abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70872182
quote:
‘Isaac hoort niet in Ghana, maar bij ons’

Wageningen - Op woensdag 1 juli werd de scholier Isaac Opuku (19) ’s ochtends plotseling door de politie van huis weggehaald, midden in de toetsweek van de Vakschool Rijn IJssel. De verblijfsvergunning van de Ghanese jongen die al elf jaar in Wageningen woont, bleek niet in orde. Hij zit nu in het detentiecentrum Zeist en dreigt binnenkort te worden uitgezet. Zijn vader, die al jaren een permanente verblijfsvergunning heeft, mag wel in Nederland blijven.

‘Het is hetzelfde als ik mijn kinderen naar Afrika zou sturen en zou zeggen: zoek het maar uit, de rest van je leven’, zegt Karin Sollart. Haar kinderen raakten op de Montessorischool bevriend met Isaac, nadat hij op zijn achtste naar Wageningen kwam. Ze is een van de initiatiefnemers van het Comité ‘Isaac moet blijven’. De hyves-pagina ‘Isaacmoetblijven’ telde binnen drie dagen al vierhonderd leden.

Isaac groeide op bij zijn oma in Ghana, nadat zijn moeder hem op 1-jarige leeftijd had afgestaan. Toen zijn grootmoeder overleed, haalde zijn vader de 8-jarige Isaac naar Nederland. Zijn vader had toen al een verblijfvergunning.

‘We zijn in Wageningen en op internet een petitie begonnen’, zegt Dirk Janssen (19). Hij kent Isaac vanaf zijn tiende van voetbalclub SKV, waar Isaak in het eerste elftal speelt. ‘De handtekeningen geven we aan de burgemeester en aan staatssecretaris Albayrak van Justitie.’

Dirk Janssen was zelf net vijf maanden in Ghana, in een tussenjaar na zijn eindexamen. Hij bezocht onder meer een vluchtelingenkamp. ‘Maar Isaac kent niemand in Ghana. Hij zou zonder geld en zonder afgeronde studie naar Afrika gaan. Hij hoort niet in Ghana, maar bij ons.’

Niemand van zijn vrienden wist van problemen met de verblijfsvergunning. ‘Hij heeft een sofinummer, gaat gewoon naar school en had na een sportblessure een knieoperatie gehad’, zegt Dirk Janssen. ‘Dan neem je toch aan dat alles goed is geregeld, want een jongen uit een andere voetbalploeg die vluchteling is, had daar wel steeds problemen mee.’

Karin Sollaert hoopt dat de rechter op 16 juli clementie toont. ‘Het kan best zijn dat er in het verleden iets niet goed is gegaan met de papieren, maar Isaac was toen nog minderjarig. Hij mag daar nu niet voor boeten.’
bron: Volkskrant
quote:
Manifestatie tegen uitzetten van Isaac Opuku

WAGENINGEN - In Wageningen wordt vrijdag een manifestatie gehouden om te voorkomen dat de 19-jarige Isaac Opuku het land wordt uitgezet. Opuku komt oorspronkelijk uit Ghana, maar woont al elf jaar in Nederland. Hij spreekt geen Ghanees.

De manifestie begint om twaalf uur 's middags bij wijkcentrum Pomhorst. Isaac Opuku is volgens organisator Mirjam Jonathans op 1 juli opgepakt door de vreemdelingenpolitie en twee dagen later overgebracht naar het detentiecentrum in Zeist. Inmiddels is ook Vluchtelingenwerk ingeschakeld en bestuderen enkele advocaten de zaak van Isaac. www.isaacmoetblijven.hyves.nl
bron: Gelderlander

Nu eens kijken hoe Albayrak zich verhoudt tot Verdonk en of regels echt altijd regels zijn. Waar een klein land groot in kan zijn. Hopelijk loopt het met een sisser af. Wat kan het nut van uitzetting zijn, wie schiet daar ook maar iets mee op?
pi_70872219
eens in de zoveel tijd komen dit soort verhalen weer boven.
belachelijk, maar toch lekker doorgaan met die rare actie, omdat ze bang zijn voor joker te staan als ze terugkrabbelen, beseffend dat dit toch wel een héél debiele actie was.

