mannetjes hebben staan. Het duurt namelijk lang voor een deur open is. (zelfs met stormram)
De post is nooit door KPN bezorgd. De oude PTT viel uiteen in TPG en KPN, TPG werd nog weer later TNT.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:27 schreef trovey het volgende:
KPN, TNT ze veranderen zo vaak van naam dat ik even de verkeerde naam gebruikte maar goed tegenwoordig is de vroegere PTT(daarna KPN) dus TNT. Opgelost.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |