Xenomaniac | zaterdag 11 juli 2009 @ 20:03 |
Redelijk 'nieuwe' carrier. Hebben vanuit ASD slechts 1 bestemming (New York) en 2 klassen (BC en pitten). Biz Seat en Biz Bed. Nadeel: Bij biz seat heb je minder facilities. Sub van BA, vliegen met 757-200 en er zijn max (vanuit ASD) slechts 90 pax aan boord. BC-lounge, rappe check-in en vlotte boarding. Vriendelijk geprijsd. Ik dacht dat het 17 juni een toevalstreffer was en terug ook, ben ik afgelopen week weer met ze gevlogen, en het was weer top. Afhandeling goed, service goed, eten goed. Ontspannen club. BC naar New York voor een toptarief, ik zeg doen! ![]() | |
Daniel1976 | zaterdag 11 juli 2009 @ 20:16 |
ok | |
Xenomaniac | zaterdag 11 juli 2009 @ 20:21 |
quote:Niet iedereen gaat per Alpenkreuzer/tent met vakantie, reageeer aub niet zo spastisch. Als deze manier van reizen de jouwe niet is, so be it. Ik ken genoeg anderen die het wel zo willen. | |
F04 | zaterdag 11 juli 2009 @ 20:30 |
Wat is openskies? | |
Xenomaniac | zaterdag 11 juli 2009 @ 20:33 |
quote:https://www.flyopenskies.com/os/home (Nee, ik werk er niet, het was gewoon goed.) | |
Xenomaniac | zaterdag 11 juli 2009 @ 20:36 |
quote:Trouwens, ik omschrijf het toch aardig in de OP? | |
F04 | zaterdag 11 juli 2009 @ 20:44 |
quote:Ik dacht dat je vrij vliegverkeer bedoelde op Schiphol. ![]() | |
athlonkmf | zaterdag 11 juli 2009 @ 20:45 |
aha. | |
TN-FR | zaterdag 11 juli 2009 @ 23:22 |
Goede prijzen idd als je een restricted ticket hebt. | |
Masanga | zondag 12 juli 2009 @ 17:08 |
quote:Volgens mij moet dit concept wel een toekomst hebben. Toch enkele vragen: 1) Vliegen ze op gunstige tijdstippen van de dag? (zodat je vb niet aankomt om 16u in New York) 2) Wat als je vanuit New York wil doorvliegen naar een willekeurige andere stad in de US (pakweg Denver)? Word je dan via AA doorgevlogen (net zoals BA in One World) of is dit onmogelijk? | |
slashyou | zondag 12 juli 2009 @ 17:31 |
Hoeveel betaal je gemiddeld extra t.o.v. bv economy KLM? | |
jaco | dinsdag 14 juli 2009 @ 12:59 |
Welke lounge gebruikt Openskies op Schiphol ? | |
Drive-r | dinsdag 14 juli 2009 @ 16:21 |
Wat is nu het verschil met andere airlines en hun business class / first class? | |
Buzz129 | dinsdag 14 juli 2009 @ 16:32 |
quote:Dat ze ook nog eens veel goedkoper zijn en de boarding wel wat vlotter zal verlopen. Ik heb er nog niet mee gevlogen omdat EWR voor mij wat gunstiger is dan JFK, maar zal het binnen afzienbare tijd toch eens uitproberen. | |
Drive-r | dinsdag 14 juli 2009 @ 16:34 |
quote:Ik weet niet echt of ze zoveel goedkoper zijn namelijk, waar kan je dat goed vergelijken? En waarom zou BA met zichzelf concurreren op deze routes? Maar goed, het zal wel. Ik vlieg uiteindelijk toch nauwelijk vanaf A'dam naar NY, dus boeit weinig. | |
Lucifer_Doosje | woensdag 15 juli 2009 @ 14:18 |
quote:Ik neem aan dat je AMS bedoelt ipv ASD? quote:Dat doet BA niet, aangezien BA niet op de route AMS-JFK vliegt. | |
Drive-r | woensdag 15 juli 2009 @ 14:20 |
quote:Da's waar. Maar goed, ik ben wel benieuwd naar het prijs verschil, dat is tenslotte het enige wat boeit. | |
Lucifer_Doosje | woensdag 15 juli 2009 @ 14:26 |
quote:Vertrek AMS is 1345; aankomst JFK is 1600 ![]() quote:Je kunt alleen tickets boeken naar JFK, niet naar andere bestemmingen binnen USA. Open Skies is dan wel een onderdeel van BA, maar is geen lid van Oneworld. quote:Waarschijnlijk die van Menzies, aangezien dat hun afhandelaar is. | |
jaco | vrijdag 17 juli 2009 @ 22:34 |
quote:Ik geloof dat TS niet zo vaak vliegt. De afkorting BC heb ik ook nog nooit gezien in dit verband. Anyways, als je nog met Open Skies wilt vliegen, dan moet je denk ik haast maken. De maatschappij lijdt verlies en British Airways zoekt naar een koper die het over wil nemen. Eerder al gingen de all businessclass maatschappijen Silverjet, Maxjet en EOS failliet. Het is kennelijk lastig om zo'n soort maatschappij goed draaiende te houden ... http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/default.asp?cat=all&id=31412 | |