als er een probleem met z'n vergunning is, nodig die jongen dan uit en fix het, sjees.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 11 juli 2009 @ 11:44:47 #3
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_70872224
En waarom heeft de beste jongen na 19 jaar nog steeds geen geldige verblijfs vergunning? Misschien had hij ( of zijn vader) die spullen eens in orde moeten maken?
pi_70872229
- knip -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 11-07-2009 20:47:47 ]
pi_70872276
Niemand spreekt Ghanees want Ghanees is geen taal. De voertaal in Ghana is Engels.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 11:49:33 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70872305
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 11:44 schreef Bill_E het volgende:
En waarom heeft de beste jongen na 19 jaar nog steeds geen geldige verblijfs vergunning? Misschien had hij ( of zijn vader) die spullen eens in orde moeten maken?
Precies. Iets met eigen verantwoordelijkheid en zo.
Daarbij: waar heeft-ie de eerste 8 jaar van z'n leven uitgehangen, dat-ie z'n taaltje niet spreekt?

Typisch dat de pro-vluchtelingen-groep altijd meteen klaarstaat met een legertje advocaten... Niks mis met Ghana, geen enkele reden om hier te blijven.

* RemcoDelft vindt dat ELKE vluchteling een tijdelijke status zou moeten krijgen, om de economische aantrekkingskracht te verminderen.
censuur :O
pi_70872327
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 11:47 schreef thabit het volgende:
Niemand spreekt Ghanees want Ghanees is geen taal. De voertaal in Ghana is Engels.
Wou ik net zeggen. Alsof ie geen Engels spreekt.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
  zaterdag 11 juli 2009 @ 11:51:33 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70872337
quote:
Wiki is het er mee eens! Geweldig wat een zieligdoenerij weer.
censuur :O
pi_70872408
Er zijn wel degelijk Ghanese talen natuurlijk, maar dan is de taal inderdaad niet het grootste probleem.

Maar wat is het punt als die jongen hier blijft. Een ingeburgerde 19-jarige jongen?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 11 juli 2009 @ 11:55:54 #10
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70872418
quote:
Nou moet ik zeggen dat je onze Ghanese schoonmaakster, die de godganse dag met een oortje in loopt te bellen (en verder verdomd weinig uitvoert, maar dat terzijde) niet echt verstaat hoor als ze 'engels' spreekt.
pi_70872441
quote:
SCHerp!
pi_70872452
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 11:57 schreef sjimz het volgende:

[..]

SCHerp!
Maar wel onjuist
  zaterdag 11 juli 2009 @ 11:57:59 #13
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_70872455
Ze moeten ergens een grens trekken. Ofzo en denk ik.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_70872472
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 11:55 schreef SCH het volgende:
Er zijn wel degelijk Ghanese talen natuurlijk, maar dan is de taal inderdaad niet het grootste probleem.

Maar wat is het punt als die jongen hier blijft. Een ingeburgerde 19-jarige jongen?
Eens, die jongen heeft daar toch niets te zoeken. hij was zo jong toen hij vertrok.
pi_70872479
quote:
. De verblijfsvergunning van de Ghanese jongen die al elf jaar in Wageningen woont, bleek niet in orde.Zijn vader, die al jaren een permanente verblijfsvergunning heeft, mag wel in Nederland blijven.
Dit gaat wat mij betreft niet verder dan pesterij. Gedraagt die jonge man zich (als in geen strafblad etc) vind ik deze actie meer dan schandalig

Ik snap van dergelijke acties dus helemaal niets.

En nu heb ik het over een dergelijk geval hè. Niet over elke uitzetting.
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 11:44 schreef Bill_E het volgende:
Misschien kan Nederland zich een ietsiepietsie socialer opstellen en de vader wijzen op dit risico? Bedoel.....Misschien ging hij er vanuit dat Nederland ook denkt dat een klein kind bij de ouders hoort.
quote:
Isaac groeide op bij zijn oma in Ghana, nadat zijn moeder hem op 1-jarige leeftijd had afgestaan. Toen zijn grootmoeder overleed, haalde zijn vader de 8-jarige Isaac naar Nederland. Zijn vader had toen al een verblijfvergunning.
Ja, de vader had misschien beter moeten weten, maar dan nog.

