abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70880610
Intressant stukje, ze zijn duidelijk op zoek naar een nieuwe globale munt om de dollar te vervangen.

One global currency?
quote:
July 10 (Bloomberg) -- Russian President Dmitry Medvedev illustrated his call for a supranational currency to replace the dollar by pulling from his pocket a sample coin of a “united future world currency.”

“Here it is,” Medvedev told reporters today in L’Aquila, Italy, after a summit of the Group of Eight nations. “You can see it and touch it.”

The coin, which bears the words “unity in diversity,” was minted in Belgium and presented to the heads of G-8 delegations, Medvedev said.

The question of a supranational currency “concerns everyone now, even the mints,” Medvedev said. The test coin “means they’re getting ready. I think it’s a good sign that we understand how interdependent we are.”

Medvedev has repeatedly called for creating a mix of regional reserve currencies as part of the drive to address the global financial crisis, while questioning the U.S. dollar’s future as a global reserve currency. Russia’s proposals for the G-20 meeting in London in April included the creation of a supranational currency.
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aeFVNYQpByU4

Meer info te vinden op: http://www.futureworldcurrency.com/

[ Bericht 2% gewijzigd door validname op 12-07-2009 16:32:39 ]
“Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful.”
"There isn't any crisis. It's simply a crisis of ignorance."
  zaterdag 11 juli 2009 @ 17:47:45 #2
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70880830
Mooi muntje

Ik zie het alleen niet snel gebeuren. Het zijn juist landen als Rusland, USA etc., die het veel te lekker vinden om hun centrale bank te kunnen misbruiken voor politieke/fiscale doeleinden. Zogauw je samen gaat werken in een munt ben je dat voordeel kwijt zoals de regeringen in Europa nu pijnlijk merken. Een goede zaak als je het mij vraagt... maar tegelijkertijd de reden dat "grootmachten" niet snel deel zullen nemen aan zo'n eenheid.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuītief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 11 juli 2009 @ 17:48:14 #3
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_70880844
Mooi niet. Ik vond de euro al een ramp, echt niet dat we weer over gaan stappen.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_70885353
Yup, 1 munt, dus ook voor Afrika
  zaterdag 11 juli 2009 @ 20:42:46 #5
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_70885552
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 20:35 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Yup, 1 munt, dus ook voor Afrika
Nee daar moeten we blij mee zijn .. die landen hebben allemaal een inflatie van 400 % per maand
Minds are like parachutes. They only function when open.
  zondag 12 juli 2009 @ 01:05:30 #6
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_70891939
Grappig, Medvedev showt een sample van een idee wat de G8 hebben neergelegd notabene op een persconferentie van diezelfde G8 meeting, en omdat het in [BNW] staat (en wat mij betreft beter in [NWS] had mogen staan) word het gelijk afgedaan als flauwekul en aluhoedjesgezemel, als Bloomberg dit wegzet, zou het dan onzin zijn?
Ow wacht [BNW] Bloomberg zit in het complot
open your eyes, dit is serieus en Validname was me voor anders had dit namens mij in [NWS] gestaan met als TT
"G8 gaat voorbij aan de Amero met een nieuwe munt"
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_70894527
Ff een paar kutopmerkingen verwijderd.

Ja, dit staat in BNW, maar prik alsjeblieft een keer door het imago van BNW heen en reageer normaal!
pi_70901051
Schopje naar [NWS].
  zondag 12 juli 2009 @ 15:06:32 #9
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_70901584
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:51 schreef ToT het volgende:
Schopje naar [NWS].
goeie aktie! is tie voorlopig beter op z'n plek
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zondag 12 juli 2009 @ 15:35:38 #10
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_70902627
quote:
Op zondag 12 juli 2009 09:28 schreef ToT het volgende:
Ff een paar kutopmerkingen verwijderd.

Ja, dit staat in BNW, maar prik alsjeblieft een keer door het imago van BNW heen en reageer normaal!
Er is niet door het imago van BNW heen te prikken. Het is een kudde debielen bij elkaar die overal wat achter zoekt.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_70903364
mooi muntje, maar laten wij de ¤ maar houden .
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_70903580
Dat het de Russen steekt dat de Amerikaanse munt de reservemunt is voor de hele wereld is niet zo raar, maar dit plannetje lijkt me niet erg levensvatbaar.

Overigens wel een heel slimme ontwerper aan te pas gekomen. De munt is mooi, heeft vaag iets van een euromunt ook gebruikt het Engels en het motto is het motto dat op dit moment ook al het motto van de Verenigde Staten is.
pi_70907878
Eenheid in verscheidenheid is ook de staatsslogan van Indonesie, voor de munt zal het wel net zo'n nietszeggende tekst zijn.

Welke landen zouden deze munt in kunnen gaan voeren?
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_70943167
Leuk muntje. Maar hopelijk laat een wereldvalutum nog een behoorlijke tijd op zich wachten. De kracht van een monetaire unie als de EMU zit 'm nu juist in het feit dat de deelnemende landen stabiele economieën zijn. Als landen als Zimbabwe deelnemen aan een monetaire unie is de stabiliteit ver te zoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')