Masanga | vrijdag 24 juli 2009 @ 19:48 |
quote:OpenSkies (BA) has decided to suspend its service between Amsterdam and New York beginning August 16, 2009 . bron: www.luchtzak.be een luchtvaartforum. | |
Xenomaniac | zaterdag 25 juli 2009 @ 10:16 |
quote:Toch jammer dat je zo snel oordeelt. ASD is gewoon de oude codering van Amsterdam. Als er AMS op je ticket staat is dat nieuw. Op ALLE AWB's staat gewoon ASD. Voorbeeldje: China wil dat we BEI gebruiken. Daar hebben we schijt aan en gebruiken gewoon PEK. China heeft zich daarbij neegelegd en het is en blijft PEK. (terwijl de stad is omgedoopt tot Beijijng.) | |
Xenomaniac | zaterdag 25 juli 2009 @ 10:24 |
En het spijt me dat Open Skies gestopt is. | |
The_stranger | zaterdag 25 juli 2009 @ 10:48 |
quote:Definieer nieuw. De IATA code AMS is toch al heel wat jaren de code voor Amsterdam en ASD de code voor een veld op de Bahama's. Airwaybills zijn wat anders dan passagier tickets... Qua openskies is het geen verrassing. De markt waarop ze inspeelden verdween met de crisis als sneeuw voor de zon en de slechte integratie in de alliance en de rest van BA maakte het verhaal af. KLM-topman Hartman: OpenSkies is geen blijvertje quote:En ondanks dat er in sommige bronnen gesproken wordt van een tijdelijke stop (niet in het originele verhaal van openskies zelf) zie ik ze niet meer terugkeren de komende jaren. (misschien als de crisis lang en breed voorbij is) | |
Xenomaniac | zaterdag 25 juli 2009 @ 11:45 |
Lik effe me reet. ASD is Amsterdam All ga je op je kop staan. | |
The.Apple | zaterdag 25 juli 2009 @ 11:55 |
quote:lol time sharing your airplane.... het is te merken dat het crisis is. | |
The_stranger | zaterdag 25 juli 2009 @ 12:21 |
quote:Wat jij wil, maar mocht je ooit een passagiersticket kopen, zou ik toch AMS gebruiken als je van of naar Amsterdam wilt... | |
Lucifer_Doosje | zaterdag 25 juli 2009 @ 23:05 |
quote:Dan ben ik heel benieuwd naar wat voor airwaybills jij gebruikt (en dan met name om welke airline het gaat). Voor Amsterdam is de standaard IATA code AMS. Soms wordt ook SPL gebruikt, maar ASD zul je er nooit op zien staan. En wat Peking betreft: dat is of BJS of PEK, en dus geen BEI. BEI is ergens in Ethiopie. | |
jaco | zaterdag 25 juli 2009 @ 23:36 |
quote:Wat moet dit voorbeeld aantonen? Dat Nederland wil dat ASD wordt gebruikt en de rest van de wereld AMS ? De stad Beijing is trouwens nooit omgedoopt. De naam is hetzelfde gebleven in het Chinees. Beijing wordt nu echter gepusht als een betere westerse/pinyin versie van de chinese naam. | |
Casparovvv | donderdag 30 juli 2009 @ 00:15 |
Schopje. Vond het eigenlijk wel een mooi concept, een soort tussenvorm tussen economy en business. Ik wilde zelfs een vlucht boeken, maar vond het vreemd dat er geen beschikbaar waren. Nu blijkt dus dat ze niet meer naar New York vliegen vanuit Amsterdam. Ze hebben het boekingssysteem nog wel online staan voor die lijn, beetje raar. | |
Blik | donderdag 30 juli 2009 @ 08:57 |
Vreemd, hoorde tot voor kort nog regelmatig reclamespotjes op de radio | |
Thetallguy | donderdag 30 juli 2009 @ 10:46 |
quote:Ze vliegen nog tot 16 augustus, dus voor vluchten voor dit datum moet het natuurlijk nog gewoon mogelijk zijn te boeken ![]() | |
Lucifer_Doosje | donderdag 30 juli 2009 @ 17:16 |
quote:Echt veel vliegen doen ze niet meer. Deze week hebben ze volgens mij maar 1 AMS-JFK vlucht gemaakt. | |
Thetallguy | donderdag 30 juli 2009 @ 17:25 |
Hmm ben al 4 weken niet echt meer op Schiphol geweest, normaal kijk ik altijd mooi uit over de Zwanenburgbaan en zie ik ze regelmatig vertrekken ![]() Wordt alles gecancelled en men overgeboekt op reguliere BA vluchten? | |
The_stranger | donderdag 30 juli 2009 @ 17:43 |
quote:Vanochtend nog gewoon aangekomen |