Snap niet dat Nederland het verschil niet kan zien tussen dit soort gevallen en gevallen waarvan de gast een gast wil blijven en de Nederlandse nationaliteit helemaal niet wil...en toch de mazen van de wet weten om hier te blijven om te rellen.

Echt, Nederland en hun regeltjes en wetten zonder gevoel.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 11 juli 2009 @ 11:59:05 #16
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70872481
Nou ja, je gaat geen gezinnen verscheuren. Nu de vraag of dan de zwakste of sterkste schakel leidraad moet zijn in de beslissing.
pi_70872505
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 11:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou ja, je gaat geen gezinnen verscheuren.
Was het maar waar, dat is al op grote schaal gebeurd en gebeurt nog steeds. Maar vaak zit er dan nog wel een wat sterker verhaal achter dan hier. Dit is procedureel en administratief geneuzel.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 11 juli 2009 @ 12:02:09 #18
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70872528
Ik bedoelde niet dat het niet gebeurd, ik gaf mijn mening.
pi_70872551
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 12:02 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik bedoelde niet dat het niet gebeurd, ik gaf mijn mening.
Dat is ook goed, dat mag hier - en daarom onderstreepte ik het even - dat het dus al wel gebeurd en dat je het dus gelukkig niet eens bent met veel staand beleid en niet met beleid dat op de loer ligt als zekere partijen meer invloed krijgen
  zaterdag 11 juli 2009 @ 12:05:30 #20
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_70872572
Geen Ghanees kunnen spreken..

Ach ja, alles is te leren, niet waar?
pi_70872689
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 11:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou moet ik zeggen dat je onze Ghanese schoonmaakster, die de godganse dag met een oortje in loopt te bellen (en verder verdomd weinig uitvoert, maar dat terzijde) niet echt verstaat hoor als ze 'engels' spreekt.
Elk dorpje heeft daar natuurlijk ook weer z'n eigen negertaaltje. Als je elke Ghanees wilt kunnen verstaan dan zou je dus een paar honderd talen moeten leren, waarschijnlijk ook de hoofdreden waarom iedereen er Engels spreekt.

Bovendien snap ik niet waarom je zo'n schoonmaakster er niet gewoon uitbonjourt, maar dat terzijde.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 11 juli 2009 @ 12:12:26 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70872718
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 12:11 schreef thabit het volgende:

[..]

Elk dorpje heeft daar natuurlijk ook weer z'n eigen negertaaltje. Als je elke Ghanees wilt kunnen verstaan dan zou je dus een paar honderd talen moeten leren, waarschijnlijk ook de hoofdreden waarom iedereen er Engels spreekt.
Haar engels heeft dus een dusdanig accent dat je het, op wat woorden na, niet verstaat.
quote:
Bovendien snap ik niet waarom je zo'n schoonmaakster er niet gewoon uitbonjourt, maar dat terzijde.
Ik ook niet. Vaak genoeg aangegeven.
pi_70872751
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 12:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is ook goed, dat mag hier - en daarom onderstreepte ik het even - dat het dus al wel gebeurd en dat je het dus gelukkig niet eens bent met veel staand beleid en niet met beleid dat op de loer ligt als zekere partijen meer invloed krijgen
Er zijn ook partijen die illegalen die geen Nederlander zijn en ook geen Nederlander willen worden de kans geven om hier voor crimineel te spelen. Dus om het weer over die partij te hebben?

In dit geval vind ik de behandeling dus ronduit belachelijk. Die jongen en zijn vader laten gewoon zien dat ze gewoon Nederlander willen zijn. En dan ook nog midden in zijn toetsweek. Werkelijk asociale actie dus.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zaterdag 11 juli 2009 @ 12:15:05 #24
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_70872768
Uitkomst zal zijn dat die montesori figuren die jongen een vakantiepark regelen of een ander bedrijfje.
Vader emigreert terug en zijn opeens vooraanstaande Ghanezen.

En vervolgens laten ze nooit meer wat van zich horen.
pi_70872819
Gutteguttegut. Het ligt weer aan de Nederlandse regels, helemaal niet aan de laksheid van die vader of die jongen. Als hij al 11 jaar hier heeft gewoond is er vast wel even tijd geweest om de papierhandel af te werken, want dat zou - als hij inderdaad de zoon is van die man - geen enkel probleem zijn geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')